WITAMY NA STRONIE INTERNETOWEJ

GRUPY III INTEGRACYJNEJ "PODRÓŻNICY"

W ROKU SZKOLNYM 2020/2021

Wychowawca - mgr Justyna Koclęga-Sętkowska

Nauczyciel wspomagający - mgr Izabela Furgał

Woźna - Karolina Nowak

e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

***

ŻYCZENIA WAKACYJNE

smileysmileysmiley

Drogie Dzieci i Drodzy Rodzice!

życzymy bezpiecznych wakacji,

pełnych słońca

i niezapomnianych przygód

Pani Izabela i Pani Justyna

 smileycoolsmiley

 

***

ZAKOŃCZENIE PRZEDSZKOLA

23.06.2021R. - ŚRODA - GODZ. 10.00

ZAPRASZAMY WSZYSTKICH RODZICÓW NA UROCZYSTE WYSTĘPY NASZYCH "PODRÓŻNIKÓW" Z OKAZJI ZAKOŃCZENIA PRZEDSZKOLA. UROCZYSTOŚĆ ODBĘDZIE SIĘ NA PLACU PRZEDSZKOLNYM. JEŚLI WARUNKI POGODOWE BĘDĄ NIEKORZYSTNE UROCZYSTOŚĆ ODBĘDZIE SIĘ W SALI PRZEDSZKOLNEJ Z ZACHOWANIEM ZASAD SANITARNYCH

- 1 RODZIC DO SWOJEGO DZIECKA.

BARDZO PROSIMY, ABY DZIECI MIAŁY UBRANE:

DZIEWCZYNKI - BIAŁE PODKOLANÓWKI LUB RAJSTOPY I BIAŁE BLUZECZKI. SPÓDNICZKI BĘDĄ PRZEDSZKOLNE.

CHŁOPCY - BIAŁE KOSZULE. SPODNIE BĘDĄ PRZEDSZKOLNE.

 

***

DENTOBUS

11.06.2021R. - PIĄTEK - NASZE PRZEDSZKOLE ODWIEDZI MOBILNY GABINET STOMATOLOGICZNY. PRZYPOMINAMY RODZICOM TYCH DZIECI, KTÓRE MAJĄ UCZESTNICZYĆ W PRZEGLĄDZIE UZĘBIENIA O WYPEŁNIENIE DOKUMENTÓW - ZGODY I DOSTARCZENIE DO PRZEDSZKOLA.

 

***

smileysmileysmiley DZIEŃ MATKI 26 MAJ smileysmileysmiley

WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!!!

heartheartheart

"Mamy mamę" Joanna Kulmowa     

Najlepsze u mamy
jest to,
że ją mamy.
Mamy ją swoją nie cudzą.
Nie inną.
Zawsze tę samą.

I żeby nie wiem co się stało, mama zostanie mamą.
Tylko jedna mama na zmartwienia.
Tylko jedna na dwójkę z polskiego.
Tylko jedna od bójki z najlepszym kolegą.
Jedna od bólu zęba
i od przeziębienia.

Nie na sprzedaż.
Nie do zamiany.
Nasza
wszędzie i przez cały czas.
Więc najlepsze u mamy jest to,
że ją mamy
i że mama ma właśnie nas.

***

DZIEŃ DALTOŃSKI 

NASZE PRZEDSZKOLE JEST CERTYFIKOWANĄ PLACÓWKĄ DALTOŃSKĄ DLATEGO 21 MAJA 2021R. - OBCHODZILIŚMY KOLEJNY DZIEŃ DALTOŃSKI W NASZYM PRZEDSZKOLU.

PODZIELILIŚMY SIĘ NASZYMI POMYSŁAMI I ZADANIAMI Z WYKORZYSTANIA ELEMENTÓW PEDAGOGIKI DALTOŃSKIEJ W  CODZIENNEJN PRACY.

MOŻNA NAS ZOBACZYĆ NA FACEBOOK POLSKIEGO STOWARZYSZENIA DALTON

https://pl-pl.facebook.com/polskie.stowarzyszenie.dalton/

 

***

SZANOWNI RODZICE

PRZYPOMINAMY, ŻE NASZA GRUPA FUNKCJONUJE

GODZ. 8.30-14.30.

W ZWIĄZKU Z PROCEDURAMI REŻIMU SANITARNEGO  PROSIMY O PRZYPROWADZANIE I ODBIERANIE DZIECI W GODZINACH FUNKCJONOWANIA GRUPY.

W WYJĄTKOWYCH SYTUACJACH DZIECI KORZYSTAJĄ Z GRUPY ZBIORCZEJ 6.30-8.30 - RANO ORAZ 14.30-16.30 - POPOŁUDNIU.

***

"JA JESTEM POLKĄ, A TY POLAKIEM

POLSKA JEST NASZĄ OJCZYZNĄ"

https://www.youtube.com/watch?v=OwsfAwwz3CE

W PIĄTEK - 30.04.2021R. - PROSIMY UBRAĆ DZIECI NA GALOWO. UCZCIMY ŚWIĘTA MAJOWE I PODSUMUJEMY TYDZIEŃ ZAJĘĆ O TEMATYCE "JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM".

 

***

SZANOWNI RODZICE

BARDZO DZIĘKUJĘ ZA PAŃSTWA WSPÓŁPRACĘ PODCZAS ZDALNEGO NAUCZANIA, ZA WSPANIAŁE PRACE DZIECI smileysmileysmiley

PIERWSZY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU PO NIEOBECNOŚCI MAMY ZALICZONY smiley.

DZIECI BARDZO TĘSKNIŁY ZA SOBĄ NAWZAJEM, ZA WSPÓLNYMI ROZMOWAMI I ZABAWAMI, ALE CO TEŻ BARDZO WAŻNE NIE ZAPOMNIAŁY ZASAD "KODEKSU PRZEDSZKOLAKA" OBOWIĄZUJĄCEGO W NASZEJ GRUPIE I W PRZEDSZKOLU 

smileyyessmiley

 

***

WRACAMY DO PRZEDSZKOLA

OD 19 KWIETNIA 2021R. – PONIEDZIAŁEK –

ZOSTAJE PRZYWRÓCONA PRACA STACJONARNA W PRZEDSZKOLU. PRZYPOMINAMY O PRZESTRZEGANIU ZASAD HIGIENY I BEZPIECZEŃSTWA. PRACUJEMY W DALSZYM CIĄGU W OPARCIU O PROCEDURY MINISTRA ZDROWIA, INSPEKTORATU SANITARNEGO ORAZ WEWNĘTRZNYCH PROCEDUR PRZEDSZKOLNYCH Z ZACHOWANIEM ZASAD REŻIMU SANITARNEGO. WSZELKIE KONTAKTY POZOSTAJĄ DROGĄ TELEFONICZNĄ, BĄDŹ E-MAIL. PROSIMY ŚLEDZIĆ INFORMACJE ZAMIESZCZANE NA STRONIE INTERNETOWEJ PRZEDSZKOLA.

TE DZIECI, KTÓRE ZBIERAŁY SWOJE KARTY PRACY ZE ZDALNEGO NAUCZANIA PROSZĘ, ABY W PODPISANYCH REKLAMÓWKACH PRZYNIOSŁY DO PRZEDSZKOLA.

smileysmileysmileyDO ZOBACZENIAsmileysmileysmiley

 

***

UWAGA !!!

OD 29 MARCA 2021r. DO 18 KWIETNIA 2021r. 

OGRANICZAMY FUNKCJONOWANIE PRZEDSZKOLA.

***

SZANOWNI RODZICE BARDZO PROSZĘ, ABY DZIECI ZBIERAŁY SWOJE PRACE ZE ZDALNEGO NAUCZANIA ORAZ WYTWORY WŁASNEJ DZIAŁALNOŚCI - RYSUNKI, WYCINANKI, PLASTELINOWE LUDZIKI. DZIEKUJĘ ZA WSPÓŁPRACĘ.

***

"KWIECIEŃ PLECIEŃ,

BO PRZEPLATA 

TROCHĘ ZIMY,

TROCHĘ LATA".

TEMATYKA MIESIĄC KWIECIEŃ 2021R.

1.CHCIAŁBYM BYĆ SPORTOWCEM – NAUCZANIE ZDALNE.

2.CUDA I DZIWY - NAUCZANIE ZDALNE.                                                                                   

3.MALI STRAŻNICY PRZYRODY.                                             

4.JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM.                               

***

16.04.2021R. (PIĄTEK) – ZDALNE NAUCZANIE

WITAM I ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY I PRACY

1.Aktywnośc ruchowa – zdrowotna: Zabawa na czworaka „Pieski”. Rodzic prosi dzieci, by wyobraziły sobie, że są pieskami, które: poszły na spacer – dzieci chodzą na czworakach; szczekają – ćwiczenie ortofoniczne; ziają – ćwiczenie oddechowe.

Zabawa ruchowa do muzyki„Ja jestem Gumi Miś” - https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

2.Aktywność dzieci zabawa rozwijająca wyobraźnię i inwencje twórczą „W języku kosmitów”. Wymyślanie języka, którym porozumiewają się przybysze z innych planet. Zachęcamy dzieci do aktywności.

3.Aktywność językowa, ruchowa i plastyczna – proszę przeczytać dziecku rymowankę, a następnie zachęcam do interpretacji ruchowej zgodnie z tekstem.

Kosmonauta idzie dróżką,

Przytupuje jedną nóżką,

Klaszcze w ręce raz i dwa,

Podskakuje: hopsa, sa.

Już w rakiecie prosto siada,

Kiwa głową na sąsiada,

Ster rakiety w ruch już wprawia,

Choć to wcale nie zabawa,

I rakieta się unosi,

Bo ją o to ładnie prosi.

A teraz po kolejnej porcji ruchu zapraszam na zabawę plastyczną. Narysujcie ufoludka wg opisu rymowanki.

Ufoludek, ufoludek to zielony mały ludek.

Oczy duże ma jak sowa, trzecią rękę z tyłu chowa.

Nóżki krótkie jak u świnki, a na głowie - dwie sprężynki.

Bardzo jestem ciekawa waszych prac. Wiem, że na pewno się postaracie i ufoludek będzie bardzo kosmiczny. Powodzenia.

