WITAMY NA STRONIE INTERNETOWEJ

GRUPY I  MALI ARTYŚCI

W ROKU SZKOLNYM 2020/2021

smiley

WYCHOWAWCA: KATARZYNA SOBIERAJ

NAUCZYCIEL: KATARZYNA WOJTALA

 

WOŹNA ODDZIAŁOWA:  IWONA KOZICKA

 

J. Angielski

Wtorek 9.30 - 10.00 

Czwartek 9.30 - 10.00 

Religia

Wtorek 8.00 - 8.30

  Piątek 08.30 - 09.00 

 

E - mail grupowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

INFORMACJA

 

ZDALNE NAUCZANIE

TEMAT TYGODNIA : CUDA I DZIWY

 

PIĄTEK 16.04.2021r

1. "Kwiecień" zapoznanie z nazwą nowego miesiąca na podstawie wiersza Wandy Chotomskiej.

Chodzi Kwiecień po świecie w fiołkowym berecie,
z czarodziejską pałeczką w kieszeni.
Za pomocą pałeczki w ciągu małej chwileczki
wszystkie rzeczy potrafi odmienić.
Koniom – skrzydła doczepia,
krowę zmieni w fortepian,
tort upiecze ze śniegu,
strusia wyśle na biegun,
dom na dachu postawi,
klucz zmajstruje żurawi,
księżyc w czapkę ubierze,
gwiazdy zmieni w talerze,
z klombu zerwie dwa słonie,
by pachniały w wazonie,
z papug zrobi tygrysy,
które jedzą irysy,
sto kogucich grzebieni
w wielkie góry zamieni –
ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni…

  • Zwracanie uwagi na nazwę miesiąca, o którym jest mowa w wierszu. Przypomnienie nazwy miesiąca, który występuje przed kwietniem.

  • Wypowiedzi dzieci na temat nieprawdopodobnych rzeczy, które wyczarował kwiecień w wierszu.

    2. "Jestem kwietniem i wyczaruję…" Dzieci kończą zdanie wymyślając coś nieprawdopodobnego.

    3. Wyjaśnienie przez dzieci znaczenia przysłowia: Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata.

    4. „Ćwiczenia gimnastyczne z małą poduszką– w leżeniu na plecach dziecko przenosi między stopami poduszkę z lewej strony na prawą, unosi z poduszką nogi do góry, przejście z poduszką na głowie wyznaczonego odcinka (kształtowanie równowagi); skłony w przód z poduszką uniesioną do góry , skręty w prawą i lewą stronę z poduszką trzymaną w wyprostowanych rękach.

    5. Pokoloruj kosmos według wzoru https://miastodzieci.pl/.../pokoloruj-kosmos-wedlug-wzoru/

    6. Masażyk relaksacyjny

  • Kosmita” autor: K. Kutyła

Była sobie mleczna droga – rysujemy na plecach dziecka palcem krętą linię;

Pełna wielu błyszczących gwiazd. – stukamy palcami po plecach

Na jednej z planet – rysujemy palcem koło

Ufoludek mieszka

Co chude nóżki ma – dwoma palcami rysujemy na plecach dwie linie

Ma duże zielone uszy – łaskoczemy dziecko w uszy

I szyję długą ma. – gładzimy szyję dziecka

Dwa okrągłe brzuszki – dwoma palcami rysujemy dwa kółka

I śmieje się ha, ha, ha. – łaskoczemy dziecko w brzuszek

7. „Kosmiczny aerobik"-Ćwiczymy by być sprawnym jak kosmonauta.

Dzieci wykonują proste ćwiczenia, o których mowa w wierszyku (np. skłony, skręty, przysiady, podskoki itp.)

Tak jak kosmonauci ćwiczę skręty ciała w prawo, w lewo,bo chcę dobrą mieć kondycję.

Bardzo dobrze mój kolego!

Aby w nogach wzmocnić stawy

teraz złapmy się pod boki.

Wykonajmy trzy przysiady,

no i w górę cztery skoki

Księżyc śle Wam swe ukłony.

Na tym kończą się ćwiczenia.

Zróbmy jeszcze cztery skłony.

W kosmosie do zobaczenia!

Kto chce dotknąć gwiazdki uszka

niech się wspina na paluszkach.

 

CZWARTEK 15.04.2021r.

1. Filmik - kosmos: https://www.facebook.com/blizejprzedszkola/videos/842457209426749/

2. Opowiadanie: Podróż w kosmos:  https://www.superkid.pl/dzieci-dzieciom-podroz-w-kosmos?fbclid=IwAR00ypKMdQNC6-44r6ESIeDQTbxlWsIFneel5auDTTP27yhbYypvhjx9NvA

3. Joga dla dzieci - jogowa opowieść ruchowa "Wyprawa w kosmos":  https://www.youtube.com/watch?v=DBYZXW0PqmA

4. Eksperyment: Jak zrobić kosmos w słoiku? https://www.youtube.com/watch?v=mRg-bpD4_Ww

5. Praca plastyczna: Kosmos: https://kreatywnadzungla.pl/2016/03/kosmos.html?fbclid=IwAR1wbKoz1fecMAewC2VxkMPIf78NJLjsqQVdtC1guUXoJTfDSDKHtqUPu8M

 

JĘZYK ANGIELSKI:ZWIERZĘTA NA WSI.

1. Kids Songs:  Five Little Ducks - Piosenka po angielsku: Pięć małych kaczek.

https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo

2. Karta pracy: labirynt: doprowadź 5 małych kaczek do mamy:

https://supersimple.com/downloads/five-little-ducks-worksheet-maze.pdf

3. Karta pracy: połącz zwierzęta z cieniami:

https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-color-and-match-bw.pdf

4. Piosenka: The Animals On The Farm

https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs

5. Karta pracy: Pokoloruj zwierzęta:

 

https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-color-the-animals-bw.pdf

 

ŚRODA 14.04.2021r.

1. Wiadomości na temat Układu Słonecznego – bajka

https://www.youtube.com/watch?v=RRKJDn_8Su0

2. Muzyczna gimnastyka „Ćwiczenia w podskokach”

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU


3. Wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej naszą planetę.

Potrzebujemy: koło wycięte z zielonej kartki, kolorowe gazety, nożyczki, klej.

Dzieci wycinają różne obrazki z gazet i tworzą kompozycję naszej planety na zielonym kole.


 

4. Karta pracy

5. Zabawa matematyczna Start rakiety.

Rodzic odlicza: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0. Podczas odliczania dzieci rytmicznie klaszczą w dłonie

z narastającą prędkością, następnie, na wysokości brzucha, rysują spiralę (maszyny zaczynają

pracować), wydając dźwięk: Bzz (rakieta startuje). Sstaaart – rytmicznie uderzają dłońmi

o uda, rakieta wystartowała – wyskakują w górę, wymachują ramionami do góry, wydają

okrzyk: Hurra! Lot rakiety – dzieci poruszają się po sali przy dźwiękach tamburynu, przerwa

w muzyce oznacza lądowanie.

