Witamy na stronie internetowej grupy VI

MALI ODKRYWCY

w roku szkolnym 2020/2021

wychowawca:         Barbara Zalewska

nauczyciel:              Anna Jaros

woźna oddziałowa: Ewelina Witkowska

e-mail do kontaktu z wchowawcą i nauczycielem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

574 227 626 Sanepid Zawiercie -
Konsultant do spraw COVID -Małgorzata Superson
 
 
PRZYPOMINAMY, ŻE KONTAKT Z NAUCZYCIELEM JEST MOŻLIWY POPRZEZ WYŻEJ PODANEGO E-MAILA, BĄDŹ TELEFONICZNIE 505938895.
 
 
 

ZDALNE NAUCZANIE

Temat tygodnia: Co się dzieje w kosmosie?

16.04.2021 piątek

1. Ćwiczenia buzi i języka - zabawa logopedyczna. Usprawnianie pracy i koordynacji narządów artykulacyjnych. Dzieci wykonują ćwiczenia buzi i języka. Podczas zabawy mogą przyglądać się pracy swoich narządów artykulacyjnych w lusterku.

(Aby pobrać plik z utworem, proszę wybrać wolne ściąganie)

https://www.easypaste.org/file/MGn4Oczb/cwiczenia.buzi.i.jezyka.PANDA.jpg?lang=pl

- umyj językiem dolne/górne zęby

- przesuwaj językiem po podniebieniu

- wypchnij lewy/ prawy policzek językiem

- cmoknij

- zrób przerażoną minę

- zrób smutna/wesołą minę

- wypełnij oba policzki powietrzem

- zrób wdech nosem i wydech ustami

- zrób zdziwiona minę

- ziewnij

2. Halo, tu Ziemia - słuchanie wiersza Marii Terlikowskiej - poznawanie zjawiska powstawania dnia i nocy.

https://www.youtube.com/watch?v=fKhEYRpPjCk

3. Dzień i noc - zabawa orientacyjno-porządkowa. Do zabawy potrzebne będą sylwety: słońca i księżyca.  Gdy rodzic pokazuje sylwetę słońca dzieci poruszają się w dowolny sposób (marsz, bieg, podskoki). Gdy pokazuje sylwetę księżyca, co jest sygnałem zbliżającej się nocy - dzieci kładą się na dywanie i przez chwilę udają, że śpią. Pytamy dzieci, co mamy po dniu, a co po nocy? Czy to tak cały czas trwa: dzień, noc, dzień, noc...?

4. Dzień i noc - wykonanie pracy plastycznej z talerzyka papierowego. Talerzyk dzielimy kreska na polowy. Wyklejamy kawałkami papieru kolorowego/bibułą/malujemy farbami -  odpowiednio granatowy(noc) i błękitny(dzień).  Na granatowym tle dziecko przykleja gotowe elementy: księżyc i gwiazdy, natomiast na błękitnej części - słońce.

http://boberkowy-world.blogspot.com/2014/02/dzien-i-noc-praca-plastyczna.html

5.  Ufoludki na urlopie - dowolny taniec przy piosence

https://www.youtube.com/watch?v=N1QVEO9D4Kw

6. Rytmiczne dzielenie (na sylaby) słów związanych z kosmosem, np.: rakieta (ra-kie-ta), gwiazdy (gwiaz-dy), planety (pla-ne-ty), kosmonauta (kos-mo-nau-ta).

7.Karty pracy:

-Dzielenie wyrazów na sylaby

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/xF7rGQiXEnVSrGNLXNwCw1-EjcPJiObFBNTYZkMRfpZfzoFr8B-GVCUR-t7Bn-aWEjDLZp49Iik71zdnGrFTCGQ0012MYEjnEuqqW2pPgKXkrGJGqJeSNV27ROfO_nnlKGrOmV4dL1k

- Grafomotoryka

https://i0.wp.com/eduzabawy.com/wp-content/uploads/2017/10/dzien-kosmosu-grafomotoryka-cwiczenia-karta-pracy9.gif?fit=618%2C800&ssl=1

 

15.04.2021 czwartek

KOSMOS W SŁOIKU - do wykonania kompozycji potrzebny jest: słoik, wata, woda, barwnik, brokat, zakraplacz/łyżeczka.  Na dno słoika wkładamy watę dodajemy wodę, barwniki, brokat. Warstwy powtarzamy, aż zapełnimy słoik.Miłej zabawy

https://www.youtube.com/watch?v=mRg-bpD4_Ww

Logopedia

15.04.2021

REWALIDACJA – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

gr.

VI

Ćwiczenia warg

przesadna realizacja głosek A-U-A-U-A-U, E-O-E-O-E-O

Ćwiczenia policzków

nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem, powolne wypuszczanie powietrza

Ćwiczenia języka

kląskanie językiem – naśladowanie odgłosu konia uderzającego kopytami o bruk

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

zasysanie słomką przedmiotów (skrawków papieru itp.) i przenoszenie ich na inne (najlepiej dość odległe) miejsce, np. z jednego końca stołu na drugi

Ćwiczenia oddechowe

puszczanie baniek mydlanych

Ćwiczenia słuchowe

rozpoznawanie po dźwięku różnych urządzeń domowych, np. odkurzacz, mikser, suszarka, pralka itp.

 

14.04.2021 środa

1. Łańcuch dźwięków - ćwiczenia ortofoniczne. Dzieci stoją w kręgu i zamykają oczy. Prowadzący zabawę podaje dowolny dźwięk, na przykład „tirli-tirli-tirl”. Kolejne dziecko powtarza i dodaje swój dźwięk. Tak powstaje łańcuch dźwięków.

2. Wyprawa na Zieloną Planetę- ćwiczenia wizualizacyjne. Ustawiamy krzesełka w rzędzie, symbolizują one siedzenia w rakiecie. Dzieci siadają na krzesełkach. Osoba dorosła czyta krótką historię, której może towarzyszyć dowolna cicha muzyka.

                Witajcie na pokładzie statku kosmicznego! Zabiorę was w niezwykłą podróż – na Zieloną Planetę. Zapnijcie pasy. Ruszamy. Statek wznosi się coraz wyżej i wyżej. Ziemia robi się coraz mniejsza… Jaka ona błękitna! Ale, ale, czujecie? Stajecie się coraz lżejsi. To dziwne uczucie to stan nieważkości – unosicie się w powietrzu, jakbyście w nim płynęli. Widzicie na zewnątrz ciemność kosmosu, którą rozświetlają migoczące gwiazdy. Zapadacie w sen, który będzie trwał kilka lat, ale dla was to tylko chwila. Budzicie się. Statek kosmiczny zbliża się do Zielonej Planety. Patrzycie z zachwytem na zbliżającą się planetę. Serca biją wam mocno. Oto cel naszej wyprawy. Na planecie jest życie. Lądujecie. Otacza was tłum uśmiechniętych mieszkańców planety. Czy przyjmą was życzliwie? Jak wyglądają mieszkańcy Zielonej Planety? Czy są podobni do was? Jak wygląda życie na tej planecie?