4.Aktywność grafomotoryczna i matematyczna – zwracamy uwagę na prawidłowy chwyt pisarski podczas wykonywania kart pracy; przypominamy o prawidłowej postawie ciała. Utrwalamy kolory, cyfry, liczenie, dzieci podejmują próby pisania.

Rysowanie po śladzie - https://miastodzieci.pl/kolorowanki/rysowanie-po-sladzie-narysuj-rakiete/

Szlaczki – gwiazdki i kwadraty - https://miastodzieci.pl/kolorowanki/szlaczki-gwiazdki-kwadraty/

Połącz cyfry w Wielkim Wozie - https://miastodzieci.pl/kolorowanki/wielki-woz/

Ufoludek - https://miastodzieci.pl/kolorowanki/ufoludek-kolorowanka/ - jako dodatkowa zadanie proszę policzyć i zapisać na obrazku, z ilu elementów składa się ufoludek, np. oczy – 2; brwi – 2, itd.

5.Aktywność dziecka – dowolna: zachęcam do swobodnych zabaw tematycznych – układamy puzzle, budujemy z kloców, bawimy się w dom, gramy w piłkę, a może salon fryzjerski, czy zakupy w sklepiku (dzieci w przedszkolu bardzo chętnie rysują i wycinają pieniążki – pozwólmy im na to!).

 

Życzę miłego weekendu i oby wiosna zawitała do nas na dobre.

smileysmileysmileyDo zobaczenia w przedszkolu.smileysmileysmiley

***

15.04.2021R. (CZAWRTEK) – ZDALNE NAUCZANIE

WITAM I ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY I PRACY

1.Aktywnośc ruchowa – Zabawa „Przybysz z obcej planety” – zabawa połączona z ćwiczeniem wyobraźni. Zapraszamy do zabawy rodzeństwo oraz opiekunów. Dzieci siedzą na dywanie. Po kolei opuszczają swoje miejsca. Obiegają dookoła resztę uczestników (lecą statkiem kosmicznym). Wbiegają do środka i przedstawiają się , wymyślając swoje imię i nazwą planety, z której przybyły, np.: „Jestem Leguś”. Przybyłem z planety „Lulu” i najbardziej lubię robić… Pokazują czynność, a reszta odgaduje, co lubi robić dana osoba, i naśladują tę czynność.

2.Aktywność językowa i słuchowa – „Spotkanie z ufoludkiem” – słuchanie rymowanki recytowanej przez rodzica, można narysować postać ufoludka i ilustrować.

Jestem Ufuś piegowaty

Mam ubranko w srebrne łaty,

A na głowi czułki dwa,

Skaczę lekko: hopsa, sa.

Mieszkam sobie we wszechświecie,

Podróżuję w swej rakiecie.

Przyjaciela zdobyć chciałem,

Więc na ziemię przyleciałem.

Zaprzyjaźnić chcę się z wami,

Choć jesteście jeszcze mali.

Złego nic mi nie zrobicie?

Czy bać muszę się o życie?

Chętnie z wami porozmawiam.

Przyjacielski ukłon składam.

Ziemia piękną jest planeta,

Choć od mojej tak daleką.

Poznać wasze chcę zwyczaje

I pozwiedzać różne kraje.

Zachęcam do rozmowy z dziećmi na temat: „Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty? Wyjaśniamy dzieciom pojęcie „ufoludek”. Zachęcamy do wypowiadania się na temat wyglądu przybyszów z innych planet.

Link: „Kim jest Paxi?” - https://www.youtube.com/watch?v=3t9LQeY2ShA

3.Aktywność muzyczna – zabawa przy piosence „Każdy chciałby być odkrywcą”. Rozmowa z dziećmi na temat tekstu piosenki. Pomocny będzie globus, mapa. Kogo  nazywamy odkrywcą? – Czym można podróżować? Zwracamy uwagę na sposób formułowania zdań przez dzieci podczas wypowiedzi. Pokazujemy dzieciom globus i mapę. Wskazujemy na nich góry, morza, rzeki. Staramy się wytłumaczyć dzieciom pojęcia: kontynent, ocean, morze.

Piosenka „Każdy chciałby być odkrywcą” - https://www.youtube.com/watch?v=tRwCgirO4SY

4.Aktywność plastyczna – zapraszam do wykonania pracy. Pomocne będą linki do wydrukowania orbit oraz słońca i planet. Potrzebujecie kartki, nożyczki klej. Zachęcam, aby w kosmicznej pracy zrobić coś własnego pomysłu. Jeśli nie chcecie drukować to proszę o narysowanie samodzielnie orbit i planet.

„Orbity planet” - https://miastodzieci.pl/kolorowanki/orbity-planet/

„Słońce i planety do wycinania” - https://miastodzieci.pl/kolorowanki/slonce-i-planety-do-wycinania/

5.Aktywnośc matematyczna – liczymy rakiety i wpisujemy brakujące cyfry: https://miastodzieci.pl/kolorowanki/policz-rakiety/

„Wesołe ufoludki” - https://miastodzieci.pl/kolorowanki/wesole-ufoludki-kolorowanki/

6.Aktywność popołudniowa – zachęcam do budowania z klocków, lepienia z plasteliny: kosmos, statek kosmiczny, ufoludek, planety, rakieta. Dla chętnych karty do druku:

„Rakieta” - https://miastodzieci.pl/kolorowanki/rakieta/

„Statek UFO” - https://miastodzieci.pl/kolorowanki/ufo/

smileysmileysmileyMiłej zabawy i pracysmileysmileysmiley

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE:

  1. Ćwiczenia warg – układanie ust do uśmiechu i powrót do pozycji neutralnej
  2. Ćwiczenia policzków– nabieranie powietrza w usta, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego na zmianę
  3. Ćwiczenia języka– zlizywanie czubkiem języka dżemu lub masła czekoladowego z dolnych dziąseł
  4. Ćwiczenia podniebienia miękkiego– wywołanie ziewania przy nisko opuszczonej szczęce dolnej
  5. Ćwiczenia oddechowe– dmuchanie na chorągiewki i wiatraczki
  6. Ćwiczenia słuchowe – rozpoznawanie różnych przedmiotów w zamkniętym pudełku po wydawanym odgłosie – groch, kamyki, gwoździe, cukier, kasza itp.

smileysmileysmiley

***

14.04.2021R. (ŚRODA) – ZDALNE NAUCZANIE

WITAM I ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY I PRACY

1.Aktywnośc ruchowa – zaczynamy dzień od zabawy na rozruszanie naszego ciała. Wykonujemy polecenia w sposób bezpieczny i z uśmiechem na twarzy.

Polecam link: https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

A teraz zabawa ruchowa: https://www.youtube.com/watch?v=SCMAcaNwGwo dotycząca naszej kosmicznej tematyki. Powodzenia.

2.Ćwiczenia artykulacyjne „Mowa kosmitów”: Dzieci powtarzają  sylaby, np.: zu, że, żo, ża, ży, żi, sza, szo, sze, szy, szu, szi, cza, czo, cze, czy, czu, czi… Tworzenie nazw mieszkańców poszczególnych planet przez analogię, np. Ziemia – Ziemianie, Mars – Marsjanie.

3.Aktywność poznawczajęzykowa i plastyczna – zachęcam do zainteresowania dzieci tematyką związaną z kosmosem. Szukamy informacji, ilustracji i materiałów potrzebnych do wykonania gazetki lub plakatu o kosmosie: kolorowe informacje można wyciąć i przykleić, rysunki planet, gwiazd.  Słuchanie nazw planet w kolejności od Słońca: MERKURY, WENUS, ZIEMIA, MARS, JOWISZ, SATURN, URAN, NEPTUN. Dzielenie nazw planet na sylaby i próby głoskowania, a także próby samodzielnego pisania nazw planet na gazetce lub plakacie.

Można skorzystać z linków:

KOSMOS - Animacja edukacyjna: https://www.youtube.com/watch?v=ahkKIg8NVS0

KOSMOS - https://www.youtube.com/watch?v=er_LaB0zmDU

Kolorowanka – Układ słoneczny: https://miastodzieci.pl/kolorowanki/uklad-sloneczny/

4.Aktywnośc muzyczna – muzyka dobra jest na wszystko polecam piosenki o kosmicznej tematyce. Miłego słuchania, staramy się zapamiętywać słowa, a przede wszystkim nazwy planet.

PIOSENKA – UKŁAD SŁONECZNY: https://www.youtube.com/watch?v=MqrAV8D2zMg

PIOSENKA – MISJA WŚRÓD GWIAZD: https://www.youtube.com/watch?v=o3YaFFyh_mw

5.Aktywność grafomotoryczna – ćwiczymy prawidłowy chwyt pisarski, utrwalamy kolory, utrwalamy liczby oraz tematykę kosmicznych zajęć.

Pokoloruj kosmos wg wzoru: https://miastodzieci.pl/kolorowanki/pokoloruj-kosmos-wedlug-wzoru/

Połącz kropki: https://miastodzieci.pl/kolorowanki/gwiazdozbior-lew/

Labirynt – wyznacz drogę na księżyc: https://miastodzieci.pl/kolorowanki/wyznacz-droge-na-ksiezyc/

 

Przypominam o zbieraniu wszystkich kart pracy ze zdalnego nauczania. Będziemy je wspólnie sprawdzać, oglądać w przedszkolu.

smileysmileysmiley

***

13.04.2021R. (WTOREK) – ZDALNE NAUCZANIE

WITAM I ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY I PRACY

1.Aktywnośc ruchowa – zwracamy uwagę na zasady bezpiecznej zabawy i ćwiczeń pod okiem dorosłych.

- „Ćwiczenie nóg – Jak sprężynka” – dzieci i dorośli wykonujemy rytmiczne przysiady i wspięcia w tempie uderzeń np. w bębenek lub krzesełko, a nawet o podłogę.

- „Zabawa – Drobna kaszka”– dzieci stoją w parach z rodzeństwem lub opiekunem, podajemy sobie ręce skrzyżnie i wirujemy w koło, w prawo i w lewo, ze zmiana kierunku na sygnał, np. uderzenie w podłogę lub ścianę.

