Grupa V " Tropiciele"

Wychowawca : Monika Wydmuch

Woźna : Katarzyna Kubicz

 

                                      Mój adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

                                     Serdecznie pozdrawiam Monika Wydmuch

Nauczanie zdalne

16.04.2021 r - piątek

Temat dnia : Na niebie pełno gwiazd .

Witam! Dziś ostatni dzień naszych komputerowych zmagań. Zaczynamy!

Ćwiczenia ruchowe:

https://youtu.be/vkwzFVN2Bds

Ćwiczenia logopedyczne:

Bzycząca gimnastyka buzi i języka     https://youtu.be/ZmUWz8b1KKM

Aktywność matematyczna:

Wykonajcie proszę ćwiczenia. 

Aktywność literacko – językowa :

Nauka rymowanki, ruchowa interpretacja jej treści.

Kosmonauta idzie dróżką,

przytupuje jedną nóżką,

klaszcze w ręce raz i dwa,

podskakuje: hopsasa.

Już w rakiecie prosto siada,

kiwa głową na sąsiada.

Ster rakiety w ruch już wprawia,

choć to wcale nie zabawa,

i rakieta się unosi,

bo ją o to ładnie prosi.

Aktywność przyrodnicza:

 Obejrzyjcie sobie Waszą ulubioną bajkę o Pepie  , która wybraa się  w kosmos   https://youtu.be/E8zsnKKpuvs

Aktywność plastyczna:

Pomaluj farbami gwiazdkę na żółto a  dookoła niej niebo na granatowo. W międzyczasie posłuchaj piosenki.   https://youtu.be/_kHM7mcTfpI    -  tylko nie zaśnijcie

 

15.04.2021 r. czwartek

Temat dnia : Dzień i noc.

Witam serdecznie ! Już niedługo spotkamy się w przedszkolu. Przed nami jeszcze dwa dni pracy przy komputerze . Zaczynamy!

Ćwiczenia ruchowe:

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

Ćwiczenia logopedyczne:

 

Aktywność matematyczna:

Ćwiczenia klasyfikacyjne.

Obrazki wycięte z gazet ,kartoniki z obrazkami słońca lub księżyca.

Kartoniki do zabawy:

Dziecko  ogląda obrazki (np. przedstawiające dziecko śpiące nocą w łóżeczku, kierowcę jadącego tirem nocą, dzieci spacerujące po parku, bawiące się w piaskownicy, w sali, karetkę pogotowia jadącą nocą). Umieszcza przy nich kartoniki z obrazkami słońca lub księżyca, w zależności od tego, czy dana sytuacja ma miejsce w dzień czy w nocy.

Ćwiczenie graficzne Promienie słońca.

Kartki z żółtymi kołami, żółte kredki.

Dziecko dorysowuje żółtą kredką promyki (kreski różnej długości) dookoła symbolizującego słońce koła wyciętego z żółtego papieru i naklejonego na kartce.

Karty pracy

Rysuj po śladzie i pokoloruj według wzoru. Powodzenia!

 

Aktywność przyrodnicza:

Obejrzyjcie sobie krótką bajkę o tym skąd się bierze dzień a skąd noc? Miłego oglądania.

 Bajkę znajdziecie tu     https://youtu.be/ekY5oZDdQ4k

 Zabawa pantomimiczna Co można robić w dzień?

Rodzic  pokazuje różne czynności, a dziecko odgaduje, co dzisiaj robił. Następnie  dziecko

Pokazuje wykonywane przez siebie czynności, a Rodzic próbuje odgadnąć, co to za

czynności

Zabawa słowna Sufit – nos – podłoga.

Rodzic  poleca dzieciom uważnie słuchać, co mówi, i wykonywać jego polecenia. Następnie kilka razy pokazuje i wymienia nazwy, np.: nos, podłoga, sufit. Po kilku razach udaje, że się myli

– mówi np. nos, a jednocześnie pokazuje sufit. Zadaniem dziecka jest wychwycenie błędu.

Zabawę prowadzi się przez około 2 minuty.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Dzień – noc.

Dziecko spaceruje po pokoju. Na hasło Dzień naśladuje zabawy piłką (np. odbijanie, rzucanie), na hasło Noc – układa się na dywanie i udaje, że zasypia. Podczas zabawy można w tle odtwarzać muzykę .

 

14.04.2021 r. – środa

Temat dnia: Przybysze z kosmosu.

Witam serdecznie! Dziś niestety znów pogoda nie sprzyjająca zabawom na świeżym powietrzu. Zapraszam więc do propozycji zajęć w domu.