Rodzic przerywa opowieść i pyta:  Jak się nazywa ta planeta? Jak mogli wyglądać mieszkańcy zielonej planety?

3. Rakieta - zabawa ruchowo-naśladowcza.

Dzieci siadają w kręgu na piętach, dłonie trzymają na udach. Na słowa osoby dorosłej: Uruchamiamy rakietę zaczynają uderzać rytmicznie w uda: najpierw powoli, potem coraz prędzej. Następnie kręcą rękami młynek - najpierw powoli, potem coraz prędzej. Na słowo: Start wyciągają

ręce do góry i głośno krzyczą: Uuuuu! (rakieta odleciała). Zabawę powtarzamy kilka razy.

4. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki - Dzieci dobierają się parami. Stają naprzeciwko siebie, uderzają raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera i mówią za R. rymowankę (jedno słowo – jedno uderzenie).

Na Zielonej Planecie wszystko jest zielone

drzewa, krzewy, kwiaty,

wszystkie zwierzęta, nie tylko oswojone.

Ludzie mają zieloną skórę, włosy i ubrania,

zielonymi oczami patrzą na słońce,

które zielona chmura przesłania.

5. Życie na Zielonej Planecie - wykonanie rysunku zieloną kredką.  W czasie rysowania porozmawiajmy z dziećmi na temat Zelonej Planety. Czy przyjemnie jest spotkać w kosmosie kogoś podobnego do nas? Czy chcielibyście, żeby wszystko wokół was było w jednym kolorze?

6. Kosmos - karty pracy

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/ufoludki4.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/ufoludki6.jpg

13.04.2021 wtorek

DOMOWY PLAN DALTOŃSKI

https://krainawiedzy.pulawy.pl/wp-content/uploads/2020/03/90724662_538926573405121_4272095611601289216_n-1060x1500-1.jpg

Logopedia

13.04.2021

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

gr.

VI

Ćwiczenia warg

układanie warg jak przy [u], a następnie [i]: u – i –u – i – u – i

„żabka” – naprzemienne zamykanie i otwieranie środkowej części warg przy zaciśniętych kącikach

Ćwiczenia policzków

naprzemiennie „ gruby miś” – „chudy zajączek”

powolne wypuszczanie powietrza

Ćwiczenia języka

naprzemienne dotykanie czubkiem języka, przy otwartych ustach, górnych i dolnych dziąseł od wewnątrz

lizanie językiem wewnętrznej powierzchni zębów i dziąseł

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

wypowiadanie: aga, ogo, ugu, eke, yky, ygy, iki, Igi, ago, egę itp.

wywołanie ziewania przy nisko opuszczonej szczęce dolnej

Ćwiczenia oddechowe

dmuchanie koralików

rozdmuchiwanie za pomocą słomki ziarenek kaszy, ryżu, soli

Ćwiczenia słuchowe

„Zaczarowane pudełko” – prezentujemy dziecku przedmioty wydające dźwięk (np. dzwonki, grzechotka, grzebień) i wkładamy je do pudełka. Odtwarzamy dźwięk któregoś z przedmiotu. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, który to przedmiot

„Zgadnij, co wydało dźwięk?” – uderzamy pałeczką w szkło, metal, kamień, drewno itp. Toczymy różne przedmioty po podłodze np. piłki, kasztana, kamienia. Dziecko rozpoznaje odgłos

12.04.2021 poniedziałek

1. Nauka rymowanki o ufoludkach - mówienie rymowanki z różnym natężeniem głosu: cicho, gdy osoba dorosła trzyma palec na ustach i głośno, gdy podniesie rękę.

Ufoludki, ufoludki

to zielone, małe ludki.

2. Zabawy ruchowe przy ulubionej muzyce.

- Ślizganie się w kółko na brzuchu i na plecach.

- Maszerowanie i bieganie z podnoszeniem wysoko kolan.

- Ćwiczenie w parach – jedno dziecko tworzy mostek (klęk podparty), drugie chodzi obok,

przechodzi pod nim, między jego rękami.

- Jedno dziecko ucieka na kolanach, a drugie je goni. Po chwili następuje zmiana.

- Improwizacje ruchowe do muzyki o zmiennym tempie.

3. Słuchanie opowiadania Anny Onichimowskiej Zasypianka z ufoludkiem. Rozmowa na temat ufoludka i treści opowiadania:Kto to jest ufoludek? Co to jest UFO? Jak się nazywał ufoludek? Jak się nazywało jego UFO? Gdzie przyleciał Egon? Czy był on duży czy mały – względem nas, ludzi? Jak wyglądał Egon i jak się poruszał?

                Mam na imię Egon, a mój statek kosmiczny – Ogon. Mieszkamy na Marsie. Najbardziej lubię podróżować nocą. Ogon lata cicho jak ćma i jest tak malutki, że wszędzie możemy się wślizgnąć. Oblatywałem kiedyś po raz pierwszy planetę Ziemia. Ciekawe, czy jest zamieszkana… zastanawiałem się, zbliżając coraz szybciej do rozjarzonej kuli. Ogon zniżył lot i znalazłem się naprzeciwko domu z uchylonym oknem. Już po chwili byliśmy w środku. W łóżku spał olbrzym. Był częściowo przykryty. Miał na pewno jedną rękę, jedno ucho i głowę porośniętą ciemną trawą. Nie wiem, jak się poruszał, czy też na sprężynie, jak ja, czy jakoś inaczej, bo bałem się go odsłonić. Na mojej planecie najwyższy mieszkaniec ma dwadzieścia centymetrów wzrostu. A potem znalazłem dwa statki kosmiczne.– Co robisz? – spytał Ogon. – Próbuję uruchomić te rakiety. Przecież to są trampki! Nie ciągnij za sznurowadła, bo urwiesz! I w czym jutro ten chłopczyk pójdzie do przedszkola? – wskazał antenami na śpiącego olbrzyma. Nie chciałem dłużej słuchać, jak Ogon się mądrzy. Był już kiedyś wcześniej na Ziemi, z moim bratem. – Odlatujemy! – zatrzasnąłem kabinę. Olbrzym poruszył się gwałtownie. Ma jednak dwoje oczu, zauważyłem. I dwoje rąk. A skoro nosi trampki, ma również nogi… Wszystko to zapisałem szybko w moim elektronicznym notesie. – Wielki ze mnie naukowiec – mruknąłem z dumą na pożegnanie, wzlatując ponad dachy.

4. Powitanie ufoludków - zabawa ruchowa z tamburyem. Dzieci jako ufoludki poruszają się po sali przy dźwiękach tamburynu. Podczas przerwy w grze każde podchodzi do Rodzica, który też jest ufoludkiem i obydwoje witają się, stykając wymienionymi przez dorosłego częściami ciała, np. plecami, kolanami, uszami, łokciami. Podczas przerwy w zabawie za każdym razemwitamy sie inna częścią ciała.