6. Układ słoneczny

 

 

LOGOPEDIA 

[

14.04.2021

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W RAMACH POMOCY

PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ

gr.

I

Ćwiczenia warg

układanie warg jak przy [u], a następnie [i]: u – i –u – i – u – i

Ćwiczenia policzków

nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem

Ćwiczenia języka

liczenie językiem dolnych zębów od wewnątrz

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

wykonujemy pozorne ruchy ssania cukierka leżącego w tylnej części jamy ustnej

Ćwiczenia oddechowe

udawanie konia: hihihi ihihihihih

Ćwiczenia słuchowe

wyklaskujemy prosty rytm – dziecko odtwarza usłyszany rytm. Można też użyć bębenków, dzwonków czy garnka


 

WTOREK 13.04.2021r.

1. Zabawa ruchowa Właśnie tak.

N. mówi, że gdy ktoś chce zostać kosmonautą, to musi być bardzo sprawny fizycznie: silny,

zwinny, wysportowany. Dlatego chce dzisiaj zobaczyć, czy dzieci potrafią (a na pewno potrafią)

wykonać różne ćwiczenia.

Zaczynamy!

Połóżcie się na plecach.

Połóżcie się na boku i pomachajcie dłonią innemu dziecku.

Połóżcie się na brzuchu i uderzajcie stopami o siebie.

Połóżcie się na brzuchu i wydłużcie swoje ręce i nogi.

A teraz usiądźcie i szeroko rozstawcie nogi.

Pochylcie się do przodu i spróbujcie obiema dłońmi dotknąć palców stóp.

W siadzie, obiema rękami bębnijcie w klatkę piersiową.

Zamknijcie oczy i palcem wskazującym znajdźcie czubek swego nosa.

A teraz klęknijcie na trawie.

Spróbujcie zaokrąglić swoje plecy.

Dotknijcie jedną ręką trawy, a palcem wskazującym drugiej ręki wskażcie niebo.

Podnieście kolano, aby nie dotykało do trawy.

Teraz stańcie na obu nogach.

Wyciągnijcie obie ręce w kierunku nieba.

Wyprostujcie obie nogi i spróbujcie dotknąć dłońmi stopy.

Opukajcie delikatnie czubkami palców boki swoich stóp.

Zrobiliście wszystko wspaniale. Każdy z was zdał test na kosmonautę.

2. Proszę obejrzyj film ‘ Ubu poznaje literkę F”

https://www.youtube.com/watch?v=k0OgJ7L2pUk

3. Nauka pisania Litery F.

4. Proszę pokolorować oraz ozdobić litery F.

5. "Kosmonauta"-Nauka rymowanki, jej interpretacja ruchowa zgodna z tekstem.

 

Kosmonauta idzie dróżką,

przytupuje jedna nóżką,

klaszcze w ręce raz i dwa.

podskakuje; hopsa, sa.

Już w rakiecie prosto siada,

kiwa głową na sąsiada,

ster rakiety w ruch już wprawia,

choć to wcale nie zabawa,

i rakieta się unosi,

bo ją o to ładnie prosi.

6. Wspólnie posłuchajcie nagrania „Dźwięki kosmosu”- słuchanie odgłosów kosmosu. Całą gamę kosmicznych dźwięków znajdziecie na stronie wpisując :

NASA - nagrania dźwięków z kosmosu - Business Insider:

https://businessinsider.com.pl/technologie/nauka/nasa-nagrania-dzwiekow-z-kosmosu/lz8lhy4

 

7. Praca plastyczna

Wykonuj swój własny kosmos lub kosmitę – technika dowolna .

 

JĘZYK ANGIELSKI:ZWIERZĘTA NA WSI.

1. Nauka wymowy słówek w języku angielskim - filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=ne2OzV-z7uI

Koza - goat,

Kura - hen,

Kurczątko - chick,

Indyk - turkey,

Świnia - pig,

Kaczka - duck,

Gęś - goose,

Królik - rabbit,

Paw - peacock.

2. Filmik uczący nazw zwierząt żyjących na farmie po angielsku:

https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo

3. Piosenka - Old MacDonald Had A Farm:

https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs

4. Narysuj swoją własną farmę: dorysuj świnki, kaczki, króliki, gęsi itp.:

Farma czarno biała: https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-make-your-own-farm-bw.pdf

Farma w kolorze: https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-make-your-own-farm.pdf

 

PONIEDZIAŁEK 12.04.2021r.

1. Ćwiczenia gimnastyczne

  • Skoki przez drabinkę - Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.

  • Skoki przez linkę - To ćwiczenie bardzo pomaga w ćwiczeniu równowagi. Do tej zabawy potrzebna jest linka, którą musisz zamocować – dla dzieci trzyletnich – na wysokości 25–30 cm.

  • Kto wyżej - Rodzic stoi z ołówkiem lub markerem przy futrynie, a maluchy kolejno podchodzą i z wyciągniętą jedną rączką do góry w miejscu podskakują najwyżej, jak umieją. Wszystkie wyniki muszą być zaznaczone, a zwycięża dziecko, które podskoczyło najwyżej. Maluchy będą zadziwione, dokąd umieją dosięgnąć!

  • Spacerek - Puść maluchom muzykę i rzucaj im różne polecenia: „Zbieramy grzyby!”, a wtedy maluchy udają, że podnoszą coś z podłogi; „Gonimy motyle!” – smyki podbiegają i łapią niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”, a dzieciaki muszą podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek itd. Będzie dużo śmiechu i rozgardiaszu.

2. Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca na podstawie wiersza Wandy Chotomskiej Kwiecień.

Chodzi Kwiecień po świecie

w fiołkowym berecie,

z czarodziejską pałeczką w kieszeni.

Za pomocą pałeczki

w ciągu małej chwileczki

wszystkie rzeczy potrafi odmienić.

Koniom – skrzydła doczepia,

krowę zmieni w fortepian,

tort upiecze ze śniegu,

strusia wyśle na biegun,

dom na dachu postawi,

klucz zmajstruje żurawi,

księżyc w czapkę ubierze,

gwiazdy zmieni w talerze,

z klombu zerwie dwa słonie,

by pachniały w wazonie,

z papug zrobi tygrysy,

które jedzą irysy,

sto kogucich grzebieni

w wielkie góry zamieni –

ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni.

Zwracanie uwagi na nazwę miesiąca, o którym jest mowa w wierszu; przypomnienie nazwy

miesiąca, który występował przed kwietniem, i tego, który nastąpi po nim.

• Wypowiedzi dzieci na temat nieprawdopodobnych rzeczy, które wyczarował kwiecień

w wierszu czarodziejską pałeczką; wyjaśnianie, dlaczego nie mogą mieć one miejsca; zwracanie

uwagi na humor zawarty w utworze.

3. Zabawa „Dokończ”. Dzieci kończą porównania, podając swoje przykłady.

Czerwony jak...