- „Kwiecień plecień…” – marsz parami po pokoju, staramy się rytmicznie wymawiać przysłowie o kwietniu. „Kwiecień plecień, bo przeplata… Przy słowach „trochę zimy, trochę lata” – dzieci w parach zwracają się do siebie i rytmicznie klaszczą raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera.

- „Ćwiczenia motoryki małej” – zachęcamy do obejrzenia nagrania „Kwiecień plecień…” – zabawa do muzyki z użyciem kartki z wzorem do pokazywania  - grania na kartce. Proszę rodziców o narysowanie wzorków pokazanych w filmiku i zapraszam do zabawy.

Pomocny link: https://www.youtube.com/watch?v=CXJES1VW05o

2.Aktywność językowa – zapoznamy się z nazwą miesiąca na podstawie wiersza Wandy Chotomskiej „Kwiecień”.

Chodzi Kwiecień po świecie w fiołkowym berecie,

z czarodziejską pałeczką w kieszeni.

Za pomocą pałeczki w ciągu małej chwileczki

wszystkie rzeczy potrafi odmienić.

Koniom – skrzydła doczepia, krowę zmieni w fortepian,

tort upiecze ze śniegu, strusia wyśle na biegun,

dom na dachu postawi, klucz zmajstruje żurawi,

księżyc w czapkę ubierze, gwiazdy zmieni w talerze,

z klombu zerwie dwa słonie, by pachniały w wazonie,

z papug zrobi tygrysy, które jedzą irysy,

sto kogucich grzebieni w wielkie góry zamieni

– ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni.

Pogadanka z dziećmi na temat wiersza. Przypomnienie nazwy miesiąca, który występował przed kwietniem, i tego, który nastąpi po nim. Zachęcamy dzieci do wypowiedzi na temat nieprawdopodobnych rzeczy, które wyczarował kwiecień w wierszu czarodziejską pałeczką; proszę wyjaśnić, dlaczego nie mogą mieć one miejsca; zwracamy uwagę na humor zawarty  w utworze.

- „Zabawa – Jestem kwietniem” i wyczaruję… - pałeczka do czarowania – może to być np. ołówek, kredka – dzieci czarują i kończą zdanie: „Jestem kwietniem i wyczaruję…”, wymyślają coś nieprawdopodobnego.

- Elementy pedagogiki daltońskiej – zapraszam do przypomnienia nazw miesięcy: STYCZEŃ, LUTY, MARZEC, KWIECIEŃ, MAJ, CZERWIEC, LIPIEC, SIERPIEŃ, WRZESIEŃ, PAŹDZIERNIK, LISTOPAD, GRUDZIEŃ. A także utrwalamy dni tygodnia z odpowiednimi kolorami z planu daltońskiego: PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA, CZWARTEK, PIĄTEK, a weekend SOBOTA, NIEDZIELA – kolor biały.

MIESIĄCE: https://www.youtube.com/watch?v=m_-qLMJjmnU&t=59s

DNI TYGODNIA: https://www.youtube.com/watch?v=KJiXPp1jSgQ

3.Aktywność językowa – grafomotoryczna: Zabawy i ćwiczenia z literą „f”.

Zapraszam do ćwiczenia praktycznego – mieszanie kolorów. Przygotowujemy słoiki i farby. Dzieci mieszają farby i utrwalają kolory jakie powstają:

- żółty i niebieski = zielony

- niebieski i czerwony = fioletowy

- czerwony i żółty = pomarańczowy

Analiza i synteza słuchowa słowa „farby” – dzielimy słowo „farby” na sylaby. Co słyszycie na początku słowa „farby”? Dzielimy słowo „farby’ na głoski.

Zabawa „Coś na literę „f”– dzieci próbują podawać nazwy na literę „f”, np.: foka, farby, fotel, flaga, itp.

Próby pisania liter „f, F” – po śladzie i samodzielnie:

Pomocny link: https://miastodzieci.pl/kolorowanki/nauka-pisania-literki-f-szablon-do-druku/

4.Aktywnośc plastyczna „Kwiecień plecień…” – proszę przygotować: kartki z bloku, farby, pędzelki mogą być różnej grubości. Malujemy pracę korzystając z przysłowia: „Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata”. Życzę powodzenia i liczę na pomysłowość.

Podsumowanie kolorowego kwietniowego dnia: Quiz dla dzieci - Utrwalamy kolory:

https://miastodzieci.pl/quiz/jakiego-koloru-jest-quiz-dla-najmlodszych-kolory/

smileysmileysmileyMiłego dniasmileysmileysmiley

REWALIDACJA – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE:

  1. Ćwiczenia warg – rozchylanie warg jak w uśmiechu – wargi płaskie, przylegają do zębów (zęby widoczne)
  2. Ćwiczenia policzków– nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem, powolne wypuszczanie powietrza
  3. Ćwiczenia języka– kształtowanie umiejętności głośnego ssania cukierka, środek grzbietu języka całkowicie przylega do podniebienia twardego
  4. Ćwiczenia podniebienia miękkiego– „Chrapanie” na wdechu i wydechu
  5. Ćwiczenia oddechowe– rozdmuchiwanie wacików, pomponików, piórek, konfetti
  6. Ćwiczenia słuchowe – wyklaskujemy prosty rytm – dziecko odtwarza usłyszany rytm. Można też użyć bębenków, dzwonków czy garnka.

smileysmileysmiley

***

W DNIU 12.04.2021R. - PONIEDZIAŁEKNAUCZYCIEL GRUPY "PODRÓŻNICY" NA PRACY STACJONARNEJ W PLACÓWCE.

***

9.04.2021R. (PIĄTEK) – ZDALNE NAUCZANIE

WITAM I ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY I PRACY

1.Zaczynamy dzień od przypomnienia zasad higieny.

„Czy to w domu czy w przedszkolu zawsze dbamy o higienę i codziennie stosujemy mydło, ręcznik i kąpiele”.

Pamiętajcie kochani – „Gdy o zdrowie swoje dbamy, to o higienie pamiętamy”.

Filmik edukacyjny dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=O6rHFRv6GSY

Instrukcja czynnościowa „Prawidłowe mycie rąk”

https://www.youtube.com/watch?v=IhHUMTQ5kOc

Karta pracy „Znajdź 5 szczegółów w łazience”- https://miastodzieci.pl/kolorowanki/znajdz-piec-szczegolow-w-lazience/

2.Aktywnośc ruchowa – Zabawa ruchowa „Rymowanka". Rodzice proszę przeczytać dziecku rymowankę i zapraszam do wspólnej zabawy.

„Zrób do przodu cztery kroki i wykonaj dwa podskoki.

Zrób do tyłu kroki trzy, potem krzyknij: raz, dwa, trzy!

Lewą ręką dotknij czoła, no i obróć się dokoła.

W prawą stronę kroków pięć zrób – jeśli masz na to chęć.

Potem kroki w lewą stronę: raz, dwa, trzy – no i zrobione”.

3. Aktywność matematyczna i ruchowa – „Ćwiczenie rozwijające ruchy gałek ocznych”. Rodzic przygotowuje różną liczbę zabawek. Dzieci liczą je głośno, łącząc liczenie z mrugnięciami.

Utrwalamy kształty liczb:

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/liczby-1-10/

Krzyżówka matematyczna dla dzieci:

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/krzyzowka-matematyczna-dla-dzieci/ - w razie trudności rodzice pomagają.

4. Aktywność dziecka – Językowo-literacka i słuchowa: „Zdrowie mam, bo o siebie dbam” - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania wiersza Agaty Dziechciarczyk i wypowiadania się na temat jego treści: pogadanka z dzieckiem na temat zachowań prozdrowotnych.

Polecamy link: https://eduzabawy.com/wierszyki/agata-dziechciarczyk/zdrowie-o-dbam/

5.Aktywność dziecka – Plastyczno-techniczna: „Nasze zdrowie” – wykonanie pracy plastycznej z dowolnych materiałów, może być praca płaska, przestrzenna, liczy się pomysłowość i zaangażowanie. W pracy wykorzystujemy zdobytą wiedzę z wiersza, filmików oraz rozmów z rodzicami. Pamiętajcie podpiszcie swoje prace, a także oceńcie wg planu daltońskiego: SŁOŃCE – ŁATWA, CHMURKA – TRUDNA, CHMURKA Z DESZCZEM – BARDZO TRUDNA.

 

smileysmileysmileyMiłego wiosennego weekendusmileysmileysmiley

***

8.04.2021R. (CZWARTEK) – ZDALNE NAUCZANIE

WITAM I ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY I PRACY

1.Aktywność ruchowa – „Jestem mały wiele umiem”. Pobudka. Zapraszam do zabawy ruchowej przy muzyce. Dzieci i rodzice: tupiemy nogą, klaszczemy w ręce, kiwamy głową, kręcimy się. Co dzień biegam, skaczę hop! I fikołków robię 100. Jestem szybki jak sportowiec lub samolot odrzutowiec.

Pomocny link do zabawy- https://www.youtube.com/watch?v=v4YZ-nJuQKM

- „Gimnastyka smyka” – ćwiczymy i się przy tym świetnie bawimy. Promujemy zdrowy tryb życia – ruszamy się, ćwiczymy i zdrowo się trzymamy.

Pomocny link - https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8

2.Aktywność językowa, grafomotoryczna. Ćwiczenia ruchowo-słuchowo-graficzne. Proszę o rozmowę z dziećmi na temat wspólnego odpoczynku: Co robicie razem w wolne dni? Czy wybieracie się gdzieś? Czym się wtedy poruszacie? Jaki sposób odpoczynku podoba się wam najbardziej? Po rozmowie zapraszam na trochę ruchu.

- Ćwiczenia ruchowo-naśladowcze „Jedziemy na rowerkach”. Dzieci i rodzice – kładziemy się na dywanie. Pedałując mówimy:

„Na wycieczkę wyruszamy, raz i dwa, raz i dwa.

Tata jedzie obok mamy, z tyłu – nas ma”.