 5.  Raz, dwa, trzy, ufoludek patrzy! - zabawa ruchowa dla całej rodziny. Osoba dorosła wyznacza teren do zabawy. Prosi dzieci, aby ustawiły się na jednym końcu terenu. Rodzic jest ufoludkiem, przechodzi na drugi koniec terenu, obraca się tyłem do dzieci i mówi: Raz, dwa, trzy, ufoludek patrzy! Dzieci w tym czasie idą w stronę rodzica, gdy on tylko się odwróci, dzieci zatrzymują się. Osoba, która się poruszy, staje z boku i kibicuje pozostałym. Kto pierwszy dojdzie do ufoludka przyjmuje jego rolę.

6. Ufoludek Egon - rysowanie ufoludka kredkami, pastelami, a może kredą na chodniku...Wybór należy do Was:) Pamiętajcie Ufoludki, to zielone, małe ludki.

7. Ufoludki - piosenka dla przedszkolaków:  https://www.youtube.com/watch?v=Jtm4_sbUaDI

 

Tematyka tygodnia: Chciałbym być sportowcem 

9.04.2021 piątek

1. Moje litery- ćwiczenia oddechowe. Dzieci otrzymują wizytówkę ze swoim imieniem oraz słomkę. Na stoliku rodzic wysypuje literki takie same jak w imieniu dziecka (na kartonikach pisane drukowanymi literami). Dzieci wybierają po kolei takie, które będą tworzyły ich imię. Zasysają przez rurkę kartonik ze środka stolika i starają się przenieść literkę, układając ją jednocześnie w odpowiednim miejscu na wizytówce.

2. Echo- rodzic ma taki sam instrument jak dziecko, na przykład bębenek (mogą to być łyżki drewniane i garnek). Rodzic wystukuje rytm, a dzieci go powtarzają.

3. Zabawy ruchowe z pluszakami

- Huśtawka dla pluszaka - ćwiczenie z elementem skłonu. Dzieci stoją w  lekkim rozkroku. Trzymając zabawkę oburącz, wykonują skłon w  przód, opuszczając ją jak najdalej w tył (pomiędzy nogami). Wykonują wyprost z uniesieniem pluszaka do góry i  skłon w  tył. Następuje kilkakrotne powtórzenie ruchu huśtawki.

- Latające pluszaki- rzuty. Dzieci podrzucają i łapią zabawki oburącz, uważając, aby nie spadły na podłogę. Zabawie może towarzyszyć dowolna skoczna muzyka.

4. Skała- zabawa w parach - jeden uczestnik zabawy zamienia się w skałę, drugi usiłuje tę skałę przesunąć - ćwiczenia siłowe. Zamiana ról.

5. Dziwne kroki- rodzic podaje instrukcje sugerujące dzieciom różnego typu poruszanie się po sali, np.: chodzimy trzymając się z tyłu za jedną nogę, chodzimy po mieszkaniu zrywając jabłka z drzewa, chodzimy jak po wąskiej kładce nad przepaścią, chodzimy jak z ciężkim workiem na plecach, chodzimy po sali z dzbanem na głowie, chodzimy po sali stawiając takie kroki jakie chcemy – każdy po kolei (po wyrażeniu gotowości) prezentuje jakiś krok najbardziej śmieszny lub dziwny, a inni go naśladują.

6. Co najbardziej lubisz robić? Narysuj i opowiedz jak się wtedy czujesz?

7. Rowerek- zapoznanie z piosenką

https://www.youtube.com/watch?v=xPO73ZN-VoQ

8.Rower- słuchaj wierszyka i rysuj.

Koła dwa, najlepiej duże, żeby długie zniesc podróże.

I siodełko, kierownica, ach ten rower mnie zachwyca!

https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Dzieciaki-w-akcji-karty-pracy-czterolatka[cz_4][pr_2020]/files/thumb/50.jpg

 

 

8.04.2021 czwartek

 

1. Ćwiczenia oddechowe -  weź wdech i każdą wypowiedź powtórz na jednym wydechu.

Wdech i na wydechu : SOWA

Wdech i na wydechu : MĄDRA SOWA

Wdech i na wydechu : MĄDRA SOWA SIEDZI

Wdech i na wydechu : MĄDGA SOWA SIEDZI NA GAŁĘZI

Wdech i na wydechu : MĄDRA SOWA SIEDZI NA GAŁĘZI NA DRZEWIE

Wdech i na wydechu : MĄDRA SOWA SIEDZI NA GAŁĘZI NA WYSOKIM DRZEWIE

2. Słońce - rysowany wierszyk. Dzieci rysują według tekstu wierszyka.

Rysuję kółeczko,

żółciutkie, gorące.

Dorysuję kreseczki

i otrzymam słońce.

3. Taniec-stop - dzieci tańczą przy muzyce. Na przerwę zatrzymują się i stają nieruchomo. Powtarzamy zabawę z różnymi piosenkami.

4. Kolorowe piłeczki - ćwiczenia klasyfikacyjne. Do zabawy potrzebne będą kolorowe małe piłeczki. Dzieci ćwiczą w parze z rodzicem.

- W siadzie rozkrocznym, toczymy piłeczkę do siebie.

- Wstajemy i rzucamy piłeczkę do siebie.

- Na czworakach, w pewnej odległości od siebie popychamy piłeczki głowami i staramy się potoczyć ją do partnera.

- Segregowanie piłeczek. Potrzebujemy obręcze i piłeczki w pięciu kolorach(mogą to być klocki i kolorowe kartki).Wkładamy do pudełka piłeczki tych samych rozmiarów, ale w różnych kolorach. Na

podłodze układamy obręcze (kartki). Prosimy dzieci, by umieściły w obręczach określone piłeczki, np.

w pierwszej obręczy - czerwone, w drugiej - zielone, w trzeciej -białe, w czwartej - żółte, w piątej- pomarańczowe. Dzieci segregują piłeczki pod względem kolorów. Liczą piłeczki w każdym kolorze. Wskazują obręcz z największą liczbą piłeczek, a potem – z najmniejszą.

- Porównywanie liczby piłeczek - dzieci porównują liczbę piłeczek z obręczy, w której było ich najwięcej, z tymi, których było najmniej, układając je w pary.

5. Trafienie piłką do celu - jest to wersja tradycyjnej gry w zbijanego to poruszaniu się po określonym (niezbyt dużym) terenie i trafianiu piłką w ruchomy cel (rodzica). Gdy piłka dotknie w opiekuna, ten wchodzi w rolę rzucającego.