Niebieski jak...

Różowy jak...

Żółty jak...

4.Wypowiedzi dzieci na temat: Co by było, gdyby na Ziemi wszystko było czerwone (niebieskie, różowe...)?

5. Praca plastyczna

Rysowanie wymyślonej planety: jej mieszkańców, roślin, zwierząt w wybranym, jednym kolorze, np. czerwonym (niebieskim, zielonym, różowym).

6. Piosenka Trzej kosmici”  czekam na filmiki :))))

http://chomikuj.pl/leosvilhena/PIOSENKA+PI*c4*98CIOLATKA/30+-+Trzej+kosmici,4489051641.mp3(audio)

I. Trzej kosmici, trzej kosmici
przylecieli rankiem
Ten w talerzu, tamten w spodku
trzeci leciał w dzbanku.

Ref.:
Pierwszy – krągłe jajeczko,
drugi – chrupka bułeczka,
a ten trzeci, drżący, chlupiący
jak ta kawa z mleczkiem.

II. Trzej kosmici, trzej kosmici
wpadli przez okienko,
w pokoiku na stoliku
lądowali miękko.

 

 

TEMAT TYGODNIOWY: Chciałbym być sportowcem.

PIĄTEK 09.04.2021r.

  1. Zabawa na powitanie: Witamy się różnymi częściami ciała. Rodzic wita się z dzieckiem np.: łokciami. Potem: Witamy się kolanami. Witamy się stopami. Dziecko i rodzic dotykają się tymi częściami ciała.
  2. Ćwiczenia oddechowe: Dmuchanie na piórko próbując jak najdłużej utrzymać je w powietrzu, jak najwyżej je dmuchnąć.
  3. Piosenka: „Krzyżowanie” – zatańcz do piosenki:
    https://www.youtube.com/watch?v=e4VZOtbUv9s&ab_channel=MariaZofiaTomaszewska
  4. Praca plastyczna – narysuj swój ulubiony sport.
  5. Wyklej plasteliną piłkę:
    https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_downloads/pilka-do-wyklejania/
  6. Gimnastyka:
    https://www.youtube.com/watch?v=9lZviQRE6dQ&ab_channel=BLI%C5%BBEJPRZEDSZKOLA
  7. Piosenka: "Move!" - zatańcz do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=VsgpUHUYuJI&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs

     

  8. Masażyk relaksacyjny - zabawę najpierw wykonuje rodzic, a następnie dziecko.

„SŁONKO ZAŚWIECIŁO”

Słonko zaświeciło– rysujemy na twarzy dziecka kółeczko

ptaszki obudziło– pukamy zgiętym palcem w dłonie dziecka

Latają, ćwierkają, ziarenek szukają – opuszkami palców opukujemy ciało dziecka

Słonko zaświeciło– rysujemy na twarzy dziecka kółeczko

misia obudziło – pukamy zgiętym palcem w plecy dziecka

Mruczy misio z głodu, szuka wszędzie miodu– delikatnie gładzimy całą dłonią brzuszek dziecka

Słonko zaświeciło– rysujemy na twarzy dziecka kółeczko

wiewiórki zbudziło – pukamy zgiętą dłonią w uda dziecka

Po lesie skakały– „skaczemy” palcami po głowie dziecka

orzeszków szukały– delikatnie przeczesujemy palcami włosy dziecka

Słonko zaświeciło– dziecka kółeczko rysujemy na twarzy

Zajączki zbudziło– gładzimy palcami powieki dziecka

Po łące biegają– dłońmi zgiętymi w pięści lekko uciskamy ciało dziecka

marchewki szukają – wkładamy dłoń za bluzkę  dziecka

 

CZWARTEK 08.04.2021r.

 

1.      Powitanie – zatańcz z rodzicem, siostrą lub bratem piosenkę: „Dzieńdoberek”
https://www.youtube.com/watch?v=vGtJ40Yv2_M&ab_channel=MariaZofiaTomaszewska

2.      Gimnastyka:
https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc&ab_channel=Lulitulisie

3.      „Wspinamy się po drabinie” – dziecko maszeruje na palcach stóp. Udaje wspinaczkę po szczebelkach drabiny, pomaga sobie rękoma.
„Żabki na łące” – dziecko przechodzi z marszu do siadu podpartego. Naśladuje skoki żabki.

4.      Wysłuchanie i nauka wiersza M. Dobosz: „Sport to zdrowie”.
Sport, to zabawa.
Sport, to bardzo ważna sprawa.
Bo kto sportu nie uprawia,
Zdrowia, siły nie posiada!
Sportów wiele znamy przecież.
Więc do dzieła, drogie dzieci.
Piłka, narty, deskorolka,
To nie ważne!
Ważny ruch jest moi mili,
Byśmy wszyscy zdrowi byli

5.      Wprowadzenie litery: J
https://4.bp.blogspot.com/-bSf1BOKH5NY/VfAqqz9JqJI/AAAAAAAABO8/Ruwk4rWVFmE/s1600/karta%2Bj.jpg

Dodatkowa karta pracy:

http://przedszkole2tg.pl/wp-content/uploads/2020/04/obraz-18.png

6.      Ćwiczenia ruchowo-naśladowcze: Jedziemy na rowerkach. Dziecko kładzie się na dywanie. Pedałując, mówi:
Na wycieczkę wyruszamy,
raz i dwa, raz i dwa.
Tata jedzie obok mamy,
z tyłu – nas ma.

7.      Praca plastyczna –„Mój rower”:
Szablon roweru: https://www.dla-dzieci.com.pl/pliki/kolorowanka/malowanki/kolorowanka_rower-rower-5.jpg

Instrukcja: http://lubietworzyc.blogspot.com/2018/02/rower-z-harmonijkowymi-koami-praca.html

JĘZYK ANGIELSKI - WEATHER - POGODA

1.      Słownictwo – karty obrazkowe:

https://supersimple.com/downloads/hows-the-weather-flashcards.pdf

2.      Piosenka - Rain Rain Go Away:

​​https://www.youtube.com/watch?v=LFrKYjrIDs8

3.      Itsy Bitsy Spider - piosenka dla dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=w_lCi8U49mY

4.      The Itsy Bitsy Spider - zabawa do piosenki:

https://supersimple.com/downloads/the-eensey-weensey-spider-dramatic-play-set-bw.pdf

5.      Karta pracy: wytnij obrazki z pogodą, następnie dopasuj podpisy do obrazków:

http://cleverlearner.com/science/images/weather-preschool-worksheets.pdf

6. Małe przypomnienie kolorów - gra:https://www.digipuzzle.net/minigames/beehive/beehive_colors.htm?language=english&linkback=../../education/kindergarten/index.htm

 

ŚRODA 07.04.2012r.