Ćwiczenia ruchowe-Opowieść ruchowa

Wyprawa w kosmos – przy nagraniu spokojnej melodii.

Dziecko naśladują czynności, o których opowiada Rodzic.

Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż kosmiczną, aby sprawdzić, czy w kosmosie można spotkać żywe istoty. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po drabince do statku kosmicznego, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały. Leciały, leciały, omijały inne statki, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na nieznanej planecie. Po drabince wysiadły ze statku i przeskakiwały z kamienia na kamień, których pełno było dookoła. Następnie czołgały się przez gęste trawy do małego jeziorka. Wrzucały do niego drobne kamyczki, aby się przekonać, czy jest głębokie. Nagle zobaczyły dziwną postać. Poruszała się na szeroko rozstawionych nogach, stawiając duże kroki. Co pewien czas podskakiwała w górę. Dzieci bardzo się przestraszyły. Zaczęły biec w kierunku swojego statku. Dopiero kiedy w nim usiadły, poczuły się bezpieczne, chociaż nieco zmartwione, że bliżej nie poznały mieszkańca planety, którą odwiedziły.

Ćwiczenia logopedyczne:

Gimnastyka buzi i języka.

Rodzic prezentuje następujące  ćwiczenia, a dziecko je naśladuje:

  • Unoszenie języka na górne zęby,
  • Próba dotykania językiem nosa, brody i policzków,
  • Kląskanie językiem,
  • Wysuwanie warg i układanie w ryjek, cofanie do szerokiego uśmiechu.

 

Zabawa rytmiczna Echo kosmiczne.

Dzieci realizują proste tematy rytmiczne zaproponowane przez Rodzica – przez wyklaskiwanie,

wytupywanie, uderzanie o drewniane klocki.

Aktywność plastyczna

Jak wyobrażamy sobie kosmitę? – malowanie palcem.

Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu ufoludka. Poparte oglądaniem ilustracji.

 

Wykonanie pracy plastycznej za pomocą farb. Zaproponowanie namalowania wymyślonej przez dziecko postaci palcem maczanym w farbach w różnych kolorach. Oglądanie powstałej  pracy. Zachęcanie do opowiadania o namalowanej postaci (z jakich części się składa); nadawanie jej imienia; wymyślanie nazwy planety, z której pochodzi.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Ufoludki.

Dziecko  biega w różnych kierunkach przy dźwiękach np. klaskaniu , rodzica, lub piosenki o Ufoludkach , którą znajdziecie tu  https://youtu.be/N1QVEO9D4Kw .Na hasło: Ufoludki! Zamieniaj się w przybyszów z nieznanej planety i wymyśla różne sposoby ich poruszania się.

Aktywność literacko - językowa

 Ćwiczenia dotyczące syntezy słuchowej – Co powiedziałam?

Rodzic wypowiada dotyczące tematu słowa z podziałem na sylaby, np.: ra-kie-ta, kos-mi-ta, pla-

-ne-ta, księ-życ, nie-bo. Dziecko  powtarza całe słowa.

Nauka rymowanki  Ziemia – nasza planeta.

Rodzic zwraca uwagę dziecku na nazwę planety, na której żyje. Wypowiada ją z różną intonacją i różnym natężeniem głosu.

Powtarzanie rymowanki fragmentami, ze słuchu;

Ziemia to nasza planeta

i na niej wszyscy mieszkamy.

Jest domem dla ludzi i zwierząt,

więc za to ją bardzo kochamy.

Słuchanie opowiadania Natalii Usenko UFO.

Pewnego razu wróżka Laurencja wybrała się do parku na poranny spacerek.

– Jejku! – zawołała nagle i stanęła jak wryta. – Śni mi się czy co? Na polance stoi ogromny

talerz! Cały biały w różowe kwiatki. Skąd on się tu wziął?

– Przyleciał – mruknęła papuga Klarcia.

– Telewizji nie oglądasz czy co? To nie jest zwykły talerz, tylko latający. Nazywa się UFO.

– A kto to są te małe kolorowe, co na nim siedzą?

– Ufoludki, oczywiście. Zobacz, jak płaczą. Chyba mają kłopoty.

– No to chodźmy im pomóc! – zawołała Laurencja.

Ufoludki na ich widok ucieszyły się okropnie i zaczęły pokazywać coś na migi.

– Zepsuły się im baterrryjki – przetłumaczyła Klarcia. – Nie mogą lecieć dalej.

– To ja im takie bateryjki wyczaruję! – Laurencja podniosła swoją czarodziejską różdżkę. Niestety, za pierwszym razem wyczarowały jej się ogórki. Za drugim – kręgle. A za trzecim – maszynka do golenia.