6. Kolorowa gąsienica - układanie rytmów. Na kartce A4 narysujcie dwie gąsienice, których tułów możecie wykonać odrysowując przedmioty o kształcie koła (np. zakrętkę, drewniany klocek, pieniążek). Z kolorowego papieru przygotujcie kolorowe kółka wielkości tułowia gąsienicy. Zadanie polega na odtwarzaniu rytmu ułożonego przez rodzica na pierwszej gąsienicy - dziecko układa takie same koła na gąsienicy poniżej, np. czerwony, zielony, czerwony... Drugą wersją zabawy może być kontynuowanie przez dziecko rytmu zapoczątkowanego przez rodzica (np. dokończ rytm: zielony, żółty, zielony) i odwrotnie, to dziecko układa zadanie dla Rodzica.

7. Pokoloruj obrazek według kodu

https://cloud2n.edupage.org/cloud?z%3AGemdvUOpHJCq3MrGp2T9OX99F72j0NFkmcTEMKM8KEwZswadamdwhJDdqdKp5FSb

Logopedia 

8.04.2021

REWALIDACJA – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

gr.

VI

Ćwiczenia warg

naprzemienne zaokrąglanie i spłaszczanie warg

Ćwiczenia policzków

nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem, powolne wypuszczanie powietrza

Ćwiczenia języka

kląskanie czubkiem języka o podniebienie twarde

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

zasysanie słomką przedmiotów (skrawków papieru itp.) i przenoszenie ich na inne (najlepiej dość odległe) miejsce, np. z jednego końca stołu na drugi

Ćwiczenia oddechowe

wdychanie powietrza nosem i wydychanie ustami przy szeroko otwartych ustach

Ćwiczenia słuchowe

Rozróżnianie i naśladowanie głosów zwierząt: kota, psa, krowy, kury, koguta, kaczki, gęsi itp.

 

7.04.2021 środa

1. Zabawy ruchowe przy piosence "Głowa, ramiona, kolana pięty"

https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E

2. Karty zabaw ruchowych do samodzielnego pokolorowania i wycięcia

https://ekodziecko.com/wp-content/uploads/2020/03/Wiosenna-gimnasyka-dla-przedszkolaka-1.pdf

3. Kle kle - ćwiczenia ortofoniczne - dzieci naśladują głos bociana: cicho – głośno, wolno – szybko, poruszając się z wysokim unoszeniem nóg.

"Bocianie, bocianie" B.Forma

Bocianie przybyłeś dziś do nas,

witają cię dzieci i łąka zielona.

Dostojnie twe nogi stąpają po trawie,

czarno-białe pióra w słońcu lśnią ciekawie.

Tak jak ty wysoko nogi podnosimy,

kle, kle zaśpiewamy z tobą boćku miły.

Bocianie, bocianie

przybyłeś dziś do nas.

Kle, kle, kle, kle, kle.

Kle, kle, kle, kle, kle.

4. Chcę być sportowcem -  osłuchanie z piosenką. Rozmowa na temat piosenki. Co ćwiczy chłopiec? Kim chciałby zostać?

Zabawa przy piosence - podczas zwrotek (1-3) dzieci naśladują ruchy, o których jest mowa w tekście (bieganie, granie w piłkę, chwyty judo, jazdę na rowerze). Podczas ostatniej zwrotki dzieci stają na baczność, jak sportowcy udekorowani medalami.

(Aby pobrać plik z utworem, proszę wybrać wolne ściąganie)

https://www.easypaste.org/file/cev3Mni1/Chce.byc.sportowcem.mp3?lang=pl

"Chcę być sportowcem"

1. Biegam bardzo szybko

w piłkę dobrze gram

Kim zostanę już za chwilę

zaraz powiem wam.

Ref: Sportowcem chciałbym zostać

Sportowcem chciałbym być

Trenować co dzień rano

I sprawnym zawsze być.

2. Chodzę też na judo

Wiele chwytów znam

Kim zostanę, już za chwilę

Zaraz powiem wam.

Ref: Sportowcem chciałbym zostać…

3. Jeżdżę na rowerze

i trenuję sam,

kim zostanę, już za chwilę

zaraz powiem wam.

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać….

4. Pierwsze już medale

na swej półce mam,

kim zostanę, już za chwilę,

zaraz powiem wam.

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…

5. Rzut kulą - wyjaśniamy dziecku, że jest taka dyscyplina sportowa, która nazywa się rzut kulą. Kula jest bardzo ciężka, a sportowiec musi być silny i bardzo dużo ćwiczyć. Osoba dorosła demonstruje dziecku rzut kulą - rolę kuli przejmuje piłka, albo papierowe kulki. Dzieci próbują swoich sił w tej dyscyplinie sportowej.

6. Projektowanie piłki - praca plastyczna według własnego pomysłu. Do wykonania piłki można użyć dowolnych materiałów: kredek, pisaków, farb, plasteliny, bibuły.

Zajęcia logopedyczne 

6.04.2021

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

 gr. VI

Ćwiczenia warg

naprzemienne zaokrąglanie i spłaszczanie warg

chowanie warg do środka

Ćwiczenia policzków

wciąganie policzków

nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem, powolne wypuszczanie powietrza

Ćwiczenia języka

kląskanie czubkiem języka o podniebienie twarde

zlizywanie z podniebienia przyklejonego kawałka czekolady, chrupka kukurydzianego, andruta, Nutelli

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

unosimy i opuszczamy podniebienie miękkie, podczas szerokiego otwarcia jamy ustnej przed lustrem. Mówimy: a aaa, aaaaa

głębokie oddychanie przez usta przy zatkanym nosie i odwrotnie

Ćwiczenia oddechowe

wdychanie powietrza nosem i wydychanie ustami przy szeroko otwartych ustach

dmuchanie przez słomkę na piórka, kuleczki, pomponiki, piłeczki

Ćwiczenia słuchowe

uderzanie o siebie klockami, łyżeczkami, garnuszkami; uderzanie łyżeczką o pustą szklankę, o szklankę z wodą, klaskanie, darcie papieru, gniecenie papieru, przelewanie wody( z wysokości, z niska), drapanie po szkle, papierze, stole

rozróżnianie i naśladowanie głosów zwierząt: kota, psa, krowy, kury, koguta, kaczki, gęsi itp.

6.04.2021 wtorek

1. Ćwiczenia oddechowe

- delikatnie dmuchaj na płomień świeczki, tak żeby płomień "tańczył", ale nie zgasł przez jakiś czas

- dmuchaj na łyżkę z gorącą zupą aż wystygnie

- rób bańki mydlane -  wdmuchuj powietrze do kółeczka aż zobaczysz piękne bańki mydlane

- nalej wody do miski, zrób papierową łódeczkę i dmuchaj na nią tak by dopłynęła do przeciwnego brzegu

2. Zabawa ruchowa Aerobik- wykonywanie prostych ćwiczeń ruchowych przy muzyce, dziecko naśladuje ruchy osoby dorosłej.

3. "Sport to zdrowie"- zachęcam do obejrzenia krótkiej bajeczki. Rozmowa z dziećmi na temat różnych zabaw i sportów. Dzieci próbują odpowiedzieć na pytanie dlaczego ruch i uprawianie sportów w życiu są ważne dla naszego zdrowia. Jaki jest Twój ulubiony sport?

https://www.youtube.com/watch?v=sZZKiGbu40w

4. Ćwiczenia  ruchowe

- Lekki rozkrok, ręce wyprostowane w łokciach, wymachy do przodu i do tyłu.