1.      Ćwiczenia oddechowe:

Zdmuchiwanie lekkiego przedmiotu z ręki lub ze stołu, np. watki, piórka, kawałka papieru, kawałka chusteczki higienicznej

2.      Zabawa matematyczna: ”Osiem kratek” – piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=ENB407UmapE&ab_channel=MariaZofiaTomaszewska

3.      Ćwiczenia grafomotoryczne – narysuj po śladzie:
http://www.cauchy.pl/kolorowanki-1/rysowanie-po-sladzie-do-druku-dla-dzieci/pilki/rysowanie-po-sladzie-do-druku-pilki.gif

4.      Poruszanie się według słów rymowanki:
Zrób do przodu cztery kroki
i wykonaj dwa podskoki.
Zrób do tyłu kroki trzy,
potem krzyknij: raz, dwa, trzy!
Lewą ręką dotknij czoła,
no i obróć się dokoła.
W prawą stronę kroków pięć
zrób – jeśli masz na to chęć.
Potem kroki w lewą stronę:
raz, dwa, trzy – no i zrobione

5.      Piosenka: „Gimnastyka rączek” – rozgrzewamy ręce:
https://www.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w&ab_channel=JoannaJab%C5%82o%C5%84ska%2CMateuszDerelkowski-Topic

6.      PEDAGOGIKA DALTOŃSKA: Gdy już rączki rozgrzane to oto zestaw zadań domowych do wykonania „Porządki” (do wyboru) – ćwiczenie samodzielności:

Zadanie1

Spróbuj samodzielnie pościelić łóżko.

Zadanie2

Proszę posprzątaj zabawki w swoim pokoju.

Zadanie 3

Powycieraj kurz ……….ale uwaga ostrożnie nie wspinaj się na krzesło.

Zadanie 4

Jeżeli rodzic wyrazi zgodę i włączy odkurzacz to poodkurzaj mieszkanie.

Zadanie 5

Jeżeli rodzic wyrazi zgodę to umyj podłogę mopem.

Dodatkowe karty pracy:
https://www.pp42.opole.pl/files/-wiczenia-grafomotoryczne.pdf

LOGOPEDIA

7.04.2021

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W RAMACH POMOCY

PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ

gr.

I

Ćwiczenia warg

chowanie warg do środka

Ćwiczenia policzków

naprzemiennie „ gruby miś” – „chudy zajączek”

Ćwiczenia języka

zlizywanie z podniebienia przyklejonego kawałka czekolady, chrupka kukurydzianego, andruta, Nutelli

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

„Chrapanie” na wdechu i wydechu

Ćwiczenia oddechowe

dmuchanie przez słomkę na piórka, kuleczki, pomponiki, piłeczki

Ćwiczenia słuchowe

„Zaczarowane pudełko” – prezentujemy dzieciom przedmioty wydające dźwięk (np. dzwonki, grzechotka, grzebień) i wkładamy je do pudełka. Odtwarzamy dźwięk któregoś z przedmiotu. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, który to przedmiot

 

 

 

WTOREK 06.04.2021r.

Temat dnia: Światowy Dzień Sportu.

6 kwietnia to Światowy Dzień Sportu. Wiemy, że sport to zdrowie! Nie tylko wpływa pozytywnie na kondycję fizyczną, ale i kształtuje charakter. Nawet osoby, które jedynie obserwują zmagania sportowców mają frajdę. Zachęcamy do gry - potrzebne są tylko chęci, kostki do gry oraz ściąga z ćwiczeniami.

Zasady: wykonaj rzut kostką i wykonaj ćwiczenie. Jeśli kolejny raz wylosujesz tą samą cyfrę, wówczas przechodzisz do kolejnego rzędu. Jeśli wykonasz wszystkie ćwiczenia z jednego rzędu kończysz zadanie.

Wariant II – zasady jak wyżej. Kto wykona jako pierwszy wszystkie ćwiczenia z jednej cyfry - wygrywa.

Gra:

 

1.  Odgadywanie zagadek dotyczących dyscyplin sportowych.

Są przez płotki, terenowe,

Krótko, długodystansowe,
Mogą być też slalomowe
Albo sztafetowe. (biegi)

Wyścig rozpoczęty,
Zawodnicy pedałują,
Każdy bardzo przejęty,
Bo przed metą finiszują. (kolarstwo)

Piruety i obroty
Zawodnicy wykonują
I na nogach mając łyżwy
O mistrzostwo konkurują. (łyżwiarstwo figurowe)

Zawodnicy o boisko
Piłkę odbijają,
Do wiszących koszy,
Celnie ją wrzucają. (koszykówka)

W jakiej dyscyplinie sportu
Piłkę nogą kopiemy,
Na meczach z radością
Drużynie kibicujemy? (piłka nożna)

Zawodnicy na głowy
Czepki zakładają.
Rękami i nogami
W wodzie poruszają.( pływanie)

Zawodnicy grając w piłkę,
Rękami ją odbijają
I wysoko ponad siatką
Drugiej drużynie podają. (siatkówka)

Zawodnicy konkurują,
Który dalej skacze.
Jak nazywa się ten sport?
Czy wszyscy go znacie? (skok w dal)

2. Filmik o aktywności fizycznej: 

https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY&ab_channel=NarodoweCentrumEdukacji%C5%BBywieniowej

3. Ćwiczenia gimnastyczne: 

https://www.youtube.com/watch?v=yPHeSAx9QCc&ab_channel=BLI%C5%BBEJPRZEDSZKOLA

4. Piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA&ab_channel=Zesp%C3%B3%C5%82Maskotki

5. Zabawa ruchowa „Rozgrzewka”. Dzieci inscenizują ruchem tekst zabawy:

Raz, dwa, trzy, cztery,
skłon i przysiad,
skok i siad.
Dziś w przedszkolu jest zabawa
każdy będzie rad.
Poruszymy wszystkie mięśnie,
przeciągniemy stawy,
żeby potem iść z ochotą
do innej zabawy.
Raz, dwa, trzy,
ćwiczę ja , ćwicz i ty.

 

JĘZYK ANGIELSKI - WEATHER - POGODA

1.      Pogoda - słówka:

https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops

How’s the weather? - Jaka jest pogoda?

It’s cloudy. - Jest pochmurnie.

It’s cold. - Jest zimno.

It’s foggy. - Jest mgliście.

It’s hot. - Jest gorąco.

It’s raining.  - Pada deszcz.

It’s snowing. - Pada śnieg.

It’s stormy. - Jest burzowo.

It’s sunny. - Jest słonecznie.

It’s windy. - Jest wietrznie.

2.      Gra o pogodzie:

https://wordwall.net/pl/resource/919994/weather

3.      Filmik o pogodzie:

https://www.youtube.com/watch?v=O2NwvUB41rA

4.      ​Piosenka - How's The Weather?