- Ćwiczenia grafomotoryczne „Rysuj po śladach” – wyobrażamy sobie, że szlaczki to przykład różnych dróg do pokonania:

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-l-7.pdf

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-l-6.pdf

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/labirynty/labirynty-kwadratowe-poz-pr-01-kolor.pdf

3.Aktywność plastyczna „Moja ulubiona forma aktywnego wypoczynku”. Na wstępiezabawa ruchowo-naśladowcza „Poruszamy się”. Dzieci naśladują jazdę na hulajnodze, rowerze, skakanie na skakance, pływanie, gra w piłkę… Dzieciaki jakie zabawy ruchowe lubicie? Czy zdrowo jest się poruszać? Dlaczego? A teraz zapraszam do wykonania pracy. Potrzebujecie: kartki z bloku technicznego lub rysunkowego, kredki, nożyczki, klej, papier kolorowy. Staramy się połączyć rysunek z wycinanką – tworzymy prace o swojej formie aktywnego wypoczynku. Pamiętajcie podpiszcie swoje prace, a także oceńcie wg planu daltońskiego: SŁOŃCE – ŁATWA, CHMURKA – TRUDNA, CHMURKA Z DESZCZEM – BARDZO TRUDNA.

4. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: układanki, puzzle, kolorowanki, a może plastelina, czy piasek kinetyczny. Każda działalność dziecka poprzez zabawę to nauka.

5. Zachęcam do obejrzenia „Sport to zdrowie”

https://www.youtube.com/watch?v=sZZKiGbu40w

 

smileysmileysmileyMiłego dniasmileysmileysmiley

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE:

  1. Ćwiczenia warg – przeczesywanie dolnej wargi zębami
  2. Ćwiczenia policzków – nabieranie powietrza w usta, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego na zmianę
  3. Ćwiczenia języka – mlaskanie środkiem języka, przyssanie języka do podniebienia przy szeroko otwartych ustach
  4. Ćwiczenia podniebienia miękkiego – wywołanie ziewania przy nisko opuszczonej szczęce dolnej
  5. Ćwiczenia oddechowe – puszczanie baniek mydlanych
  6. Ćwiczenia słuchowe – uderzanie o siebie klockami, łyżeczkami, garnuszkami; uderzanie łyżeczką o pustą szklankę, o szklankę z wodą, klaskanie, darcie papieru, gniecenie papieru, przelewanie wody (z wysokości, z niska), drapanie po szkle, papierze, stole.

***

Uprzejmie informuję, że 7 kwietnia 2021 obchodzimy

Światowy Dzień Zdrowia.

Celem tego święta jest zwrócenie szczególnej uwagi na najbardziej istotne problemy zdrowotne społeczeństw na świecie. Zwracamy się do Państwa z prośbą o propagowanie tegorocznego hasła

Światowego Dnia Zdrowia

„Budujemy bardziej sprawiedliwy i zdrowszy świat”.

***

7.04.2021R. (ŚRODA) – ZDALNE NAUCZANIE

WITAM I ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY I PRACY

smileysmileysmiley"KOLEJNY DZIEŃ NA SPORTOWO

BO RUCH TO ZDROWIE, KAŻDY WAM TO POWIE" smileysmileysmiley

1.Aktywność ruchowa – Zabawa „Jesteśmy zaczarowani”. Potrzebna będzie opaska do zasłonięcia oczu. Zachęcamy do zabawy rodzeństwo i opiekunów. Opiekun zasłania dziecku oczy i ustawia je na środku pokoju. Pozostałe osoby poruszają się po pokoju. Na hasło: „Jesteście zaczarowani” wszyscy staja nieruchomo, a dziecko w opasce chodzi między nimi, dotyka ich twarzy, włosów, ubrania i zgaduje, kto to jest.

Duży i mały skok - https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

- „Ćwiczenia ze skarpetkami”– może nie każdy ma w domu różne przyrządy sportowe do ćwiczeń, ale taki „sprzęt” jak skarpetki mamy wszyscy. Proszę o przygotowanie skarpetek i zapraszam do ćwiczeń.

Pomocny filmik: https://www.youtube.com/watch?v=0-zePDQXyqw

2.Aktywność językowa – słuchowa i ruchowa „Sportowe ćwiczenia słuchowe”.

- „Ćwiczenia słuchowe z piłką” – dzieci siedzą na dywanie, na środku leży piłka. Opiekun mówi nazwy różnych przedmiotów, a zadaniem dzieci jest dzielenie na głoski lub, w razie trudności na sylaby. Dziecko odbija piłkę o podłogę – jedno odbicie to jedna głoska lub sylaba.

- Zabawa „Podaj słowo” – Opiekun rzuca piłkę do dziecka i wymienia głoskę, np. „u”. Dziecko łapie piłkę, mówi słowo rozpoczynające się tą głoską i odrzuca piłkę. Powodzenia

- Układanie zdań do wybranej dyscypliny sportowej i liczenie słów, np.:

Mężczyźni grają w piłkę ręczną (5 słów).

Siatkarze są wysocy (3 słowa).

Gimnastyk ćwiczy na drążkach (4 słowa).

To jest piłka do koszykówki (5 słów).

Ala gra w golfa (4 słowa).

- Czytanie wyrazów: piłka, skakanka, rower, bramka, czepek, buty.

3. Ruch przy muzyce „Tańce połamańce” – Zapraszam do wspólnej zabawy przy wesołej, skocznej muzyce.

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

4. Aktywność plastyczna – zabieramy się za wykonanie pracy plastycznej „Koła olimpijskie”. Do zabawy przydadzą się: rolki po papierze lub ręcznikach kuchennych,  farby, plastelina, piłeczki pingpongowe, pędzel, patyczki do uszu, kartki, wydrukowane szablony. Pamiętajcie podpiszcie swoje prace, a także oceńcie wg planu daltońskiego: SŁOŃCE – ŁATWA, CHMURKA – TRUDNA, CHMURKA Z DESZCZEM – BARDZO TRUDNA.

Pomocny link: https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/02/kola-olimpijskie/

5. Podsumowując dzień zapraszam Was na seans kinowy. Zaopatrzcie się w zdrową przekąskę, np.: chipsy owocowe lub surowe owoce i warzywa i obejrzyjcie przygody Bolka i Lolka, którzy chcieli zostać sportowcami. Miłego oglądania.

Film rysunkowy „Bolek i Lolek – Sportowcy”

https://www.youtube.com/watch?v=m8rWKU1X4SU

smileysmileysmiley

***

6.04.2021R. (WTOREK) – ZDALNE NAUCZANIE

WITAM I ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY I PRACY

1. Zestaw ćwiczeń porannych – ruch to zdrowie i dobra zabawa. Zaczynamy.

- Zabawa na powitanie „Witamy się różnymi częściami ciała”. Dzieci poruszają się po pokoju, a na słowo rodzica witają się różnymi częściami ciała, np.; „Witamy się łokciami”. „Witamy się kolanami”. „Witamy się stopami”. Dzieci dotykają się tymi częściami z rodzeństwem lub z opiekunami.

- Ćwiczenia ramion „Prasujemy ubrania”. Dzieci naśladują prasowanie żelazkiem, naprzemiennie: prawą i lewą ręką.

- Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Zakładamy ubrania”.Dzieci naśladują wkładanie części ubrań, o których mówi opiekun.

- Ćwiczenia tułowia „Prosimy do tańca”.Spacerujemy po pokoju, kłaniamy się osoba, które chcemy zaprosić do tańca.

- Ćwiczenia pamięci ruchowej „Przeglądamy się w lustrze”.Dziecko z rodzeństwem lub rodzicem w parze. Jedna osoba pokazuje ruchy, druga je naśladuje.

2. Aktywność językowa - literacka i słuchowa. Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Gimnastyka”. Rozmowa na temat wiersza: co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny

żeby silnym być i zwinnym

Skłony, skoki i przysiady

trzeba ćwiczyć- nie ma rady!

To dla zdrowia i urody

niezawodne są metody.

3. Aktywność ruchowa. Ruch przy muzyce „Skaczemy, biegniemy” – zapraszam do wspólnej zabawy przy muzyce. Wykonujemy ćwiczenia, które robią dzieci na załączonym filmiku. Zachęcam do ćwiczeń i małych i tych troszkę starszych. Powodzenia.

Polecam link: https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

4. Aktywność językowa. Zabawy i ćwiczenia z literą „j”. Zachęcam do rozmowy na temat literki „j”. Poniżej polecam linki, które są pomocne do poznania i utrwalenia litery „j”. Dzielimy na sylaby nazwy obrazków występujących w filmiku.

Alfabet litera „j” - https://www.youtube.com/watch?v=2n1uxAB2ews

Mądre literki - https://www.youtube.com/watch?v=-Y6AQoX2fIA

Piosenka „Jagody” - https://www.youtube.com/watch?v=ACz9SosBxaE

5. Ćwiczenia grafomotoryczne – zapraszam do wykonania ćwiczeń:

- https://miastodzieci.pl/kolorowanki/alfabet-litera-j/

- https://miastodzieci.pl/kolorowanki/ukryte-literki-litera-j/

6. Zabawa ruchowa „Części ciała” – dzieci znają, proszę tylko przeczytać słowa, a dzieci pokażą o co chodzi. Powodzenia.

„Głowa, ramiona, kolana, pięty,

Kolana, piety, kolana, piety.

Głowa, ramiona, kolana, pięty,

Oczy, uszy, usta, nos.”

7. Aktywność plastyczna. Jakie sporty uprawiają sportowcy? Zachęcam do wykonania książeczki z obrazkami różnych dyscyplin sportowych. Rodzice proszę o wydrukowanie dzieciom kolorowanek sportowych lub pomoc przy rysowaniu, wycinaniu. Po powrocie do przedszkola obejrzymy sobie wasze prace i zrobimy wystawę. Zachęcam do pracy elementami pedagogiki daltońskiej.

Oto instrukcja: 1. Naszykuj kartki papieru, kredki, nożyczki, klej, kawałek wstążki do związania książeczki, może być pomocny dziurkacz lub zszywacz.