- Ruchy głową do przodu i do tyłu („tik-tak”).

- Rozkrok, ręce wzdłuż ciała, skłony boczne z jednoczesnym dotykaniem kolana.

- „Pajacyki” jeśli jest możliwość, mogą być wykonywane w parach (złączone dłonie).

- Dowolne przeskoki przez karton.

- Rzut woreczkiem na karton.

- Wachlowanie wybranej osoby kartonem.

- Wystukiwanie rytmu na kartonach i wytupywanie go stopami.

- Powolny chód z kartonem/woreczkiem na głowie.

5. Zabawy ruchowe

- "Omiń kałuże"- dzieci rozkładają na podłodze gazety-kałuże. Biegają  po pokoju starając się nie wejść w kałuże. Na sygnał osoby dorosłej (dźwięki tamburynu, bębenka) zatrzymuje się przy jednej wybranej gazecie.

- "Po kamieniach przez rzekę"- przed dzieckiem, na podłodze, są rozłożone gazety -kamienie. Dziecko ma za zadanie przeprawić się przez rzekę. Przechodzi na drugą stronę pokoju, stąpając po gazetach-kamieniach ( mogą to być też woreczki gimnastyczne).

- " Wyścigi w workach"-zabawa ruchowa z elementem skoku. Do zabawy potrzebne będą dwa worki z mocnego materiału (mocna torba z biedronki lub lidla;)) Osoba dorosła wyznacza linie startu i mety - dobra zabawa gwarantowana:)

6. Pokolorowanie dowolnych ilustracji sportowych.

https://www.printoteka.pl/public/pic/materials/3284_lato_dzieci_gaz_row_bw.jpg

https://danwoy.com.pl/46007-large_default/kolorowanka-notesowa-pilka-nozna.jpg

https://planetadziecka.pl/wp-content/uploads/2020/09/iss_14826_00695-300x300.jpg

https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2020/09/baletnica4.png

7. Sportowagrafomotoryka- rysowaniepo śladzie

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-pilka-do-kosza-01.png

 
 
 
 
 
INFORMACJA
 
OD DNIA 22.03.2021r. DO DNIA 26.03.2021r.
 
zajęcia stacjonarne nadal zawieszone
 
 
  ZDALNE   NAUCZANIE
MATERIAŁY DO POBRANIA
Poniedziałek 22.03.21r.
 Wtorek 23.03.21r.
Środa 24.03.2021r.
 
Czwartek 25.03.2021r.
 
 
Piątek 26.03.2021r.
 
 
 
 
INFORMACJA
 
OD DNIA 15.03.2021r. DO DNIA 19.03.2021r.
 
prosimy korzystać z propozycji zajęć zdalnych
 
umieszczonych w zakładce  "Bystrzaki"
 
 
PROSIMY ŚLEDZIĆ KORESPONDENCJĘ NA E-MAIL
OSOBY OBJĘTE KWARANTANNĄ 
PROSIMY O INFORMACJE ZWROTNE
 
 
 

INFORMACJA

 

od 24.02.2021r. do dnia 03.03.2021r.

Rodzice dzieci chodzących do przedszkola, składają deklarację

o kontynuacji wychowania przedszkolnego

w roku szkolnym 2021/2022

 

24.02.2021r. dzieci przy wyjściu z przedszkola

otrzymają druk deklaracji, który należy zwrócić do 03.03.2021r.

 

24.02.2021r. zostanie zamieszczony druk na stronce przedszkola:

www.przedszkolelazy.pl – zakładka wiadomości

 

Prosimy o informację w przypadku

rezygnacji ze złożenia deklaracji

pod nr 51752002 lub 326729459

(sekretariat przedszkola)

 

 

 
Uwaga
 
Dnia 22.01.2020r dzieci przychodzą do przedszkola ubrane "odświętnie". W tym dniu mamy w planach nagranie życzeń dla Babć i Dziadków.
 
 
Informujemy
 
 29 stycznia 2020r organizujemy Bal Karnawałowy dla dzieci, w grupie.
Prosimy aby dzieci w tym dniu były w przebraniach karnawałowych.
 
 
 
.Zabawy logopedyczne

 

1. „Lusterka” – zabawa dydaktyczna. N. pokazuje różne śmieszne miny i pozy, a dzieci go

naśladują. Rolę prowadzącego mogą przejąć dzieci.

2. „Na łące”

a) „Wąchamy kwiaty” – ćwiczenia oddechowe. Dzieci nabierają powietrze nosem do

brzucha, a następnie wypuszczają je buzią.

b) „Żaba łapie muchę” – ćwiczenia warg i języka. Dzieci naśladują ciche bzyczenie muchy.

Na umówiony gest N. wysuwają szeroki język – jak najdalej do przodu – robią

„łyżeczkę” i chowają język.

c) „Rechot żaby” – ćwiczenia mięśni policzków. Dzieci nadymają policzki i zatrzymują w

nich powietrze. Następnie naciskają policzki palcami wskazującymi i wolno wypuszczają

powietrze.

d) „Złapana mucha” – ćwiczenia języka. Dzieci przy zaciśniętych ustach wypychają

końcem języka policzki od środka (w różnych kierunkach).

3. „Szumią drzewa” – dzieci nabierają powietrze nosem do brzucha, a następnie

wypuszczają je buzią, udając szum drzewa. „Głosy zwierząt” – ćwiczenia ortofoniczne: dzieci

naśladują odgłosy zwierząt, jednocześnie wypowiadając głoski i zdanie – dzięcioł: puk, puk;

sowa: uchu; wilk: auuu; Misie jedzą miód – ćwiczenia języka. Dzieci z języka robią dużą

łyżeczkę i naśladują lizanie miodu, oblizują wargi oraz kląskają. s.125

4. „Baranek”:

a) „Suszenie wełny” – ćwiczenia oddechowe. Dzieci nabierają powietrze nosem do

brzucha, a następnie wypuszczają je buzią, dmuchając na małe kawałki waty –

starają się je przesunąć.

b) „Mały baranek” – ćwiczenia ortofoniczne. Dzieci naśladują odgłosy wydawane

przez barana lub owcę.

c) „Przysmaki baranów” – ćwiczenia języka i mięśni policzków. Dzieci udają

gryzienie trawy, a następnie przeżuwanie jej z zamkniętymi ustami. s.163

5. „Znudzony niedźwiedź” – dzieci stoją w kole. N. opowiada dzieciom:

W pewnym lesie mieszkał niedźwiedź, który ciągle się nudził (dzieci naśladują ziewanie z

wydawaniem cichego odgłosu aaaaa). Zastanawiał się, czym mógłby się zająć, żeby nie było

tak nudno (dzieci palcem wskazującym i środkowym obydwu rąk masują delikatnie stawy

żuchwowe ruchami okrężnymi). Drzewa w jego lesie były bardzo wysokie i nie mógł nic

zobaczyć. Musiał wspinać się na tylne łapy. Ale co chwila opadał z powrotem na ziemię

(dzieci stoją w lekkim rozkroku, wspinają się na palce i bezwładnie opadają na pięty – nie

przewracają się). Miś był smutny i ciężko wzdychał (dzieci stoją wyprostowane, ręce

trzymają na przeponie, ustami i nosem nabierają powietrza do brzucha i wypuszczają je

długim wydechem na głosce a). Nagle zobaczył małego chłopca, który lizał lody (dzieci

wysuwają płaski język i wciągają go z powrotem do jamy ustnej). Pomyślał o wszystkich

smakołykach, które chciałby zjeść (dzieci wysuwają język jak najdalej i oblizują się, rysując

jak największy krąg). Na samą myśl o miodzie zrobiło mu się wesoło (dzieci szeroko

rozciągają wargi na boki, wykonując przerysowany uśmiech).

6. „Rozgrzewka aktorów” – dzieci do zabawy wykorzystują lusterka. Dzieci patrzą na N.,

który demonstruje dowolne ćwiczenie logopedyczne. Następnie dzieci samodzielnie

wykonują ćwiczenie, sprawdzając w lusterku

poprawność wykonania. Następnie przechodzą do następnych ćwiczeń:

a) Ćwiczenia rozluźniające. Dzieci zamieniają się w szmaciane lalki – lekko pochylają

się do przodu i bezwładnie potrząsają całym tułowiem oraz głową; przy zamkniętych

ustach i brodzie lekko skierowanej do klatki piersiowej cicho mruczą (rozluźnianie

strun głosowych).

b) Ćwiczenia oddechowe. Dzieci leżą na plecach. Każde ma na brzuchu książkę lub jakiś

płaski przedmiot. Wdechem robionym nosem i ustami kierują powietrze do brzucha i

podnoszą przedmiot do góry.

c) „Wrony bez ogona” – ćwiczenia wydłużające fazę wydechu. Dzieci na jednym

wydechu starają się powiedzieć całe zdania: Pierwsza wrona bez ogona. Druga wrona

bez ogona. Trzecia wrona bez ogona. Tak aż do dziesięciu. Przy kolejnych próbach

dzieci starają się powtarzać po dwa, a następnie po trzy zdania na jednym wydechu.

7. „Zwierzątka”:

a) „Koniki” – ćwiczenia języka. Dzieci kląskają – naśladują odgłos stukania końskich

kopyt.

b) „Kotki piją mleczko” – ćwiczenia języka. Dzieci wysuwają język szeroki i na

przemian wąski; płaski lub zaostrzony, a następnie unoszą lekko brzegi języka do

zębów.

c) „Małpki” – ćwiczenia warg. Dzieci ścigają usta i wysuwają je do przodu, przesyłają

całuski. Następnie przesuwają wargi w lewo, a następnie w prawo – robią uśmieszki

jednostronne.

8. „Spacer Dinka” N. prosi dzieci, by wyobraziły sobie, że ich język to mały dinozaur

Dinek, a one będą pokazywały to, co robił przy pomocy języka, warg i zębów. N. opowiada

historyjkę i pokazuje ruchy. Dzieci trzymają przed twarzą lusterka i robią to samo: Mały

dinozaur Dinek spał smacznie pod wielką paprocią (usta półotwarte, język leży płasko w jamie

ustnej). Nagle zaświeciło słońce i Dinek zaczął się budzić (poruszanie całym językiem za

dolnymi zębami). Najpierw wyciągnął lewe nogi (wypychają sztywnym językiem lewy

policzek). Potem wyciągnął prawe nogi (wypychają sztywnym językiem prawy policzek).

Rozejrzał się dookoła (czubkiem języka rysują na wewnętrznej stronie policzków koło). A

potem wstał i wyprostował się (dotykają czubkiem języka górnego wałka dziąsłowego). Nagle

zobaczył kolorową muchę i zaczął ją gonić (szybkie ruchy językiem w jamie ustnej). Ale

niestety musiał się zatrzymać, bo na jego drodze leżał wielki pień drzewa. Dinek musiał pod

nim się przecisnąć (przeciskanie języka pomiędzy złączonymi zębami). Gdy poszedł kawałek

dalej, stanął przed olbrzymim kamieniem, który tarasował mu przejście. Dinek postanowił go

przeskoczyć. Musiał próbować kilka razy (zaciśnięte zęby, rozchylanie i zaciskanie warg). W

końcu mu się udało. Poszedł dalej. Nagle usłyszał nad głową jakiś dźwięk. Bardzo wysoko

wyciągnął szyję (wysuwanie języka daleko do przodu złożonego w kształt łyżeczki). Zobaczył

najpiękniejsze motyle, jakie kiedykolwiek widział (szeroki uśmiech). Zadowolony wrócił pod

swoja palmę (oblizywanie językiem górnej i dolnej wargi).

9. „Wiosenne zabawy”

a) „Nareszcie zima odchodzi” – zabawa rozluźniająca. Dzieci robią oddech ulgi, jednocześnie

wypowiadając: uch, ach, na zmianę.

b) „Wesołe usteczka” – zabawa oddechowa. Dzieci nabierają powietrza i starają się jak

najdłużej wypowiadać samogłoski na wydechu. Mogą przy tym poruszać wargami w prawą i

lewą stronę.

c) „Żabi śmiech” – ćwiczenia warg. Dzieci wymawiają na przemian bardzo dokładnie

samogłoski: e – i; e – y; e – u; e – a, e – o.

10. „Wesołe zwierzaki”

a) „Mruczenie” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci na wydechu mruczą.

b) „Masażyki” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci masują sobie twarze wydając dźwięki:

opukiwanie nad górna wargą – mówią www..., pod dolną wargą – zzz..., klatka piersiowa –

żżż...

c) „Wesołe ustka” – ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne. Dzieci nabierają powietrze

i starają się jak najdłużej wypowiadać sylabę mu na wydechu. Mogą przy tym poruszać

wargami w prawą i lewą stronę.

d) „Koniki” – ćwiczenia języka. Dzieci kląskają czubkiem języka – naśladują odgłos stukania

końskich kopyt.

e) „Kotki piją mleczko” – ćwiczenia języka. Dzieci wysuwają język, na przemian szeroki i

wąski; płaski lub zaostrzony, następnie unoszą lekko brzegi języka do zębów.