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

5.      Karta pracy: połącz obrazek pogody z odpowiednią sytuacją, następnie pokoloruj:

https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/weather/weather-match/27847

6.      Karta pracy: pokoloruj obrazki:

http://cleverlearner.com/science/images/the-weather-coloring-preschool-worksheet.pdf

 

TEMAT TYGODNIA: ”WKRÓTCE WIELKANOC” 

 

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych


składamy najserdeczniejsze życzenia:


dużo zdrowia, radości, smacznego jajka,


mokrego dyngusa, mnóstwo wiosennego słońca :)))

PIĄTEK 02.04.2021r.

1. Zabawa ruchowa „Slalom na różne sposoby”
Ustaw slalom, układając na podłodze w linii prostej np. papierowe lub plastikowe kubeczki albo butelki (mogą to być też zgniecione zapisane kartki papieru). Poproś dziecko, aby pokonywało slalomem przeszkody w różny sposób: na czworaka, na czworaka tyłem, na jednej nodze, tyłem na stojąco, idąc w kucki, skacząc jak zając itd. Starsze dziecko może spróbować pokonać slalom z zawiązanymi oczami.

2. Masażyk relaksacyjny (z rodzicami):

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:

Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)

Była też w paseczki (rysujemy paseczki)

I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)

Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)

I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)

Cii... wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

3. Praca plastyczna – technika dowolna.

4. Zagadki do pana zajączka – rozwiązywanie zagadek przy pomocy ilustracji. Rozwijanie logicznego myślenia.

- Wysyłamy je tym, z którymi nie możemy byś w święta, a których darzymy szczególną miłością i sympatią, życząc zdrowych, pogodnych świąt.(kartki świąteczne)

- Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą. Są barwne, kolorowe zrobione z gałązek wierzby, bazi lub sztucznych kwiatów.(palma wielkanocna)

- Może być migdałowa, piaskowa, lukrowana z rodzynkami a każda zapachem kusi. (baba)

- Przeważnie jest biały i na stole leży.Kładą na nim sztućce, stawiają talerze (obrus)

- Jak się nazywa jajko malowane co na Wielkanoc się przydaje. (pisanka)

-Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)

-Upleciony ze słomy, wikliny chętnie nosi owoce, jarzyny. Grzyby też z lasu przyniesie oraz pisanki i baranka poniesie czasem. (koszyk)

-Ma długie uszy futerko puszyste Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. (zając).

5. Zabawa orientacyjno - porządkowa pt. „Zajączki się myją” – imitowanie ruchem treści zabawy. Wprowadzanie dobrej atmosfery sprzyjającej dalszemu, aktywnemu działaniu dzieci w ciągu całego dnia. „Zajączek się myje”
Pan zajęcze myje łapki
bo są bardzo, bardzo brudne.
Myje pyszczek, myje szyje,
bo wybiera się z wizytą.
Lecz najdłużej myje uszy
bo ma uszy bardzo dłuuuuugie.
Wodą, mydłem, mydłem woda
najpierw jedno potem drugie.

6. Piosenka Wielkanocna

https://www.youtube.com/watch?v=cNT7haqYeqw

 

 

 

 

 

CZWARTEK 01.04.2021r.

 

1. Ćwiczenia oddechowe

  • Kto dalej? Przygotuj kartkę papieru. Podrzyjcie ją na pionowe paski, a z nich ugniećcie papierowe małe kulki. Stańcie obok siebie. Kulki przyłóżcie do ust. Uwaga – wdech nosem, mocny wydech buzią! Czyja kulka doleci dalej? Kto wygrał?

  • Mecz. Czy masz w domu piłeczkę ping-pongową lub styropianową kulkę? Jeśli nie, samodzielnie ugnieć kulkę z gazety. Usiądźcie naprzeciw siebie przy stole i dmuchajcie tak, aby piłka wypadła poza pole gry lub trafiła do wyznaczonej wcześniej bramki!

  • Bąbelki! Przygotuj słomkę do napojów. Włóż ją do szklanki z wodą. Dziecko zamiast pić przez słomkę, może przez nią dmuchać! Zaobserwuj, co dzieje się na powierzchni. Czy powstają bąbelki? Zróbcie konkurs: kto dłużej będzie dmuchał do swojej szklanki? Czas start!

2. Zabawa ruchowa „Sznurek parzy”

Sznurek to ścieżka Połóż na podłodze sznurek. Wymyślaj różne sposoby poruszania się z jego wykorzystaniem:

  • chodzenie po sznurku przodem, tyłem, bokiem,

  • przeskakiwanie przez sznurek przodem i tyłem,

  • przeskakiwanie nad sznurkiem bokiem obunóż lub z nogi na nogę.

 

3. Słuchanie wiersza Agnieszki Galicy Piosenka wielkanocna.

Idą święta, wielkanocne idą święta.

O tych świętach każdy zając pamięta.

Do koszyczka zapakuje słodycze

i na święta ci przyniesie moc życzeń.

Idą święta, wielkanocne idą święta.

O tych świętach i kurczątko pamięta.

W żółte piórka się ubierze, wesołe,

wśród pisanek będzie biegać po stole.

Idą święta, wielkanocne idą święta.

O tych świętach nasz baranek pamięta.

Ma na szyi mały dzwonek dźwięczący,

będzie dzwonił, będzie skakał po łące.

• Wypowiedzi dzieci na temat zwierząt wymienionych w utworze oraz ich sposobów przygotowań

do świąt.

• Wypowiedzi dzieci na temat przygotowań do świąt w ich domach.

4. Rysowanie po śladach, następnie pokoloruj.

 

 

5. Wykonaj pisankę według własnego pomysłu :))

6. Zabawa ruchowa„Przeprawa przez rzekę”

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze.

 

7. Ulubiona piosenka dzieci na święta :)))))

https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

 

JĘZYK ANGIELSKI:Easter - Wielkanoc

1.      Słowniczek i kolorowanka:

https://drive.google.com/file/d/14EuRJlonQRG0-SlE65Trwpva9ZO1cExh/view?usp=sharing

2.      Kolorowanka:Wielkanoc:

https://drive.google.com/file/d/1nU2CigO82CVMw3f3T2vPDoA2z-YNDK5B/view

1.      Guess the picture” – Rozkładamy obrazki/ilustracje związane z Wielkanocą. Mówimy: Show me a yellow chick. (pokaż mi żółtego kurczaczka), albo: Show me a yellow daffodil. (pokaż mi żółtego żonkila) itp. Zadaniem dziecka jest wskazanie konkretnego obrazka.

2.      Piosenka: Easter Egg Hunt:

https://www.youtube.com/watch?v=rov5t-aggeQ&ab_channel=JunyTony-SongsandStories

3.      Puzzle: pokoloruj zająca, następnie zrób z niego puzzle:

https://i1.wp.com/pastelowekredki.pl/wp-content/uploads/2021/04/puzzle-bunny.jpg?w=563

4.      Piosenka: B-U-N-N-Y 

https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g&ab_channel=TheKiboomers-KidsMusicChannel

5.      Karta pracy: ile pisanek znajduje się na obrazku?

http://pp38.resman.pl/wp-content/uploads/2021/03/grupa-IV-Easter-Egg-Hunt-ile-pisanek-znajuduje-sie-na-obrazku.jpg

 

ŚRODA 31.03.2021r.