2. Kolorujemy obrazki sportowe lub rysujemy samodzielnie.

3. Wycinamy, przyklejamy, ozdabiamy według własnego pomysłu.

4. Pamiętaj – podpisz pracę i oceń: SŁOŃCE – ŁATWA, CHMURKA – TRUDNA, CHMURKA Z DESZCZEM – BARDZO TRUDNA.

Powodzenia, można skorzystać z tych kolorowanek:

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/saneczkarstwo/

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/skoki-do-wody/

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/skok-wzwyz/

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/pilkarz-6/

 

smileysmileysmileyMiłego dnia smileysmileysmiley

REWALIDACJA – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE:

  1. Ćwiczenia warg – rozchylanie warg jak w uśmiechu – wargi płaskie, przylegają do zębów (zęby widoczne)
  2. Ćwiczenia policzków– nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem
  3. Ćwiczenia języka– oblizywanie czubkiem języka wałka dziąsłowego przy szeroko otwartych ustach
  4. Ćwiczenia podniebienia miękkiego– wymawianie połączeń głosek [k], [g]  z samogłoskami, np. ga, go, ge, gu, gy, gi, gą, gę, ka, ko, ke, ky, ki, ku, ak, ok, ek, ik, yk, uk…
  5. Ćwiczenia oddechowe– chuchanie na „zamarzniętą szybę” – mocno przedłużone chuchanie
  6. Ćwiczenia słuchowe – „Co słyszę?” – dziecko siedzi z zamkniętymi oczami i nasłuchuje, rozpoznaje odgłosy dochodzące z sąsiedztwa, zza okna

 

***

WESOŁYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH

smileysmileysmiley

Smacznego jajeczka Wielkanocnego,
Dużego zająca czekoladowego,
Zdrowia niezawodnego, wielu radości
I przez całe Święta samej wesołości!

smileysmileysmiley

 

***

2.04.2021R. (PIĄTEK) – ZDALNE NAUCZANIE

WITAM I ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY I PRACY

Obszar z podstawy programowej – I Fizyczny:

Aktywność dziecka – Ruchowo-zdrowotna: Zabawa ruchowa – „Kura i kurczątka” – dzieci chodzą, biegają na paluszkach przy dźwiękach np.: tamburyna, dzwoneczka. Są kurczętami, które chodzą po podwórku i wołają pi, pi, pi. Gdy usłyszą inny sygnał dźwiękowy uciekają do rodziców, gdyż grozi im niebezpieczeństwo, skrada się lis. Rodzice wołają ko, ko, ko... Dźwięki tamburyna, dzwoneczka zachęcają kurczęta do ponownego wyjścia na spacer po podwórku.

Obszar z podstawy programowej - IV Poznawczy:

Aktywność dziecka – Językowo – literacka i słuchowa – Bajka „Wielkanocny zajączek” – prosimy rodziców o przeczytanie dziecku bajki o zajączku. Prosimy dzieci o skupienie uwagi na czytanym tekście. Pogadanka z dzieckiem na temat utworu, zwracamy uwagę, aby dziecko wypowiadało się całymi zdaniami.

Bajka „Wielkanocny zajączek”

Kto roznosi wielkanocne jaja? Nie wszyscy dorośli znają odpowiedź na to pytanie. Są tacy, co twierdzą, że roznoszą je kury. Inni, że baranek. Jeszcze inni, że kangury. Tymczasem wszystkie dzieci wiedzą, że wielkanocne jaja roznosi… wielkanocny zajączek. I tu rodzą się pytania stawiane przez dorosłych. Jak to zajączek? A skąd on bierze te jaja? A jak je roznosi? A czy zdąży je roznieść wszystkim dzieciom? Trudne pytania, sami przyznacie. Kto może znać na nie odpowiedzi? Któż by inny, jak nie zajączek. Zapytajmy go zatem. Ale gdzie go znaleźć? Gdzie mieszka wielkanocny zajączek? Dorosłych nie warto pytać, bo jak się przekonaliśmy, niewiele na ten temat wiedzą. Nie pozostaje więc nic innego, jak udać się w podróż i poszukać zajączka. W takim razie wybieramy się na poszukiwanie. Wszyscy gotowi? Więc ruszamy! Zajrzyjmy do kurnika. – Pani kuro, czy nie wie pani, gdzie znajdziemy wielkanocnego zajączka? – Był tu wczoraj z barankiem, zabrał cały zapas jaj, co je w zeszłym roku jeszcze zamówił i poszli do lasu. Idziemy zatem do lasu. Las duży, gesty i szary. Trudno w nim wypatrzeć szaraka. Na szczęście łatwo wypatrzeć białego baranka. Rzeczywiście, widać go zza drzewa, niestety jest sam. – Baranku, czy wiesz, gdzie jest wielkanocny zajączek? – Oczywiście, że wiem. Właśnie niosę mu kolejną kopę jaj w swojej miękkiej wełnie. Zajączek jest na polanie w środku lasu, mogę was do niego zaprowadzić. Więc chodźmy. Las duży, idziemy długo, w końcu doszliśmy. Ale co to? Na polanie nie ma zajączka, jest natomiast kangur. Czyżby wielkanocne jaja roznosił kangur, a nie zajączek? Czyżby dorośli mieli rację? – Kangurku, co ty tutaj robisz? Czy to ty roznosisz wielkanocne jaja dzieciom? Kangurek z barankiem zaczęli się śmiać. – My tylko pomagamy, a głównym gospodarzem jest zajączek, przecież to oczywiste, zresztą każde dziecko wie, że wielkanocne jaja roznosi… zajączek. W tym momencie właśnie przykicał zajączek. – Zajączku, czy to ty roznosi wielkanocne jaja? – Ja, ja, a któżby inny! Udało się, znaleźliśmy zajączka i wiemy, kto roznosi wielkanocne jaja. A czy już wiemy, skąd on bierze te jaja? A jak je roznosi? A czy zdąży je roznieść wszystkim dzieciom? – Jaja dostaję od kur. Pomaga mi je roznieść baranek, co ma miękkie futerko i kangurek, co ma dużą torbę. Żeby zdążyć na czas dużo wcześniej robimy zapasy. Skoro świt w dzień Wielkiej Nocy na naszą polanę schodzą się wszystkie baranki, wszystkie kangurki i wszystkie zajączki. Każdy bierze, ile może i roznosimy jaja do wszystkich dzieci. Czasami dokładamy jeszcze smakołyki, czasami prezenty, a czasami wierzbowe rózgi. – Czy to dla tych niegrzecznych dzieci? – Nie, raczej dla niegrzecznych dorosłych, co nie wierzą w wielkanocnego zajączka. Teraz już spać pójdziemy, rano wstaniemy i dzień od szukania wielkanocnych jaj zaczniemy. Potem uroczyste śniadanie zjemy i zajączkowi za jego prezenty podziękujemy.

Obszar z podstawy programowej – IV Poznawczy:

Aktywność dziecka – Plastyczno-techniczna: „Zajączek” – rozwijamy zdolności manualne i plastyczno-techniczne. Zachęcamy do wykonania zajączka z różnych materiałów dostępnych w każdym domu. Poniżej przedstawiamy propozycje do wykonania zajączka. Powodzenia! Wesołych Świąt !!!

Polecamy linki:

Zajączki z rolki po papierze toaletowym - https://dzieciakiwdomu.pl/2014/04/wielkanocne-zajaczki-z-rolek.html

Zajączki z odrysowanej dłoni - https://www.youtube.com/watch?v=A8agxSu4hNs

Zajączek z talerzyka: https://zszywka.pl/p/zajaczek-z-talerzyka-14618573.html

Pomysłowe zajączki: https://www.youtube.com/watch?v=RodXic0G-SE

 

***

1.04.2021R. (CZWARTEK) – ZDALNE NAUCZANIE

WITAM I ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY I PRACY

Obszar z podstawy programowej – I Fizyczny:

Aktywność dziecka – Ruchowo-zdrowotna: „Zestaw  ćw. porannych” – propozycja do wykonania ćwiczeń wspólnie z rodzeństwem, rodzicami pod czujnym okiem oczywiście osoby dorosłej. Pamiętajmy, ze samo przygotowanie do takich ćwiczeń i zabaw ruchowych już jest aktywnością, a także pozwala na samodzielność i współpracę jednocześnie.

yes Powodzenia yes

Zabawa orientacyjno- porządkowa "Duże dzieci- małe dzieci". Dzieci biegają swobodnie w różnych kierunkach.  Zatrzymują się i na hasło "Duże dzieci" chodzą w wspięciu na palcach. Na hasło "Małe dzieci" chodzą w przysiadzie.
Ćwiczenie dużych grup mięśniowych "Mrówki budują mrowisko". Naśladowanie ruchów podnoszenia i układania patyczków, igiełek sosnowych- skłony i wyprosty.

Zabawa z elementem czworakowania "Zabawa piesków". Chód i bieg na czworakach w różnych kierunkach.
Zabawa bieżna "Ścigamy się z wiatrem". Dzieci biegną za wyznaczoną przez rodzica osobą - wiatrem. Po krótkim biegu zmiana prowadzącego. Maszerowanie po obwodzie koła.

Obszar z podstawy programowej – II i III Emocjonalny i społeczny:

Aktywność dziecka – Emocjonalna i społeczna: „Prima Aprilis”  - Pierwszy kwietnia to radosny i zabawny dzień, w którym żartujemy, robimy różnorakie  psikusy i z premedytacją wprowadzamy innych w błąd. Zachęcamy do poznania tradycji związanych z tych dniem.

smileysmileysmileysmileysmileysmiley

Polecamy link: https://miastodzieci.pl/czytelnia/prima-aprilis-dlaczego-zarty-robimy-sobie-1-kwietnia/

Obszar z podstawy programowej – IV Poznawczy:

Aktywność dziecka - Językowo – Literacka i słowna: „Prima Aprilis” Jan Brzechwa – prezentacja twórczości Patrona Naszego Przedszkola z wykorzystaniem wiersza. Pogadanka z dzieckiem dotycząca utworu. Zwrócenie uwagi na prawidłowe wypowiadanie się dziecka. Zachęcamy również do przybliżania dziecku innych utworów Jana Brzechwy.

Polecamy link:  https://www.youtube.com/watch?v=YIgUNYDpsAs

Aktywność dziecka - Plastyczno – techniczna: „Prima Aprilis u Brzechwy” – wykonujemy pracę plastyczną na podstawie poznanego wiersza. Zwracamy uwagę, że postacie w wierszu są ukazane w sposób żartobliwy. Liczymy na pomysłowość w doborze materiałów plastycznych.