– Chyba się nie znam na bateryjkach – westchnęła Laurencja. – W szkole czarownic zawsze

miałam pałę z fizyki.

Ufoludki płakały coraz głośniej i wyrywały sobie z głów czerwone włosy. Laurencja też zaczęła chlipać.

– Przestań się mazać! – rozzłościła się Klarcia. – Rusz głową!

– Już wiem! – zawołała Laurencja i puknęła się różdżką w czoło.

W jednej chwili z dwu stron talerza wyrosły wielkie nietoperzowe skrzydła, a z trzeciej – puszysty lisi ogon.

– Pip, pip, kuraa! – wrzasnęły ufoludki i skoczyły do talerza. – Pęki, pęki, pa, pa!

– To na pewno znaczy: „Hip, hip, hurra” i „Dzięki, dzięki” – wyjaśniła Klarcia.

– A „pa, pa” – to sama wiesz.

W chwilę później talerz, machając skrzydłami i powiewając ogonem, zniknął w chmurach.

– Tym razem naprawdę ci się udało – powiedziała Klarcia. – Jesteś zupełnie dobrą czarownicą.

– No myślę – odparła Laurencja i zadarła nos do góry.

 Rozmowa na temat opowiadania.

− Co zobaczyła wróżka Laurencja w parku?

− Dlaczego ufoludki wylądowały w parku?

− Co wyczarowała wróżka zamiast bateryjek?

Jak się zakończyła ta historia?

Aktywność matematyczna 

Wykonajcie karty pracy. Powodzenia !!!

12.04.2021 r- poniedziałek

Witam! Przed nami kolejny tydzień pracy przy pomocy komputera ( niestety). Dlatego zaczynamy od ruchu.

Ćwiczenia ruchowe połączone z planem dnia dziecka ( plan daltoński) :

https://youtu.be/vXUC732gqKo

Ćwiczenia logopedyczne:

https://www.youtube.com/watch?v=E_nS3tNhT18

Aktywność literacko językowa:

Rozwiązywanie zagadki poparte obrazkami  przedstawiającymi księżyc o różnym kształcie.

Dziecko  ogląda obrazki przedstawiające księżyc w kształcie koła i rogalika. Rysuje te kształty palcem w powietrzu. Wypowiada się na temat, czy widziało księżyc i jak on wyglądał.

Czasem ma kształt bułki, Wśród gwiazdek, wysoko,

czasem – srebrnego rogala. świeci się z daleka,

Kiedy słońce gaśnie, można już do niego

on na niebie się zapala. dolecieć rakietą.

Zapoznanie z tekstem opowiadania.

Mama opowiadała potem, że obudziła się w nocy, bo księżyc świecił jej prosto w twarz. Wstała z łóżka, aby zasłonić okno. I wtedy usłyszała, że ktoś pochlipuje na dworze. Więc wyjrzała przez okno, ciekawa, co tam się dzieje. I zobaczyła, że księżyc świeci na niebie z bardzo smutną miną, a po brodzie, osłoniętej małą, białą chmurką, płyną mu łzy.

– Co się stało? – spytała nasza mama. – Dlaczego płaczesz?

– Buuu!.... – rozpłakał się wtedy księżyc na cały głos. – Chciałem zobaczyć, jak wygląda z bliska wielkie miasto, spuściłem się na dół, zaczepiłem o wysoką wieżę i obtłukłem sobie rożek!

Księżyc odsunął białą chmurkę i mama zobaczyła, że ma utrącony dolny róg. Wyglądał zupełnie jak nadłamany rogalik.

– Co to będzie! – lamentował księżyc. – Kiedy zrobię się znów okrągły, będę wyglądał jak

plasterek sera nadgryziony przez myszy! Wszyscy mnie wyśmieją!

– Cicho – powiedziała mama. – Cicho, bo pobudzisz dzieci. Chodź tu, na balkon, połóż się na leżaku i poświeć mi, a ja spróbuję wymyślić jakąś radę na twoje zmartwienie. Księżyc podpłynął do balkonu i ułożył się ostrożnie na leżaku. A mama nałożyła szlafrok, pantofle i poszła do kuchni. Cichutko wyciągnęła stolnicę, mąkę, jaja, śmietanę i zagniotła wielki kawał żółciutkiego ciasta. Z tego ciasta ulepiła rożek, taki, jakiego brakowało księżycowi.

- Siedź teraz spokojnie – powiedziała – to ci przyprawię ten twój nieszczęsny rożek.