1. Ćwiczenia gimnastyczne

Dzieci biegają z wymijaniem się i potrząsaniem gazetami trzymanymi oburącz w górze. Na

mocne uderzenie w tamburyn i hasło: Burza, zatrzymują się i – przyjmując dowolną pozycję

– chronią się przed zmoknięciem, wykorzystując gazety.

Stanie w rozkroku, trzymanie złożonej gazety oburącz – w skłonie w przód, wymachy gazetą

w tył i w przód. Po kilku ruchach wyprost i potrząsanie gazetą w górze.

• Klęk podparty, dłonie ułożone na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz, ręce zgięte

w łokciach – opad tułowia w przód, dotknięcie gazety brodą i powrót do pozycji wyjściowej.

Powtórzone ostatni raz ćwiczenie pozwoli przejść do leżenia przodem za przesuwaną gazetą.

• W leżeniu przodem – unoszenie gazety trzymanej oburącz za końce (ręce zgięte w łokciach,

skierowane w bok), dmuchanie na gazetę i wprawianie jej w ruch.

• Położenie gazety na podłodze, zwinięcie jej po przekątnej w rulonik i przeskakiwanie przez

nią bokiem, z jednej strony na drugą, od jednego końca do drugiego (ćwiczenie można

urozmaicić, łącząc się w dwójki, trójki – dzieci układają ruloniki jeden za drugim i kolejno

wykonują skoki, zachowując odstępy).

• W staniu, rulonik trzymany z przodu za końce – przełożenie nogi przez rulonik, wytrzymanie

w staniu jednonóż, wykonując dowolne ruchy uniesioną nogą, a następnie powrót tą

samą drogą do pozycji wyjściowej (ćwiczenie należy wykonywać prawą nogą i lewą nogą,

na zmianę).

• Odtwarzanie kształtów figur geometrycznych – dzieci biegają w różnych kierunkach, a na

sygnał (jeden gwizdek) dobierają się w trójki i układają swoje ruloniki w ten sposób, żeby

utworzył się trójkąt, następnie siadają skrzyżnie przed wierzchołkami trójkąta. Na inny sygnał

(dwa gwizdki) łączą się w czwórki i układają kwadraty (zabawę należy powtórzyć kilka razy).

• Ugniatanie gazety tak, aby powstała kulka (piłeczka) – rzuty i chwyty kulki w miejscu, w chodzie,

w biegu; rzuty i chwyty z wykonywaniem dodatkowych zadań, np.: przed chwytem

klaśnięcie, dotknięcie ręką podłogi, kręcenie rękami młynka, wykonanie obrotu itp.

• W leżeniu przodem – przetaczanie kulki z ręki do ręki, podrzucanie kulki oburącz, jednorącz.

• Marsz z kulką położoną na głowie, utworzenie dwóch szeregów, oddalonych od siebie

o pięć lub sześć kroków.

2. Zabawy matematyczne

 

 

 

3. Kura znosi jajko” – zabawa ruchowa z elementami liczenia.

Dz. poruszają się w rytmie podanym przez N. Na przerwę w muzyce N. rzuca kostką do gry, mówiąc KURA ZNOSI JAJKA. ILE ICH ZNIOSŁA? Dz. liczą i podają liczbę oczek, a potem tyle razy mówią KO. N. odgina kolejne palce, kontrolując wykonanie zadania.

4. „Zajączki” – zabawa paluszkowa

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

5. Kartka wielkanocna – wykonywanie ozdoby świątecznej na stół wielkanocny ( styl dowolny).

6. Ćwiczenia słowne Układamy rymy.

N. wypowiada krótkie teksty, do których dzieci wymyślają rymujące się słowa, np.

Ten kurczaczek to malutki... (zwierzaczek).

To kurczątko to milutkie... (pisklątko).

Mama kokoszeczka znosiła śliczne... (jajeczka).

Malutkie kureczki są jak żółciutkie... (kuleczki).

Malujemy jajeczka w złote gwiazdki i... (słoneczka).

Małe kurczaczki mają mięciutkie... (kubraczki).

Następnie dzieci same układają swoje rymy związane z tematyką świąteczną.

LOGOPEDIA

[

31.03.2021

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W RAMACH POMOCY

PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ

gr.

I

Ćwiczenia warg

zbieranie z talerzyka za pomocą samych warg drobnych ciasteczek lub cukierków

Ćwiczenia policzków

wciąganie policzków – „chudy zajączek”

Ćwiczenia języka

opieranie czubka języka o dolne zęby, unoszenie środka języka do podniebienia miękkiego i twardego

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

głębokie oddychanie przez usta przy zatkanym nosie i odwrotnie

Ćwiczenia oddechowe

„wyścigi samochodowe” – dmuchanie na papierowe kulki po wytyczonej trasie narysowanej na podłodze

Ćwiczenia słuchowe

rozpoznawanie różnych przedmiotów w zamkniętym pudełku po wydawanym odgłosie – groch, kamyki, gwoździe, cukier, kasza itp.

 

 

WTOREK 30.03.2021r.

 

1. Poznawanie ciekawostek na temat pisanek.

Dawniej uważano, że pisanki mają magiczną moc, dlatego np. dotykano nimi grzbietów bydła, aby było zdrowe i płodne, toczono je wzdłuż zagonów oziminy, żeby zapewnić sobie dobry urodzaj.

Były one darem, który miał zapewnić obdarowanej osobie wszelką pomyślność (także w sprawach sercowych).

Pełniły one rolę wykupu w obrzędach wielkanocnych, np.: dyngusa, chodzenia z barankiem lub kurkiem.

Ludzie bogaci obdarowywali się drogimi pisankami, ze złota, przyozdobionymi szlachetnymi kamieniami. Francuski jubiler Peter Carl Fabergé wykonał takie drogie pisanki na zamówienie cara Rosji.

Pisanki służyły do zabawy zwanej taczanką.

Turlało się po stole malowane jaja, zderzając je ze sobą. Wygrywała ta osoba, której pisanka

się nie potłukła.

2. Zabawa ruchowa z elementem turlania – Rozsypane pisanki.

Dzieci delikatnie turlają się po podłodze w różnych kierunkach, zwracając uwagę na zachowanie zasad bezpieczeństwa.

3. Słuchanie opowiadania.

Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!... Prawda? Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze znanymi kurami. Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość!Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały, czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym słowem, jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania.

Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym

podwórku!

A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!

Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy

dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.

Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paseczki.

A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.

Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki. Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaczki na świecie. I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania... – zanim się obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.

Jaka śliczniutka!... – wygdakała pierwsza kura.

Mój ty kochany!... – rozczuliła się druga.

Chlip, chlip!... – płakała ze szczęścia trzecia kura.

A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: „Mamo! Już jestem!”

Rozmowa na temat opowiadania.