11. „Traktor”

a) „Mruczenie” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci na wydechu mruczą.

b) „Masażyki” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci masują sobie twarz, wydając dźwięki:

opukiwanie nad górna wargą: www..., opukiwanie pod dolną wargą: zzz..., opukiwanie klatki

piersiowej: żżż...

c) „Wesołe ustka” – ćwiczenia oddechowe i warg. Dzieci nabierają powietrze i starają się jak

najdłużej wypowiadać sylabę mu na wydechu, mogą przy tym poruszać wargami w prawą i

lewą stronę.

d) „Traktory” – ćwiczenia języka. Dzieci czubkiem języka dotykają do górnego podniebienia,

wprawiając język w drgania – naśladują odgłos wydawany przez traktor.

e) „Kotki piją mleczko” – ćwiczenia języka. Dzieci wysuwają język, na przemian: szeroki i

wąski; płaski lub zaostrzony, a następnie unoszą lekko brzegi języka do zębów.

12. „Gimnastyka buzi i języka”

a) „Mówienie na wydechu” – ćwiczenia oddechowe. Dzieci nabierają powietrze nosem do

brzucha, a następnie wypowiadają wyliczankę:

Każdy aktor o tym wie, Dzieci wypuszczają powietrze

że mówić nie można źle buzią na jednym wydechu.

b) „brr..., bzy...” – ćwiczenia ortofoniczne.

c) ćwiczenia języka: wysuwanie języka do przodu – język wąski i szeroki; liczenie językiem

dolnych i górnych zębów; zdmuchiwanie skrawków papieru z czubka języka; ćwiczenia

szybkiego wymawiania głoski r.

d) ćwiczenia szybkiego wymawiania zgłosek „tr” i „br”.

13. „Wiatr i balonik”

a) „Dmuchanie balonów” – dzieci nabierają powietrze nosem, a następnie wypuszczają

je buzią, udając pompowanie balonu.

b) „Wiatr” – dzieci maja zaciśnięte zęby, naśladują cichy szmer wiatru jednocześnie

wypowiadając głoskę szszsz.

c) „Nadmuchany balon” – dzieci nadymają policzki, zatrzymując w nich powietrze. Następnie

naciskają policzki palcami wskazującymi i wolno wypuszczają powietrze.

d) „Wiatr w buzi” – dzieci mają zaciśnięte usta. Wypychają policzki w różnych kierunkach

końcem języka – naśladują złapany do buzi wiatr, który próbuje się wydostać na zewnątrz.

14. „Bańki mydlane”.

Dzieci nabierają powietrze do ust, wydymając policzki. Następnie palcami dotykają ich,

powodując wypuszczenie powietrza z ust.

Referat dla rodziców

Jak wspierać samodzielność u przedszkolaka?

W przedszkolu dziecko zdobywa umiejętności, których nie opanuje przebywając tylko wśród dorosłych.
Przedszkole to miejsce, gdzie dziecko często po raz pierwszy zostaje poza domem bez rodziców. Pójście dziecka do przedszkola można nazwać ,,startem w karierę zawodową”- biorąc pod uwagę fakt, jak wiele dziecko uczy się w tym czasie i jak kluczowe są to umiejętności dla dalszego jego rozwoju, to należy uznać prawdziwość tego stwierdzenia. W przedszkolu dziecko uczy się współpracy z innymi, koncentrowaniu się na zadaniu, samodzielnego radzenia sobie w wielu okolicznościach oraz wyrażania emocji- z tych umiejętności będzie korzystać przez całe życie.
Samodzielność to jeden z trzech głównych obszarów( obok umiejętności rozstawania się z rodzicami oraz nawiązywania kontaktów z rówieśnikami), który wpływa na przystosowanie się dziecka do nowego środowiska przedszkolnego. Jeśli dziecko dobrze radzi sobie z codziennymi czynnościami w domu, ma szansę w dużym stopniu poradzić sobie w przedszkolu, na przykład, gdy sprawnie ubiera się w domu rodzinnym, to najprawdopodobniej sprawnie ubierze się w sali przedszkolnej, szatni.
Pewne umiejętności są niezbędne do samodzielnego funkcjonowania dziecka poza środowiskiem domowym. Przedszkolak jest w trakcie ich nabywania i często jeszcze potrzebuje pomocy i wsparcia. Udany start w przedszkolu nie oznacza, że dziecko ma być w pełni samodzielne – nauczyciele są po to, by je wspierać. Należy pamiętać, że wspieranie nie polega na wyręczaniu dziecka. Najlepsze efekty przedszkolak osiąga, gdy jest zachowana spójność między wymogami przedszkolnymi i domowymi. Współpraca rodziców z gronem pedagogicznym znacznie przyspiesza rozwój samodzielności dziecka, poprzez wyznaczanie tych samych celów i bycia konsekwentnym.
Samodzielność najczęściej kojarzy się nam z czynnościami samoobsługowymi, takimi jak: jedzenie, mycie i wycieranie rąk, samodzielne korzystanie z toalety, rozbieranie się i ubieranie, zmiana obuwia. Ale samodzielność to także zagospodarowanie sobie czasu wolnego przez dziecko oraz dogadanie się z kolegą w cztery oczy, współpraca z innymi. Jeśli dziecko potrafi poprosić o pomoc, powiedzieć czego potrzebuje- to tak rozumiana samodzielność wiąże się z umiejętnościami językowymi, rozpoznawaniem swoich potrzeb oraz z...odwagą.
Zaangażowanie, samodzielność i aktywność to są główne czynniki, które wyzwalają w dziecku kreatywność i pozwalają odkrywać świat wszystkimi zmysłami. Kreatywność, eksperymentowanie, odkrywanie świata w zabawie pozwala dziecku na spontaniczny rozwój samodzielności i poznanie samego siebie, przy użyciu swoich zmysłów, odczuć i tego co nas otacza.
W jaki sposób należy wspierać samodzielność dziecka?:
-Należy być otwartym na sygnały dziecka- Dziecko często sygnalizuje słownie ( ,, ja sam, ja umiem, dam radę”) lub zachowaniem, że chce zrobić coś samo. Niekiedy widzimy że maluch czegoś potrzebuje, wystarczy poczekać chwilę, aby przekonać się, że sam potrafi po to sięgnąć.
-Należy stopniować trudności- Pomiędzy zupełną samodzielnością a pomaganiem dziecku we wszystkim jest wiele stopni możliwości. Przykładem niech będzie nauka wspinania się na drabinkę; na początku nauki wspinania rodzic może trzymać maluszka za rękę , potem być blisko , aby asekurować ewentualny upadek, po pewnym czasie wystarczy, aby rodzic śledził poczynania dziecka wzrokiem i podpowiadał np .,,teraz druga noga”, by na koniec uznać ,,bardzo dobrze radzisz sobie sam, będę na ławce , zawołaj- gdybyś mnie potrzebował”.
-Należy dbać o bezpieczeństwo – należy pamiętać że warunki bezpieczeństwa zmieniają się wraz z wiekiem dziecka. To, co jest nieodpowiednie dla dwulatka, dla trzylatka i starszego może być już zupełnie oczywiste. To od nas, dorosłych należy ogląd sytuacji i zdecydowanie ,,Tak, to dla ciebie” lub ,,Tego nie możesz jeszcze robić, to nie dla dzieci”.
-Należy wyrażać oczekiwania- Oczywiście nie zawsze jest tak, że dziecko chce coś robić samodzielnie. To rodzice dostrzegają, że czas już na naukę jedzenia widelcem czy naukę wkładania butów itp. Dzieci często protestują nie chcąc robić tego, w czym byli wyręczani ( na przykład nie chcą zakładać butów, bo zawsze ktoś im buty zmieniał). Należy jasno wyrażać oczekiwania wobec dziecka ( np.,, teraz już sam próbuj ubrać kurtkę”), zamodelowanie tego o co nam chodzi ,,pokażę ci, jak to zrobić”, wesprzeć wysiłki dziecka ,,pomogę ci na początku” oraz wzmocnić pozytywnie wysiłki dziecka( nie tylko efekty) ,, świetnie, udało się, dobrze ci poszło”.
Dzieci samodzielne lepiej sobie radzą w nowych sytuacjach, są pewniejsze siebie i mają wyższe poczucie własnej wartości.
Rodzice mogą wspierać dziecko w rozwijaniu samodzielności dostrzegając jego umiejętności, powstrzymując się od wyręczania oraz chwaląc postępy malucha.