Okleiła mama księżycowi brodę ciastem, równiutko, i wylepiła taki sam rożek, jak ten, co się obtłukł. Potem wzięła jeszcze parę skórek pomarańczowych i tymi skórkami, jak plastrem,przylepiła ciasto do księżyca.

– Gotowe! – powiedziała. – Za kilka dni rożek ci przyrośnie i będziesz mógł te plasterki wyrzucić. Ale pamiętaj, na drugi raz nie bądź gapą, omijaj sterczące dachy i wysokie wieże. Przecież mogłeś się rozbić na kawałki!

Rozmowa na temat opowiadania.

− Kto płakał w nocy i obudził mamę? Co się stało księżycowi?

− O co martwił się księżyc? Na jaki pomysł wpadła mama?

− Z jakich składników zrobiła ciasto?

− Czego użyła do przyklejenia brakującego rożka?

− O co mama poprosiła księżyc?

Zabawa ruchowo-naśladowcza Rakieta.

Dziecko przykuca , dłonie trzyma na udach. Na słowa Rodzica Uruchamiamy rakietę zaczyna rytmicznie uderzać w uda; najpierw powoli, potem coraz prędzej. Na słowo: Start wyciąga do góry ręce i głośno krzyczy: Uuuuu... (rakieta odleciała). Zabawę powtarzamy kilka razy.

Aktywność plastyczna:

Pokoloruj różne fazy księżyca. Jak zawsze proszę zróbcie to dokładnie , starajcie się zmieścić w konturach rysunku.

 

Aktywność matematyczna :

Po wydrukowaniu ilustracji kosmonauty Rodzic rozcina obrazek na kilka równych części

( 3 ,4 lub 5) Zadaniem dziecka jest złożenie obrazka w całość ( jak puzzle)

Wersja trudniejsza

Zabawy konstrukcyjne. Budujemy statek kosmiczny.

Dzieci budują z różnych klocków statek kosmiczny, którym można byłoby udać się w podróż kosmiczną

.9.04.2021 r- piątek

Temat dnia Moje ciało

Witam serdecznie i zapraszam do ćwiczeń gimnastycznych ! Dziś piękna pogoda w ramach zajęć możecie iść na wiosenny spacer . Obserwujcie przyrodę i jak prawdziwi Tropiciele tropcie wiosnę. Możecie zrobić zdjęcia i poprosić rodziców o przysłanie ich na mojego maila. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego, słonecznego weekendu.

Ćwiczenia gimnastyczne:

Ćwiczenia logopedyczne:

„Skacząca piłka”

Wiersz ten służy do usprawniania narządów mowy. Wielokrotne powtarzanie sylaby la usprawnia czubek języka, utrwala prawidłową artykulację głosek l i a oraz przygotowuje do wymowy trudniejszej głoski r.

Mała Ala piłkę ma,

piłka skacze:

- La, la, la.

- La, la, la*

     Ala Ani piłkę da,

     piłka skoczy:

     - La, la, la.

     - La, la, la*

Ładnie fika piłka ta:

piłka tańczy:

- La. la, la.

- La, la, la*

     Piłkę łapie mała Ala,

    piłka skacze:

 - La, la la.

Piłkę łapie mała Ala,

    piłka skacze:

     - La, la la.

     - La, la la.*

Czy ktoś wdzięku więcej ma,

od tej piłki:

- La, la, la?

- La, la, la.*

 W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dzieci naśladują skaczącą piłeczkę, powtarzając za prowadzącym; la, la, la.

Aktywność społeczno- językowa:

Obejrzyjcie krótką prezentacje o sportach i zabawach letnich. Zobaczcie jaka jest między nimi różnica. 

 

Sporty i zabawy letnie   https://youtu.be/y1QWCQaDhbw

Aktywność plastyczna:

Pokoloruj ilustracje . Zrób to bardzo starannie i według wzoru z górnego rogu. Powodzenia!!! Dziewczynki : tenis, chłopcy : piłka nożna

Prawa dziecka :

Ostatnio przypominaliśmy sobie prawa dziecka. Dziś kolejne Wasze prawo. Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat ilustracji .Spytaj jak ono rozumie prawo do zdrowia.

 

8.04.2021 r- czwartek

Temat dnia : Na nudę najlepszy jest ruch.

Witam! Pomimo złej pogody rozpoczynamy dzień od ćwiczeń gimnastycznych. Zaczynamy!

Ćwiczenia ruchowe:

Rozgrzewka z Pipi-   https://youtu.be/m2WsGrvCx_w

Ćwiczenia logopedyczne :

Ćwiczenia oddechowe na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek Rozpędzony pociąg.