Wypowiedzi dzieci dotyczące utworu; zwracanie uwagi na zachowanie kur, ich pragnienia,

sposób ozdabiania jajek; podkreślanie więzi matki z dzieckiem.

4. Zabawy i ćwiczenia z literą ł. Cel: zapoznanie z literą ł: małą i wielką.

5. Proszę z liter zrobić rysunek lub ładnie ozdobić.

6. Zabawa kubeczkami.

Kubeczki po jogurtach.

Dzieci siadają w kole na dywanie. Wewnątrz koła leżą

kubeczki po jogurtach. N. śpiewa dźwięki gamy. Następnie

jedno z dzieci zostaje wybrane do ustawiania

kubeczków. Wybiera je N., recytując wyliczankę.

Jestem sobie nutka mała.

Teraz będę wyliczała,

kto się będzie z nami bawił,

kubek na kubeczku stawiał.

Raz, dwa, trzy –

stawiać będziesz ty.

7. Praca plastyczna – podaje przykład :)))

8. Piosenka Wiosna

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

 

JĘZYK ANGIELSKI – Easter - Wielkanoc

1.      Słownictwo:
https://easyenglishland.files.wordpress.com/2021/04/easter-vocabulary.png

2.      Karty obrazkowe: Wielkanoc:

https://drive.google.com/file/d/1JZyw9Rer-tr5x9yQGW9Fy2Ygc57XsiDi/view?usp=sharing

3.      Kolorowanka: Wielkanoc:
https://edunotatki.pl/wp-content/uploads/2021/03/28946975_230423704193192_4272500158718495239_o.jpg?v=9b7d173b068d

4.      Which one is missing? – rozkładamy karty obrazkowe dotyczące Wielkanocy na dywanie. Dziecko zamyka oczy. Rodzic: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dziecka jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.

5.      Piosenka o Wielkanocy: Easter Bunny Song:

https://www.youtube.com/watch?v=CzYplxl_RAc&ab_channel=TheKiboomers-KidsMusicChannel

6.      Karta pracy: pokoloruj jajka wielkanocne na odpowiednie kolory:
https://easyenglishland.files.wordpress.com/2021/03/e105af85a124e5afb2faa1701c1c58b4-2.png?w=784

7.      Rysowanie na plecach – „Rysujemy” palcem dziecku na plecach wybrany przez nas obrazek związany z Wielkanocą. Zadaniem dziecka jest odgadniecie co narysowaliśmy i podanie nazwy w języku angielskim.

8.      Piosenka: Ten Bunnies Counting Song 1-10:

https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8&ab_channel=TheKiboomers-KidsMusicChannel

 

PONIEDZIAŁEK 29.03.2021r.

 

1. Ćwiczenia oddechowe – Baranek.

Dzieci zajmują miejsca przy stolikach. Przed każdym dzieckiem znajduje się szablon baranka.

Obok baranka zostają umieszczone małe kawałki białego papieru. Dziecko za pomocą słomki

przenosi kawałki papieru na szablon baranka. Nie pomaga sobie rękami.

Szablon można wydrukować lub samodzielnie narysować.

https://dzieciakiwdomu.pl/2017/04/wielkanocne-szablony-do-druku.html

2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Przedświąteczne porządki.

Dzieci naśladują odkurzanie, trzepanie dywanów,

mycie okien i wycieranie kurzu z mebli znajdujących

się na różnej wysokości.

Ćwiczenie nóg Po schodach.

Dzieci naśladują zbieganie po schodach. Biegną

w miejscu, z wysokim unoszeniem kolan. Potem

wchodzą po schodach – maszerują w miejscu, z wysokim

unoszeniem kolan i z przechylaniem się na

boki.

Czworakowanie Zajączki wielkanocne.

Dzieci naśladują sposób poruszania się zajączków – całe dłonie mają oparte na podłodze,

podciągają nogi do rąk. Co pewien czas zatrzymują się, stają słupka – wykonują przysiad,

palce wskazujące trzymają przy uszach, rozglądają się na boki. Potem zmieniają kierunek

poruszania się.

3. PEDAGOGIKA DALTOŃSKA

Proszę wykonać zadanie według instrukcji:

1. Proszę odrysować rękę dziecku i sobie.

2. Wspólnie wyciąć dłoń.

3. Zgiąć palec środkowy oraz na boki palce boczne.

4. Dorysować oczy, nosek wąsy i łapki.

 

4. Ćwiczenie grafomotoryczne

5. Piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

6. Zabawa Prawda czy fałsz?

Dzieci słuchają zdań wypowiadanych przez N. Jeżeli, według nich zdania, są one prawdziwe,

wstają, a gdy uważają, że nie są prawdziwe (są fałszywe), tupią nogami w podłogę.

Pisanki to ozdobione jajka.

Do wielkanocnego koszyka obok pisanek kładziemy warzywa.

Baranek wielkanocny może być z ciasta.

Cukrowe zajączki robimy z pietruszki.

W czasie Wielkanocy dzielimy się jajkiem.

Święta wielkanocne są w zimie.

Bazie rosną na wierzbie.

 

LOGOPEDIA


 

29.03.2021

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W RAMACH POMOCY

PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ

gr. I

Ćwiczenia warg

chowanie warg do środka

Ćwiczenia policzków

naprzemiennie „ gruby miś” – „chudy zajączek”

Ćwiczenia języka

zlizywanie z podniebienia przyklejonego kawałka czekolady, chrupka kukurydzianego, andruta, Nutelli

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

Chrapanie” na wdechu i wydechu

Ćwiczenia oddechowe

dmuchanie przez słomkę na piórka, kuleczki, pomponiki, piłeczki

Ćwiczenia słuchowe

Zaczarowane pudełko” – prezentujemy dzieciom przedmioty wydające dźwięk (np. dzwonki, grzechotka, grzebień) i wkładamy je do pudełka. Odtwarzamy dźwięk któregoś z przedmiotu. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, który to przedmiot


 


 


 

 

 

 

 

 

 

od 24.02.2021r. do dnia 03.03.2021r.

Rodzice dzieci chodzących do przedszkola, składają deklarację

o kontynuacji wychowania przedszkolnego

w roku szkolnym 2021/2022

 

24.02.2021r. dzieci przy wyjściu z przedszkola

otrzymają druk deklaracji, który należy zwrócić do 03.03.2021r.

24.02.2021r. zostanie zamieszczony druk na stronce przedszkola:

www.przedszkolelazy.pl – zakładka wiadomości

 

Prosimy o informację w przypadku

rezygnacji ze złożenia deklaracji

pod nr 51752002 lub 326729459

(sekretariat przedszkola)

 
 
 
Uwaga!
Rodzice dzieci 6-letnich w związku z wejściem w życie:
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 27 sierpnia 2019r. w sprawie świadectw, dyplomów i innych
druków Zgodnie z § 3 pkt. 6
„Zaświadczenie o spełnianiu obowiązku rocznego przygotowania
przedszkolnego wydaje się na wniosek rodziców dziecka
spełniającego obowiązek rocznego przygotowania
przedszkolnego”.
 