Literatura:
-Aleksandra Ksokowska – Robak, Katarzyna Zeh ,,Tropiciele”-Poradnik dla rodziców
-,,Z klasą”-magazyn dla nauczycieli ( Kwartalnik 01(03)/2016, artykuł Justyny Sobolak”-,,Metody rozwijania kreatywności i pomysłowości u dzieci”

 

PACZKI MIKOŁAJKOWE

PACZKI ORGANIZUJE RADA RODZICÓW.  

KOSZT PACZKI - 50 ZŁ.

KTO ZAPŁACIŁ PIERWSZĄ RATĘ NA RADĘ RODZICÓW,  TEN MA JUŻ KOSZT PACZKI POKRYTY Z TYCH PIENIĘDZY. KTO JESZCZE NIE ZAPŁACIŁ, PROSIMY O WPŁATĘ DO DNIA 10.11.2020 NA KONTO RADY RODZICÓW.

 
UWAGA, UWAGA...
 
Dnia 28.10.2020r o godzinie 10.30 odbędzie się 
PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA
 
 Dzieci z naszej grupy przygotowują występ artystyczny z wierszykami, piosenkami i tańcami. Prosimy o odświętny strój
(mile widziane białe bluzki, koszule, ciemne spodnie, spódnice, białe rajstopy.)
(uroczystość będzie nagrana, a następnie udostępniona rodzicom)
 
Informacja
 
Dnia 30.10.2020r w naszej grupie będzie obchodzony "Dzień Dyni"
prosimy , aby w tym dniu dzieci posiadały pomarańczowy element stroju.
Dziękujemy
 
 
 
INFORMACJA
 
Informujemy, że do dnia 25.10.20r. można dokonywać wpłat na

           ubezpieczenie dzieci wg zamieszczonego poniżej przelewu wpłaty:

files/Przedszkole_nr_1_wpata.pdf

 
 

RADA RODZICÓW

ROK 2020/2021

PRZEWODNICZĄCA - ALEKSANDRA JURKIEWICZ

Z-CA PRZEWODNICZĄCEJ - KINGA ROSIKOŃ

PROTOKOLANT - KAMILA GOCYLA

SKARBNIK - MAGDALENA TYMKÓW

 

Rada Rodziców ustaliła składkę roczną - 100 zł

Wpłaty można dokonywać w rozbiciu na dwie kwoty:

październik - 50 zł

styczeń - 50 zł

UWAGA

nowe  konto Rady Rodziców  od 08.10.2020r.:

55 8450 0005 0070 0700 2440 0005

 

Rada Rodziców przeznacza kwotę 400 zł dla każdej z grup 

na zakup najpotrzebniejszych artykułów.

 
 
OGŁOSZENIE
 

22 września o godz. 17.00, na ul. Topolowej 9, odbędzie się zebranie Rady Rodziców. Na zebranie, ze względu na obecne obostrzenia zapraszamy tylko przewodniczących rad oddziałowych, którzy są przedstawicielami rodziców.

 

PŁATNOŚĆ  ZA PRZEDSZKOLE
 
Prosimy o dokonywanie wpłat za przedszkole  przelewem
na poniższe konta bankowe zgodnie z kwotami przekazanymi
dzieciom na karteczkach w terminie do 18.09.2020r.
Jeśli dziecko nie otrzymało karteczki z informacją o płatnościach prosimy
o kontaky z Panią Intendent
nr  tel. (32) 67-29-459 wew 24
 

 KONTA BANKOWE DO WPŁAT- Bank Spółdzielczy Wolbrom Oddział w Łazach

Konto do wpłat za wyżywienie

32-8450- 0005 -0070 -0700- 0143 -0140

Konto do wpłat za godziny ponad podstawę programową

 

16-8450- 0005- 0070 -0700- 0143- 0137

Konto Rady Rodziców

12- 8450- 0005- 0070 -0700 -2440 -0003

Dokonując wpłat bardzo prosimy o podawanie w tytule wpłaty :

-imię  i nazwisko dziecka, nazwy grupy oraz miesiąc, za który jest płatność,

np. "Lena Kowalska, grupa Biedroneczki, miesiąc IX"

 

DRODZY RODZICE

W ZAKŁADCE "WIADOMOŚCI" NASTRONIE PRZEDSZKOLA ZNAJDUJĄ SIĘ DO POBRANIA DRUKI ZGODY NA POMIAR TEMPERATURY ORAZ UPOWAŻNIENIA DO ODBIORU, KTÓRE NALEŻY DOSTARCZYĆ DO PRZEDSZKOLA 1 WRZEŚNIA, BĄDŹ W PIERWSZY DZIEŃ POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.

W CELU UNIKNIĘCIA KUMULACJI SUGEROWANA GODZINA PRZYPROWADZANIA DZIECI W NASZEJ GRUPIE TO 9:00

ELEKTRONICZNY SYSTEM MONITOROWANIA OBECNOŚCI DZIECI W PRZEDSZKOLU ZOSTAJE WSTRZYMANY DO ODWOŁANIA.

ZEBRANIE ORGANIZACYJNE ODBĘDZIE SIĘ NA PRZEDSZKOLNYM PLACU ZABAW W CZWARTEK, 3 WRZEŚNIA O GODZINIE 16.30.

1 września proszę zapewnić dzieciom wyłącznie obuwie zmienne. Ubrania na zmianę, jeśli są potrzebne, proszę zapakować w szczelnie zamknięty, podpisany worek -będzie wisiał w szatni.