Wiersz Rozpędzony pociąg został napisany z myślą o ćwiczeniach oddechowych, mających

na celu pobudzenie do pracy przeponę. Szybkie wypowiadanie zespołu głosek (czuk)

usprawnia jednocześnie wargi, czubek języka i jego tylną część.

Pędzi pociąg pędzi, przez lasy i pola, słychać turkot, furkot to dudnią wciąż koła,

– Czuk, czuk, czuk...

– czuk, czuk, czuk...*

Mknie pociąg po torach, huk rozlega się w lesie, a stukot wielu kół w lesie echem się niesie.

– Czuk, czuk, czuk...

– czuk, czuk, czuk...*

Pędzi pociąg przez wioski, mija lasy i pola, słychać turkot i furkot, to dudnią wciąż koła.

– Czuk, czuk, czuk...

– czuk, czuk, czuk...*

Jadą ludzie pociągiem, dudni głośno sto kół, pędzi pociąg szalony, wiezie uczniów do szkół.

– Czuk, czuk, czuk...

– czuk, czuk, czuk...*

Mija stacje i pola, huk rozlega się w lesie, to dudnienie pociągu echem w lesie się niesie.

– Czuk, czuk, czuk...

– czuk, czuk, czuk...*

Coraz słabiej już słychać pociągowe hałasy, pociąg jest już daleko, mija pola i lasy.

– Czuk, czuk, czuk...

– czuk, czuk, czuk...*

W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dzieci, powtarzając za Rodzicem., naśladują stukot kół pociągu – na jednym wydechu energicznie wypowiadają szeptem, raz głośniej, raz ciszej:

Czuk, czuk, czuk...

Aktywność plastyczna i aktywność językowa:

Rysowanie na temat: Moje ulubione zabawy ruchowe na powietrzu. Zanim zaczniecie rysować porozmawiajcie na temat ilustracji:

− Co robią dzieci?

− Co wy robicie na świeżym powietrzu?

− Jakie zabawy ruchowe najbardziej wam się podobają?

Zapoznanie ze sposobem wykonania prac. Instrukcja .

Paski papieru – po dwa dłuższe i dwa krótsze, kartki, klej, kredki.

Dziecko dostają po 4 paski kolorowego papieru – 2 dłuższe i 2 krótsze. Odsuwa paski krótsze od pasków dłuższych. Przyklejają je do kartki (wcześniej pokazuje, gdzie trzeba je przykleić, żeby powstała ramka; wskazuje boki, do których przykleja krótsze paski, a potem boki, do których przykleja dłuższe paski), aby otrzymać ramki. W środku rysują siebie podczas zabaw ruchowych na podwórku.

Omówienie pracy.

Dzieci mówią, co przedstawiają ich rysunki i dlaczego wybrały właśnie taką zabawę. Czy coś sprawiło im trudność w wykonaniu pracy. Pamiętajmy o tym , że dziecko powinno posprzątać po skończonej pracy samodzielnie.

Zabawa Co tu nie pasuje?

Trzy obręcze- mogą to być apaszki, szaliki lub wstążka ułożona w kształcie koła, przedmioty.

Rodzic przygotowuje obręcze i umieszcza w nich przedmioty:

w pierwszej – misia, lalkę, kubek,

w drugiej – skakankę, książkę, piłkę,

w trzeciej – farby, kredki, czapkę.

Dziecko wybiera z każdej obręczy to, co nie pasuje do pozostałych przedmiotów. Próbuje

uzasadniać swój wybór.

Działalność matematyczna:

 

Prawa dziecka .

Porozmawiajcie Państwo z dziećmi na temat ich praw a jednym z nich jest:

 

 

 

 

7.04.2021 r- środa

Temat dnia : Gimnastyka ważna sprawa.

Dzień dobry. Zaczynamy jak zwykle od ćwiczeń ruchowych! 

Dziękuję Państwu za zdjęcia z wykonywanych zadań przez dzieci. Czekam na kolejne.

Ćwiczenia ruchowe:

Ćwiczenia logopedyczne:

Po skończonych ćwiczeiach obrazki możecie sobie pokolorować i zachować na kolejne ćwiczenia.

 

Aktywność literacko - językowa:

Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka.

Wskazywanie części ciała wymienionych przez Rodzica.

Rodzic mówi krótką rymowankę. Dziecko powtarza ją i pokazują część ciała, której nazwę Rodzic wymienił po zakończeniu rymowanki.

Dbamy o nasze ciało,

żeby dobrze nam działało.

Rodzic mówi: ręka (noga, głowa, szyja, brzuch, kolano, ucho, łokieć).

 Słuchanie wiersza.