Wniosek do pobrania:
 

 

OGŁOSZENIE

 

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1

w Łazach ogłasza, nabór dzieci

do klasy pierwszej

Zgłoszenia do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej dziecka zamieszkałego w obwodzie  szkoły przyjmowane są od 24.02.2021 r. do 3.03.2021 r.

Wnioski do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej dziecka zamieszkałego poza obwodem szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym przyjmowane są od 4.03.2021 r. godz. 8.00 do 19.03.2021 r. godz. 15.00

 
 
 

Akcja informacyjna pod patronatem Państwowego Inspektoratu Sanitarnego

„Koronawirus.

Przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny”

 
 
 
 
 
 
Drodzy Rodzice
 
Wyniki ze wstępnej diagnozy (dzieci 6-letnie) zostaną Państwu przekazane droga mailową. W przypadku pytań bardzo proszę o informacje na adres e-mail, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

Informujemy!!!
 
Rodzice, którzy odbierają dzieci z przedszkola
(ul. Topolowa 9), podchodzą do drzwi przedszkolnych 
i pomagają zejśćdziecku ze schodów, panie woźne nie sprowadzają dzieci.
 
 
Kompetencje cyfrowe to umiejętności niezbędne we współczesnym świecie. Dlatego powinniśmy uczyć dzieci, jak w sposób mądry i bezpieczny korzystać z nowych technologii, czyniąc z nich użytkowników świadomych szans, możliwości ale też zagrożeń, jakie niesie wirtualna rzeczywistość i nowoczesne narzędzia. Kompetencje cyfrowe należą do umiejętności przekrojowych, czyli występują i są wręcz niezbędne w nabywaniu kompetencji w pozostałych obszarach (np. umiejętnościach nauki języków, umiejętności uczenia się czy świadomości). Dziecko w wieku przedszkolnym stopniowo i pod kontrolą wprowadzane jest w przestrzeń wirtualną, przez co zyskuje możliwość rozwijania wszystkich pozostałych kompetencji kluczowych.Wczesne przygotowywanie dzieci do świadomego, refleksyjnego i bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii wspiera rozwój, pomaga zaznajamiać się z otaczającą rzeczywistością i wspierać umiejętność dochodzenia do wiedzy, zdobywania jej w sposób zamierzony i celowy. Dzieci uczą się świata poprzez zmysły samodzielnej aktywności poznawczej, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

 

Zachęcam do lektury " Bezpieczeństwo dzieci online", znajduje sie w ponizyszm linku :) 

file:///C:/Users/Sensum/Downloads/Kompendium-V2.pdf

 

 

Paczki mikołjkowe organizuje Rada Rodziców. Koszt paczki 50 zł, kto z Państwa zapłacił pierwszą ratę na Radę Rodziców - ma już koszt paczki pokryty z tej kwoty, kto jeszcze nie to proszony jest o dokonanie wpłaty na konto Rady Rodziców do 10 listopada.

 

 

INFORMACJA

 
 
Informujemy, że do dnia 25.10.20r. można dokonywać wpłat na

           ubezpieczenie dzieci wg zamieszczonego poniżej przelewu wpłaty:

 

files/Przedszkole_nr_1_wpata.pdf

 

RADA RODZICÓW ROK 2020/2021

PRZEWODNICZĄCA - ALEKSANDRA JURKIEWICZ

Z-CA PRZEWODNICZĄCEJ - KINGA ROSIKOŃ

PROTOKOLANT - KAMILA GOCYLA

SKARBNIK - MAGDALENA TYMKÓW

Rada Rodziców ustaliła składkę roczną - 100 zł

Wpłaty można dokonywać w rozbiciu na dwie kwoty:

październik - 50 zł

styczeń - 50 zł

 

UWAGA

na konto Rady Rodziców od 08.10.2020r.:

55 8450 0005 0070 0700 2440 0005

 

 

Rada Rodziców przeznacza kwotę 400 zł dla każdej z grup 

na zakup najpotrzebniejszych artykułów.

 

Zebranie Rady Rodziców

Ze względu na obecne warunki do udziału

w spotkaniu zapraszamy 

przewodniczących rad oddziałowych,

którzy reprezentują rodziców

z poszczególnych oddziałów.

Zebranie odbędzie sie 22 września 2020r.,

ul. Topolowa 9, o godz. 17.00.

 

SANEPID ZAWIERCIE - KONSULTANT DO SPRAW COVID

PANI MAŁGORZATA SUPERSON

TEL. 574-227-626

 

PŁATNOŚĆ  ZA PRZEDSZKOLE

Prosimy o dokonywanie wpłat za przedszkole przelewem na poniższe

konta bankowe zgodnie z kwotami przekazanymi dzieciom na karteczkach w terminie do 18.09.2020r.

Jeśli dziecko nie otrzymało karteczki z informacją o płatnościach prosimy o kontakt 

z Panią Intendent nr tel. (32) 67-29-459 wew 24

  KONTA BANKOWE DO WPŁAT- Bank Spółdzielczy Wolbrom Oddział w Łazach

Konto do wpłat za wyżywienie

32-8450- 0005 -0070 -0700- 0143 -0140

Konto do wpłat za godziny ponad podstawę programową

 

16-8450- 0005- 0070 -0700- 0143- 0137

Konto Rady Rodziców

12- 8450- 0005- 0070 -0700 -2440 -0003

Dokonując wpłat bardzo prosimy o podawanie w tytule wpłaty :

-imię  i nazwisko dziecka, nazwy grupy oraz miesiąc, za który jest płatność,

np. "Lena Kowalska, grupa Biedroneczki, miesiąc IX"

 

 

 

 

 

W ZAKŁADCE "WIADOMOŚCI" ZNAJDUJĄ SIĘ DO POBRANIA

DRUKI ZGODY NA POMIAR TEMPERATURY ORAZ

 

UPOWAŻNIENIA 

DO ODBIORU, KTÓRE NALEŻY DOSTARCZYĆ DO PRZEDSZKOLA 

1 WRZEŚNIA, BĄDŹ W PIERWSZY DZIEŃ POBYTU DZIECKA

W PRZEDSZKOLU.

 

W CELU UNIKNIĘCIA KUMULACJI SUGEROWANA GODZINA

PRZYPROWADZANIA DZIECI W NASZEJ GRUPIE TO 08.40.

 

ELEKTRONICZNY SYSTEM MONITOROWANIA OBECNOŚCI DZIECI

W PRZEDSZKOLU ZOSTAJE WSTRZYMANY DO ODWOŁANIA.

 

ZEBRANIE ORGANIZACYJNE ODBĘDZIE SIĘ NA PRZEDSZKOLNYM

PLACU ZABAW W ŚRODĘ, 2 WRZEŚNIA O GODZINIE 17.30.