Aktywność dziecka: Grafomotoryczna: Zachęcamy do utrwalenia pisowni litery „p” -  jak „prima” oraz litery „a” - jak aprilis.

Polecam link: Szablon litery „p”: https://miastodzieci.pl/kolorowanki/nauka-pisania-literki-p-szablon-do-druku/

 

Polecam link: Szablon litery „a”: https://miastodzieci.pl/kolorowanki/nauka-pisania-literki-a-szablon-do-druku/

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU:

1. Ćwiczenia warg – rozchylanie warg jak w uśmiechu – wargi płaskie, przylegają do zębów (zęby widoczne)

2. Ćwiczenia policzków – nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem, powolne wypuszczanie powietrza

3. Ćwiczenia języka – oblizywanie czubkiem języka wałka dziąsłowego przy szeroko otwartych ustach

4.Ćwiczenia podniebienia miękkiego – głębokie oddychanie przez usta przy zatkanym nosie i odwrotnie

5. Ćwiczenia oddechowe - chuchanie na „zamarzniętą szybę” – mocno przedłużone chuchanie

6. Ćwiczenia słuchowe – „Co słyszę?” – dziecko siedzi z zamkniętymi oczami i nasłuchuje, rozpoznaje odgłosy dochodzące z sąsiedztwa, zza okna.

smileysmileysmiley

***

31.03.2021R. (ŚRODA) - ZDALNE NAUCZANIE

WITAM I ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY I PRACY

Obszar z podstawy programowej – I Fizyczny:

Aktywność dziecka – Ruchowo-zdrowotna: Zabawa ruchowa przy muzyce ,,Głodne kurczątka”. W czasie dowolnej muzyki dzieci-kurczątka spacerują po pokoju. Na przerwę w muzyce zbierają do koszyczków tyle nakrętek-ziarenek ile razy usłyszy uderzenie np.: bębenka. Dziecko przelicza ilość zebranych ziarenek. Powodzenia

A może taka melodia: „Żółty kurczaczek”: https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg

Obszar z podstawy programowej – IV Poznawczy:

Aktywność dziecka – Językowo – literacka i słuchowa: „Wielkanocne zwyczaje”-poszerzanie słownika czynnego dzieci o nazwy związane ze świętami wielkanocnymi, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

Polecam link: https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY

Aktywność dziecka – Muzyczna: „Znaki Wielkanocy” – zachęcamy do wysłuchania piosenki o tematyce wielkanocnej. Próbujcie zapamiętać słowa.

Polecam link: https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

Aktywność dziecka – Przyrodnicza: Jeśli nie udało Wam się jeszcze zasiać rzeżuchy to dzisiaj zapraszam do wspólnej nauki, zabawy i pracy. „Siejemy rzeżuchę”– Pieprzyca siewna, zwana powszechnie rzeżuchą, kojarzona jest głównie z Wielkanocą. W tym okresie rzeżucha pojawia się na naszych stołach, jako świąteczna dekoracja. Ale możemy z niej uczynić coś więcej, niż tylko dekorację świątecznych kanapek. Dlaczego? Bo rzeżucha jest niesamowicie zdrowa, a przy tym tania i niewymagająca – wyrośnie na każdym parapecie. Zachęcamy do jej pomysłowego wyhodowania. Potrzebujecie: nasiona rzeżuchy, pojemniczek, wata lub waciki kosmetyczne, woda, parapet, słoneczko i pamiętajcie obowiązkowo ją podlewać wodą smiley Powodzenia!

Polecamy link: https://www.youtube.com/watch?v=MfCoSQRMgfk

 

JEŚLI MACIE MOŻLIOWŚĆ BARDZO PROSZĘ WYJŚĆ NA DWÓR. POOBSERWUJCIE WIOSENNE ZMIANY W PRZYRODZIE. MOŻECIE PÓŹNIEJ ZROBIĆ SAMODZIELNIE PRACĘ PLASTYCZNĄ.

POWODZENIA smiley

***

30.03.2021R. (WTOREK) – ZDALNE NAUCZANIE

WITAM I ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY I PRACY

Obszar z podstawy programowej – I Fizyczny:

Aktywność dziecka – Ruchowo-zdrowotna: Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych. Proszę zwracać szczególną uwagę na sposób mycia rąk oraz przestrzeganie zasad higieny. W ramach nagrody proponuję zrobić dziecku balon z rękawiczki jednorazowej. Dmuchamy, zawiązujemy, a dziecko samodzielnie ozdabia „rękawiczkowy balon” dorysowując, np.: oczy, uszy, nos, włosy. Powodzenia smiley

Obszar z podstawy programowej – II i III Emocjonalny i społeczny:

Aktywność dziecka – Emocjonalna i społeczna: „Przygotowania do świąt” - rozwijanie umiejętności dramowych i teatralnych. Zachęcanie dzieci do wyrażania swoich spostrzeżeń i myśli na temat przygotowań świątecznych za pomocą gestu.

Polecam link: https://www.youtube.com/watch?v=nDlJVu4rXrU

Obszar z podstawy programowej – IV Poznawczy:

Aktywność dziecka – Językowo – literacka i słuchowa: „Kolorowe bazie” – wiersz Jerzego Ficowskiego - wdrażanie dzieci do uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na jego temat. Proszę przygotować w miarę możliwości prawdziwe bazie. Pokazać dziecku jak wyglądają. Dziecko samodzielnie opisuje cechy bazi.

Polecam link: https://miastodzieci.pl/piosenki/kolorowe-bazie/

Aktywność dziecka – Matematyczna: „Liczymy bazie kotki” – dajemy dziecku kilka gałązek bazi, dziecko przelicza ile kotków jest na gałązce. Zapisuje liczby. Porównuje  ilość, stara się używać określeń: mniej, więcej, tyle samo, podejmuje próby dodawania i odejmowania.

Pomocny link – nauka pisania cyfr: http://bystredziecko.pl/karty-pracy/cyferki-dla-dzieci/2/nauka-pisania-cyfry-0-10.pdf

Aktywność dziecka – Plastyczno – techniczna: „Bazie” – zachęcam do wykonania pracy plastycznej. Bazie można pokolorować kredkami, namalować farbami, wykonać z plasteliny, bibuły, można użyć różnych materiałów przyrodniczych i plastycznych. Bazie można wykonać w prawdziwym kolorze, a także nadać im świątecznego koloru nawiązując do wiersza. Pracę podpisujemy, możemy nadać jej swój własny tytuł.

Polecam link: https://miastodzieci.pl/kolorowanki/bazie/

 

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ:

  1. Ćwiczenia warg – chowanie warg do środka
  2. Ćwiczenia policzków – naprzemiennie „ gruby miś” – „chudy zajączek”
  3. Ćwiczenia języka – zlizywanie z podniebienia przyklejonego kawałka czekolady, chrupka kukurydzianego, andruta, Nutelli
  4. Ćwiczenia podniebienia miękkiego – „Chrapanie” na wdechu i wydechu
  5. Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie przez słomkę na piórka, kuleczki, pomponiki, piłeczki
  6. Ćwiczenia słuchowe – „Zaczarowane pudełko” – prezentujemy dzieciom przedmioty wydające dźwięk (np. dzwonki, grzechotka, grzebień) i wkładamy je do pudełka. Odtwarzamy dźwięk któregoś z przedmiotu. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, który to przedmiot.

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE:

  1. Ćwiczenia warg – przeczesywanie dolnej wargi zębami
  2. Ćwiczenia policzków – nabieranie powietrza w usta, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego na zmianę
  3. Ćwiczenia języka – mlaskanie środkiem języka, przyssanie języka do podniebienia przy szeroko otwartych ustach
  4. Ćwiczenia podniebienia miękkiego – wywołanie ziewania przy nisko opuszczonej szczęce dolnej
  5. Ćwiczenia oddechowe – puszczanie baniek mydlanych
  6. Ćwiczenia słuchowe – uderzanie o siebie klockami, łyżeczkami, garnuszkami; uderzanie łyżeczką o pustą szklankę, o szklankę z wodą, klaskanie, darcie papieru, gniecenie papieru, przelewanie wody( z wysokości, z niska), drapanie po szkle, papierze, stole.

REWALIDACJA – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE:

  1. Ćwiczenia warg – naprzemienne zaokrąglanie i spłaszczanie warg
  2. Ćwiczenia policzków – nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem, powolne wypuszczanie powietrza
  3. Ćwiczenia języka – kląskanie czubkiem języka o podniebienie twarde
  4. Ćwiczenia podniebienia miękkiego – zasysanie słomką przedmiotów (skrawków papieru itp.) i przenoszenie ich na inne (najlepiej dość odległe) miejsce, np. z jednego końca stołu na drugi
  5. Ćwiczenia oddechowe – wdychanie powietrza nosem i wydychanie ustami przy szeroko otwartych ustach
  6. Ćwiczenia słuchowe – rozróżnianie i naśladowanie głosów zwierząt: kota, psa, krowy, kury, koguta, kaczki, gęsi itp.

 

***

W DNIU 29.03.2021R. - NAUCZYCIEL GRUPY "PODRÓŻNICY" NA PRACY STACJONARNEJ W PLACÓWCE.

 

***

UWAGA KOMUNIKAT!!!

PROSIMY O INFORMACJĘ

DO 26.03.2021R. - PIĄTEK DO GODZ. 9.00

PROSIMY RODZICÓW ZATRUDNIONYCH

W SŁUŻBACH MUNDUROWYCH

- SŁUŻBA ZDROWIA, POLICJA, STRAŻ POŻARNA, WOJSKO

O ZGŁOSZENIE DO SEKRETARIATU LUB WYCHOWAWCY

CZY DZIECKO BĘDZIE KORZYSTAŁO Z OPIEKI PRZEDSZKOLA

W DNIACH 29.03.2021R. - 9.04.2021R. I W JAKICH GODZINACH.

 

 

***

WIOSNA

W PONIEDZIAŁEK 22.03.2021R.

- UBIERAMY SIĘ NA ZIELONO!!!

 

***

INFORMACJA

 

od 24.02.2021r. do dnia 03.03.2021r.