Gimnastyka to zabawa, Skłony, skoki i przysiady

ale także ważna sprawa, trzeba ćwiczyć – nie ma rady!

bo to sposób jest jedyny, To dla zdrowia i urody

żeby silnym być i zwinnym. niezawodne są metody.

 Rozmowa na temat wiersza.

− Co nam daje gimnastyka?

− Co wykonujemy podczas gimnastyki?

Ruchowa interpretacja wiersza.

Dziecko stoi i  ćwiczy z Rodzicem:

Gimnastyka- wyciąga ręce w bok,

to zabawa- trzyma ręce wyprostowane, zgina je

w łokciach, dłońmi dotyka klatki piersiowej,

ale także ma ręce wyprostowane,

ważna sprawa- zgina je w łokciach,

bo to sposób- ręce ma opuszczone, wykonuje przysiad,

jest jedyny- wstaje,

żeby silnym być -podnosi ramiona, zgina ręce w łokciach,

i zwinnym-  ściska dłonie w pięści, pokazuje, jakie są silne,

Skłony,- wykonuje skłon,

Skoki- wykonuje podskok,

i przysiady –wykonuje przysiad,

trzeba ćwiczyć -powtarza skłon, podskok i przysiad,

nie ma rady!

To dla zdrowia i urody -uśmiechnięte spaceruje po pomieszczeniu.

niezawodne są metody.

 Rytmiczne dzielenie słów związanych ze sportem (na sylaby).

Dzieci dzielą rytmicznie (na sylaby) z Rodzicem słowa: gimnastyka (gim-nas-ty-ka), skłony (skło-ny),

skoki (sko-ki), przysiady (przy-sia-dy).

Aktywność muzyczno- ruchowa

 

Dzieci znają doskonale tekst piosenki, więc ćwiczymy i śpiewamy jednocześnie. Piosenkę Gimnastyka znajdziecie Państwo tutaj :  https://youtu.be/30BVfTvlsrE

Działalość matematyczna:

Wykonaj proszę  ćwiczenia w karcie pracy. Narysuj po śladzie figury geometryczne, następnie pokoloruj staraj sie być bardzo dokładny. Powodzenia!

 

Realizacja założeń planu daltońskiego

Spacer na świeżym powietrzu- w ramach możliwości wybierzcie się na spacer . Proszę by Państwo dali możliwość dziecku samodzielnego  wyboru odpowiedniego stroju na wyjście oraz pozwolili się samodzielnie ubrać. 

 

6.04.2021 r.- wtorek

Temat dnia : Chciałbym zostać sportowcem.

Zabawa ruchowa:

Zachęcam do ćwiczeń porannych.

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

Ćwiczenia logopedyczne :

 

Aktywność literacko- językowa .

Zabawa rozwijająca mowę – Sposób na nudę, na podstawie wiersza Marii Kownackiej

Słoneczko po deszczu.

Zatuliły kwiatki płatki,

główki chylą do rabatki.

Kap! Kap! Kap! (Dziecko powtarza).

Deszcz ustaje, płyną chmury,

kwiaty wznoszą się do góry!

Ho! Ho! Ho! (Dziecko powtarza).

Wiatr tu pędzi na wyścigi.

Wiatr kołysze nam łodygi.

Wiu! Wiu! Wiuu! (Dziecko powtarza).

Biegną dzieci tu z ochotą:

uważajcie – takie błoto!

Hyc! Hyc! Hyc! (Dziecko powtarza).

Byle słonko nam nie zgasło –

róbmy prędko z błota masło!

Chlap! Chlap! Chlap! (Dziecko powtarza).

Teraz baczność – kroki duże,

przeskoczymy przez kałużę!

Hop! Hop! Hop! (Dziecko  powtarza).

Już pogoda – słonko świeci,

maszerują sobie dzieci.

Raz, dwa trzy. (Dziecko klaszcze 3 razy).

Aktywność matematyczna:

Wykonaj starannie zadanie w karcie pracy. Powodzenia!

Aktywność muzyczno- ruchowa

Dzieci znają doskonale tekst piosenki, więc ćwiczymy i śpiewamy jednocześnie. Piosenkę Gimnastyka znajdziecie Państwo tutaj :  https://youtu.be/30BVfTvlsrE

 Zabawa ruchowo-naśladowcza Rób to, co ja.

Rodzic wykonuje proste ćwiczenia (np. podskoki, przysiady, skłony do przodu, skłony w bok,wymachy nóg, rąk), stojąc przed dzieckiem , a ono  naśladuje.

 

2.04.2021 r.- piątek

Temat dnia : Święta Wielkanocne

Dziś jak codzień zaczynamy od ruchu. Polecam krótki instruktaż do ćwiczeń o malowaniu jaj dinozaurów.