Rodzice dzieci chodzących do przedszkola, składają deklarację

o kontynuacji wychowania przedszkolnego

w roku szkolnym 2021/2022

 

24.02.2021r. dzieci przy wyjściu z przedszkola

otrzymają druk deklaracji, który należy zwrócić do 03.03.2021r.

 

24.02.2021r. zostanie zamieszczony druk na stronce przedszkola:

www.przedszkolelazy.pl – zakładka wiadomości

 

Prosimy o informację w przypadku

rezygnacji ze złożenia deklaracji

pod nr 51752002 lub 326729459

(sekretariat przedszkola)

***

Uwaga!
Rodzice dzieci 6-letnich
w związku z wejściem w życie:
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 27 sierpnia 2019r. w sprawie świadectw, dyplomów i innych
druków
DZIECI ROCZNIK 2014r.

 

WNIOSEK DO POBRANIA:

files/Zawiadczenie-o-spenianiu-obowizku-rocznego-przygotowania-przedszkolnego.pdf

 

 

OGŁOSZENIE

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Łazach ogłasza,

nabór dzieci do klasy pierwszej

Zgłoszeniado klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej dziecka zamieszkałego w obwodzie  szkoły przyjmowane są od 24.02.2021 r. do 3.03.2021 r.

Wnioskido klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej dziecka zamieszkałego poza obwodem szkoływraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym przyjmowane są od 4.03.2021 r. godz. 8.00 do 19.03.2021 r. godz. 15.00***

 

RELIGIA

WTOREK, CZWARTEK 8.30-9.00 

PROWADZI: IZABELA FURGAŁ

***

heartheartheart    WALENTYNKI   heartheartheart

W DNIU 12.02.2021R. - PIĄTEK - PROSIMY, ABY DZIECI W MIARĘ MOŻLIOWŚCI BYŁY UBRANE W KOLORZE CZERWONYM.

heartheartheart  DZIĘKUJEMY  heartheartheart

***

SZANOWNI RODZICE

PRZYPOMINAMY, ŻE NASZA GRUPA FUNKCJONUJE

W GODZ. 8.30-14.30.

W ZWIĄZKU Z PROCEDURAMI REŻIMU SANITARNEGO DOTYCZĄCEGO PANDEMII KORONAWIRUSA PROSIMY O PRZYPROWADZANIE I ODBIERANIE DZIECI W GODZINACH FUNKCJONOWANIA GRUPY.

W WYJĄTKOWYCH SYTUACJACH DZIECI KORZYSTAJĄ Z GRUPY ZBIORCZEJ 6.30-8.30 - RANO ORAZ 14.30-16.30 - POPOŁUDNIU.

 

***

Akcja informacyjna pod patronatem Państwowego Inspektora Sanitarnego

„Koronawirus.

Przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny”

***

Jak wytłumaczyć dziecku – dlaczego nie chodzi do przedszkola?

Co to jest koronawirus?

Najlepiej za pomocą opowiadania i na trochę mniej poważnie.

Zapraszamy do lektury!

,,O WIRUSIE, KTÓRY NOSIŁ KORONĘ"

Nie tak dawno temu, w odległym a jednocześnie bardzo bliskim nam królestwie, które można zaobserwować wyłącznie pod mikroskopem, mieszkało sobie mnóstwo złych rodzin wirusów. Niektóre z nich wyglądały jak poskręcane robaczki albo bryłki z wypustkami, inne jak śmieszne, pstrokate pałeczki, a jeszcze kolejne przypominały pająki z geometrycznymi głowami. Zadaniem każdej rodziny było wywołać chorobę u ludzi, roślin lub zwierząt, im okropniejszą i złośliwszą tym lepiej. Można powiedzieć, że wszystkie wirusy wręcz ścigały się ze sobą, która rodzina sprawi, że pochoruje się więcej żywych organizmów.

–Haa! Ja sprawiłem, że myszy leciała dzisiaj krew z nosa! - chwalił się jeden.

- A ja, że Staś wymiotował i wymiotował, a potem bolała go głowa i brzuch! – przerwał mu kolejny.

– Przeze mnie uschły wszystkie kwiatki w ogrodzie!

– To jeszcze nic! Ja wywołałem wysypkę na całym ciele Kasi i jej kota, tak swędziała i bolała, że Kasia aż się popłakała, a kot stracił połowę futra! – zaśmiał się czwarty z wirusów.

I tak na wyrządzaniu krzywdy i chorób mijały wirusom całe dni.

W końcu, rodziny wirusów zaczęły się nudzić. Pryszcze, bóle mięśni, katar, grypa… Wszystko to już przecież było! Przechwałki wirusów przestały im sprawiać jakąkolwiek przyjemność. Zwołały więc w swoim królestwie wielkie zebranie, na którym postanowiły stworzyć najgorszego wirusa na świecie, żeby każdy bał się go tak, jak jeszcze żadnego innego przed nim.

Wzięły ogromny kocioł i wsypały do niego całe mnóstwo złych składników. Wymieszały wszystko, trochę podgrzały i czekały. Po jakimś czasie z kotła wyszedł najbrzydszy wirus, jakiego kiedykolwiek widziały – cały szary i oślizgły, z czerwonymi gąbeczkami, obsypany pomarańczowymi wypryskami. Wszystkie wirusy były z siebie bardzo zadowolone – przed tak brzydkim wirusem, każdy na pewno będzie czuł strach!

Wirus szybko podporządkował sobie pozostałe rodziny; był tak zły i bezwzględny, że nawet kazał sobie zrobić złotą koronę i zbroję, której nikt nie zdoła pokonać. Wkrótce po ich otrzymaniu, opuścił królestwo wirusów i ruszył w świat. Atakowanie śmiesznych, zielonych roślin wydało mu się niepotrzebne, więc zaczął szukać zwierząt. Najpierw na swej drodze spotkał małego nietoperza. Dotknął go i sprawił, że nietoperz zaczął mocno kaszleć i wcale nie mógł latać. Następnie zainfekował całą jego rodzinę, która musiała spędzić długie tygodnie w jaskini.

Koronawirusowi podobało się u nietoperzy, ale to mu nie wystarczyło. Pragnął sławy i uznania w królestwie wirusów, a tego na pewno nie osiągnąłby kończąc na nietoperzach. Zdarzyło się, że pewnego razu do jaskini nietoperzy, wszedł człowiek. Wirus dostrzegł swoją szansę! O tak, choroby ludzi wirusy lubiły najbardziej i były z nich najbardziej znane! Nietoperz akurat kichnął na człowieka i wirus wystrzelił jak z procy. Człowiek na szczęście wcale nie mył rąk, więc koronawirus szybko dostał się najpierw do jego nosa, a następnie pokonał drogę do płuc. Trochę w nich pobuszował, żeby zobaczyć z czym ma do czynienia, a następnie zaczął wywoływać gorączkę, bóle całego ciała człowieka, duszący kaszel i osłabienie. Człowiek zaraził innych ludzi, którzy podobnie jak on kaszleli i kichali bez zasłaniania twarzy i bardzo rzadko się myli. W królestwie wirusów zapanowały czyste szaleństwo i radość – chorych było coraz więcej, a koronawirus rozhulał się w najlepsze; jego sława była tak wielka, że zaczęto nawet pisać o nim w ludzkich gazetach!

Tymczasem w świecie ludzi sytuacja nie przedstawiała się już tak kolorowo. Wszyscy zaczęli masowo zapadać na chorobę wywołaną przez koronowirusa. Szpitale były przepełnione, sygnał karetek non stop rozbrzmiewał na ulicach a lekarze, którzy mieli ręce pełne roboty, opadali powoli z sił. Ludzie nie wiedzieli jak sobie z nim poradzić, aż do czasu, kiedy najmądrzejsi z nich – naukowcy, zauważyli, że koronawirus bardzo nie lubi zwykłego mydła. Ten kto często mył ręce, praktycznie wcale nie chorował. Pomocne okazywało się również zakrywanie buzi łokciem podczas kaszlu, dzięki czemu wirus nie mógł przedostawać się do innych osób. Niektórzy ludzie wcale jednak nie słuchali naukowców. Chodzili do sklepów, restauracji, organizowali imprezy, a kaszleli i kichali przy tym aż miło! A koronawirus tylko na to czekał.

Najbardziej chorowali ludzie już na coś chorzy albo starsi – babcie i dziadkowie. Mieli bardzo dużo problemów, żeby wyleczyć się z choroby wywołanej przez koronawirusa. Świat ludzi pogrążał się w coraz większym chaosie, a wirus triumfował. Wtedy właśnie ludzie postanowili, że za wszelką cenę muszą znaleźć sposób, żeby go pokonać i uniemożliwić mu chodzenie od człowieka do człowieka. Postanowili więc… schować się przed nim we własnych domach! Wirus bardzo nie lubił domów ludzi. Dużo w nich było ohydnie pachnącego mydła, z każdego kąta patrzyły na niego groźnie wyglądające miotły, ścierki i mopy. Koronawirus był przecież wirusem światowym, królem wirusów! – kochał chodzić po galeriach handlowych, autobusach, pociągach, samolotach, uwielbiał latać na skrzydłach kaszlu. Aż tu nagle, kiedy skończył z jednym człowiekiem i rozglądał się za kolejnym na ulicy miasta, okazało się… że nikogo nie ma w pobliżu. Jeszcze przez jakiś czas chodził i szukał, przemieszczał się od jednego przystanku autobusowego do tramwajowego, pohuśtał się trochę na placu zabaw przy szkole, ale żaden człowiek się nie pojawił. W końcu wyszło słońce, popadał deszcz, spadł pierwszy śnieg, a koronawirus, nie mogąc chwalić się już przed innymi wirusami chorobami, które wywołał, zawstydzony i pokonany schował się gdzieś bardzo głęboko i prawie zniknął.

 
 
***
 
INFORMUJEMY !!!
BAL KARNAWAŁOWY ODBĘDZIE SIĘ 29.01. 2021ROKU (PIĄTEK).
PROSIMY ABY DZIECI W TYM DNIU BYŁY PRZEBRANE W STROJE KARNAWAŁOWE BEZ DODATKOWYCH ELEMENTÓW STROJU (NP. SZABLE, RÓŻDŻKI, PISTOLETY).