   Zabawa ruchowa :https://youtu.be/FfwAlxcPD8MALOWANIE

Ćwiczenia logopedyczne 

Aktywność literacko - jezykowa

Słuchanie wiersza pt. "Komu potrzebne są święta".

Na wiejskim podwórku, w przytulnym kurniku, mieszkało sobie śliczne kurczątko ze swoją mamą- kurą i tatą-kogutem. Mama kura uczyła je dreptać po podwórku i wygrzebywać pazurkami z ziemi pyszne ziarenka i robaczki. Tata kogut pokazywał, jak trzeba wskakiwać na płot i piać donośnie- kukuryku. Oboje rodzice bardzo kochali swoje maleństwo.
Aż nagle, któregoś dnia, a było to wczesna wiosna, kurczątko spostrzegło, ze rodzice nie mają już dla niego tyle czasu.
-Pii, pii ... pobaw się ze mną, mamo- prosiło kurczątko.
-Ko,ko,ko –gdakała kura, nie mama dzisiaj czasu, muszę znieść dużo jajek, ko,ko,ko Wielkanoc już blisko! pobaw się samo maleństwo.
I kura poszła znosić jajka.
Kurczątko pobiegło do taty koguta.
-Pi, pi ... Nudzi mi się ... Pobaw się ze mną tatusiu! 
-Kukuryku ! Nie mam dziś czasu, muszę obudzić gospodynie i ogłosić całemu światu, że Wielkanoc już blisko. Pobaw się samo maleństwo i kogut wskoczył na płot wołając donośnie –kukuryku!
Obrażone kurczątko poszło w świat. Na łące spotkało baranka.
- Bee, bee dokąd idziesz Maleństwo ? Takie małe kurczątka nie powinny oddalać się same od domu, bee...
- Pi,pii... Przez tę Wielkanoc nikt nie ma dla mnie czasu. Komu w ogóle potrzebne są te Święta?
- Jak to, bee...nie wiesz? No to posłuchaj:
- Święta potrzebne są kwiatom, żeby mogły kolorami przystroić świat
- Święta potrzebne są mamusiom, żeby mogły upiec pyszne wielkanocne ciasta: baby i mazurki
- Święta potrzebne są tatusiom, żeby ukryć prezenty od wielkanocnego zajączka.
- Święta potrzebne są też dzieciom, żeby mogły zaczarować jajka w kolorowe pisanki

Aha ! Pi, pi teraz już rozumiem, muszę szybko przeprosić rodziców, że byłem niegrzeczne, a potem pobiegnę sprawdzić czy wszystko już gotowe do Wielkanocy, pi, pii Do widzenia baranku ! 

 Rozmowa na temat wierszyka.

·         Kto występował w teatrzyku?

·         Gdzie mieszkało kurczątko? Z kim?

·         Dlaczego rodzice nie mieli czasu dla kurczątka?

·         Co zrobiło? Kogo spotkało?

·         Komu potrzebne są Święta Wielkanocne?

 „Masażyk relaksacyjny (dzieci wykonują go rodzicom, rodzice dzieciom): 

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach. (uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki. (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki. (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki. (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki. (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi

Aktywność matematyczna

Wykonaj zadanie w karcie pracy

Najpierw potnij obrazek na części a potem ułóż go w całość. Powodzenia!

„Zajączki” – zabawa paluszkowa

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

1.04.2021 r- czwartek

Temat dnia:Wielkanocne przysmaki

Witam serdecznie i dziś znów zapraszam na odrobinę ruchu !

Zabawa ruchowa:

https://youtu.be/n7OIPFcyZRU- muzyczna gimnastyka

Ćwiczenia logopedyczne :

Aktywność społeczno- językowa:

Zanim przeczytacie Państwo dzieciom wiersz warto by dzieci obejrzały krótki film o tematyce wielkanocnej, który ilustruje wszystko co najważniejsze w tych Świętach. Znajdziecie go Państwo tu : https://youtu.be/KyeLlFX0p2g

Następnie zapoznanie z treścią wiersza .

Święta wielkanocne

pachną przysmakami.

Czuć już wonny żurek

i keks z bakaliami.

A drożdżowa baba

ze stołu spogląda.

W białej sukni z lukru

pięknie dziś wygląda.

Pan mazurek pachnie

słodką czekoladą.

Koronę z owoców

już na niego kładą.

Smakowitych potraw

znacie jeszcze wiele.

Spróbujcie ich trochę

w świąteczną niedzielę.