OPŁATY ZA PRZEDSZKOLE

PRZYPOMINAMY, ŻE NUMERY KONT DO POSZCZEGÓLNYCH OPŁAT PRZEDSZKOLNYCH ZNAJDUJĄ SIĘ NA STRONIE PRZEDSZKOLA W ZAKŁADCE "KONTA BANKOWE".

 

***

SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU 2021

ZDROWIA, SZCZĘŚCIA I POMYŚLNOŚCI

ZADOWOLENIA I UŚMIECHU

SATYSFAKCJI W ŻYCIU PRYWATNYM I ZAWODOWYM

smileysmileysmiley

 

***

ŚWIĄTECZNY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

22-12-2020R. - WTOREK - PROSIMY, ABY W TYM DNIU DZIECI BYŁY UBRANE ODŚWIĘTNIE.

DZIĘKUJEMY

smileysmileysmiley

 

***

MIKOŁAJ W PRZEDSZKOLU

7.12.2020R. - PONIEDZIAŁEK - PROSIMY UBRAĆ DZIECI W KOLORZE CZERWONYM.

smileysmileysmiley

 

 

 

***

Informujemy!!!
Rodzice, którzy odbierają dzieci z przedszkola (ul. Topolowa 9), podchodzą do drzwi przedszkolnych i pomagają zejść dziecku ze schodów, panie woźne nie sprowadzają dzieci.

 

OD DNIA 12.11.2020r.

GRUPA WRACA DO

ZAJĘĆ STACJONARNYCH

W PRZEDSZKOLU

 

 

INFORMUJEMY

NA PODSTAWIE

POZYTYWNEJ OPINII SANITARNEJ,

ORAZ OPINII ORGANU PROWADZACEGO,

FUNKCJONOWANIE GRUPY "PODRÓŻNICY"

ZOSTAJE ZAWIESZONE

NA OKRES OD 05.11.2020r. DO 10.11.2020r. 

 

 

 

***

JĘZYK ANGIELSKI -

WTOREK 10.30-11.00, CZWARTEK 10.30-11.00

- PROWADZI PANI KATARZYNA WOJTALA

RELIGIA 

PIĄTEK 14.00-14.30

- PROWADZI PANI MAŁGORZATA GIBAS

PROSIMY WE WŁASNYM ZAKRESIE O ZAKUP KSIĄŻKI DO RELIGI, DLA DZIECI 6-LETNICH "„Tak! Jezus mnie kocha". Autorzy: E. Kondrak, D. Kurpiński, J. Snopek, WYD. JEDNOŚĆ

***

SANEPID ZAWIERCIE - KONSULTANT DO SPRAW COVID

PANI MAŁGORZATA SUPERSON

TEL. 574-227-626

***

SZANOWNI RODZICE

smileysmileysmiley

 

PACZKI MIKOŁAJKOWE
Paczki mikołajkowe organizuje Rada Rodziców. Koszt paczki 50 zł, kto z Państwa zapłacił pierwszą ratę na Radę Rodziców - ma już koszt paczki pokryty z tej kwoty, kto jeszcze nie to proszony jest o dokonanie wpłaty na konto Rady Rodziców do 10 listopada.

 

Bardzo dziękujemy za życzenia i słowa uznania od Państwa z okazji Dnia Edukacji Narodowej.

Jednocześnie zapraszamy do obejrzenia występu artystycznego z udziałem naszych Przedszkolaków. Pierwsze kroki na naszej "przedszkolnej scenie" mają za sobą. 

"Podróżnicy" spisali się doskonale, a mieli dużo zadań do wykonania: postawa podczas występu, recytacja wierszy, śpiewanie piosenek, ruch do muzyki. Rola Wojtusia z koszem grzybków i Hania - Pani Jesień - super!!!

Gratulujemy Państwu wspaniałych dzieci, a sobie życzymy miłej i owocnej pracy z naszymi "Podróżnikami". Dziękujemy za współpracę!

https://www.youtube.com/watch?v=HXLEFc2KIbg

***

DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ

14 PAŹDZIERNIK 2020R. - ŚRODA

- Dzieci z naszej grupy przygotowują występ artystyczny z wierszykami, piosenkami i tańcami. Prosimy o odświętny strój:

- dziewczynki - białe bluzeczki i białe rajstopy - spódniczki i opaski mamy dla dziewczynek

- chłopcy - granatowe (czarne) spodnie i biała koszula - muszki mamy dla chłopców

Dziękujemy Rodzicom za pomoc w ćwiczeniu wierszyków i piosenek.

smileysmileysmiley

***

INFORMACJA
 
Informujemy, że do dnia 25.10.20r. można dokonywać wpłat na

           ubezpieczenie dzieci wg zamieszczonego poniżej przelewu wpłaty:

files/Przedszkole_nr_1_wpata.pdf

***

UWAGA!

ZGODNIE Z REGULAMINEM FUNKCJONOWANIA PLACÓWKI W OKRESIE PANDEMII: PO ODEBBRANIU DZIECKA RODZICE WRAZ Z DZIEĆMI NIE MOGĄ PRZEBYWAĆ NA TERENIE OGRODU PRZEDSZKOLNEGO (PKT.5 "PRZYPROWADZANIE I ODBIÓR DZIECI Z PRZEDSZKOLA).

***

SZANOWNI RODZICE

PROSIMY O SPRAWDZANIE POCZTY INTERNETOWEJ.

DZIĘKUJEMY

***

RADA RODZICÓW ROK 2020/2021

PRZEWODNICZĄCA - ALEKSANDRA JURKIEWICZ

Z-CA PRZEWODNICZĄCEJ - KINGA ROSIKOŃ

PROTOKOLANT - KAMILA GOCYLA

SKARBNIK - MAGDALENA TYMKÓW

Rada Rodziców ustaliła składkę roczną - 100 zł

Wpłaty można dokonywać w rozbiciu na dwie kwoty:

październik - 50 zł; styczeń - 50 zł

 

UWAGA

nowe konto Rady Rodziców  od 08.10.2020r.:

55 8450 0005 0070 0700 2440 0005

 

 

Rada Rodziców przeznacza kwotę 400 zł dla każdej z grup 

na zakup najpotrzebniejszych artykułów.

***

DZIEŃ CHŁOPAKA

30.09.2020R. - WSZYSTKIM CHŁOPCOM TYM DUŻYM I TYM MAŁYM ŻYCZYMY UŚMIECHU I RADOŚCI

 smileysmileysmiley

ZACHĘCAMY DO ŚLEDZENIA STRONY PRZEDSZKOLA NA FACEBOOK

yessmileyyes

***

SPRZĄTANIE ŚWIATA

PIERWSZY DZIEŃ JESIENI

22.09.2020R. - NASZE PRZEDSZKOLAKI POWITAJĄ PANIĄ JESIEŃ PODCZAS ZABAW W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM. UTRWALĄ WIADOMOŚCI DOTYCZĄCE DBANIA O PRZYRODĘ PODCZAS AKCJI INFORMACYJNEJ "SPRZĄTANIE ŚWIATA".

***

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

ODBYŁ SIĘ W NASZEJ GRUPIE W PONIEDZIAŁEK 21.09.2020R. DZIECI BRAŁY UDZIAŁ W GRACH I ZABAWACH PRZY MUZYCE PRZEDSZKOLNEJ. BYŁY ZABAWY Z CHUSTĄ ANIMACYJNĄ, DYPLOMY I NIESPODZIANKI DLA DZIECI. PAMIĄTKOWE ZDJĘCIA ORAZ SŁODKIE PRZEKĄSKI OD PANI DYREKTOR.

smileyyessmiley

***

ZEBRANIE RADY RODZICÓW

Informujemy: 22 września o godz. 17.00 na ul. Topolowej 9 odbędzie się zebranie Rady Rodziców. Ze względu na obecne obostrzenia na zebranie zapraszamy tylko przewodniczących rad oddziałowych, którzy są przedstawicielami rodziców.

Dziękujemy i zapraszamy

***

PŁATNOŚĆ  ZA PRZEDSZKOLE

Prosimy o dokonywanie wpłat za przedszkole przelewem na poniższe

konta bankowe zgodnie z kwotami przekazanymi dzieciom na karteczkach w terminie do 18.09.2020r.

Jeśli dziecko nie otrzymało karteczki z informacją o płatnościach prosimy o kontakt 

z Panią Intendent nr tel. (32) 67-29-459 wew 24

  KONTA BANKOWE DO WPŁAT- Bank Spółdzielczy Wolbrom Oddział w Łazach

Konto do wpłat za wyżywienie

32-8450- 0005 -0070 -0700- 0143 -0140

Konto do wpłat za godziny ponad podstawę programową

 

16-8450- 0005- 0070 -0700- 0143- 0137

Konto Rady Rodziców

12- 8450- 0005- 0070 -0700 -2440 -0003

Dokonując wpłat bardzo prosimy o podawanie w tytule wpłaty :

-imię  i nazwisko dziecka, nazwy grupy oraz miesiąc, za który jest płatność,

np. "Lena Kowalska, grupa Biedroneczki, miesiąc IX"

 

 

W ZAKŁADCE "WIADOMOŚCI" ZNAJDUJĄ SIĘ DO POBRANIA DRUKI ZGODY NA POMIAR TEMPERATURY ORAZ UPOWAŻNIENIA DO ODBIORU, KTÓRE NALEŻY DOSTARCZYĆ DO PRZEDSZKOLA 1 WRZEŚNIA, BĄDŹ W PIERWSZY DZIEŃ POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.

W CELU UNIKNIĘCIA KUMULACJI SUGEROWANA GODZINA PRZYPROWADZANIA DZIECI W NASZEJ GRUPIE TO 08.50

ELEKTRONICZNY SYSTEM MONITOROWANIA OBECNOŚCI DZIECI W PRZEDSZKOLU ZOSTAJE WSTRZYMANY DO ODWOŁANIA.

ZEBRANIE ORGANIZACYJNE ODBĘDZIE SIĘ NA PRZEDSZKOLNYM PLACU ZABAW W ŚRODĘ, 2 WRZEŚNIA O GODZINIE 17.30.