• Rozmowa inspirowana treścią wiersza.

• Wyjaśnianie niezrozumiałych słów: drożdżowa baba, lukier, mazurek, keks.

• Omówienie, co się znajdowało na wielkanocnym stole.

• Wyjaśnianie, na czym polega zwyczaj polewania się wodą w poniedziałek wielkanocny.

• Zapoznanie z nazwą śmigus-dyngus.

Działalność matematyczna:

Możecie Państwo wydrukować lub samodzielnie narysować . Dzieci mogą wyciąć po liniach i własne , świąteczne memory gotowe.

 

Powtórzcie sobie i pośpiewajcie piosenkę z wczoraj o pisankach- dla utrwalenie.

„Pisanki, pisanki „-  piosenka do nauki-   https://youtu.be/OTPObfVuHCY

 

.31.03.2021 r.- Środa

Temat dnia : Wielkanocne pisanki.

Witam serdecznie i tak jak w poprzednich dniach zapraszam do wspólnej zabawy ruchowej. Zaczynamy!

Zabawa ruchowa:dla maluchów: https://youtu.be/4YFmTNqTfsU

Ćwiczenia logopedyczne :

Zabawa usprawniająca język, wargi, policzki: ”Jak języczek został żeglarzem”.

Rodzic/opiekun czyta tekst opowiadania, pokazuje ruchy języka, warg, opisane w nawiasach a dziecko naśladuje te ruchy. 

 Pewnego dnia języczek wybrał się nad jezioro (kląskanie). Zobaczył łódkę, otworzył kłódkę ( otwieramy usta), wsunął kluczyk (język na brodę) i już gotowe. Wsiadł do łódki (kląskanie). Chwycił prawe, potem lewe wiosło (ruch wahadłowy języka do kącików ust). Wiosłował na zmianę prawym i lewym wiosłem (wypychanie prawego i lewego policzka). Zmęczył się, wiec chwile odpoczął. Spojrzał w górę ( język dotyka górnej wargi), zobaczył długi sznur łabędzi (oblizywanie górnej i dolnej wargi) Postanowił policzyć ptaki ( liczenie górnych i dolnych zębów). Nieco dalej nadciągały ciemne obłoki (oblizywanie podniebienia). Języczek bał się, że dopadnie go deszcz. Postanowił wracać Wiosłował prawym i lewym wiosłem( wypychanie lewego i prawego policzka), co chwilę ocierając pot z czoła( dotykanie górnych i dolnych dziąseł). Dopiero wtedy zauważył przy łódce silnik. Odłożył wiosła ( oblizywanie górnej i dolnej wargi) i włączył silnik( brrrr) i szczęśliwie dopłynął do brzegu.

Aktywność literacko- językowa

Nazywanie elementów na obrazkach przedstawiających koszyczek wielkanocny, wyciętych z kolorowych czasopism.

Sylweta koszyczka, obrazki produktów.

Zwracanie uwagi, jak powinien wyglądać koszyczek wielkanocny, co i dlaczego powinno się w nim znaleźć. Wspólne umieszczanie na sylwecie koszyczka pasujących elementów (np.: serwetka, pisanki, baranek, chleb, kiełbasa, sól, pieprz, kurczątka, babeczka drożdżowa, zajączek czekoladowy, gałązki borowiny). Jeśli rodzic ma taką możliwość, może wykorzystać zamiast obrazków naturalne produkty.

Opowieść ruchowa pt. ”Przygoda wielkanocna.”

Rodzic opowiada i odpowiednimi ruchami ilustruje opowiadanie. Dziecko go naśladuje. Mały zajączek (dziecko przykuca, przykłada dłonie do głowy – robi uszy zajączka) skakał po łące i zastanawiał się, jaką świąteczną niespodziankę przygotować dla swoich przyjaciół (skacze w przysiadzie, w różnych kierunkach). Postanowił zrobić dla nich pisanki (naśladuje malowanie pisanek). Kiedy były już gotowe, delikatnie poukładał je w wózku (naśladuje przenoszenie pisanek w obu dłoniach, z jednego miejsca na drugie). Powoli ciągnął wózek, aby rozwieźć pisanki do swoich kolegów (naśladuje ciągnięcie ciężkiego wózka za sznurek). Wózek był ciężki. Zajączek co pewien czas zatrzymywał się, ocierał pot z czoła (naśladuje ocieranie potu raz jedną ręką, raz drugą) oraz przeciągał się, aby rozprostować plecy i ręce (przeciąga się). Był już bardzo blisko domku kogucika, kiedy nagle potknął się i przewrócił (naśladuje potknięcie się i przewrócenie). Wózek z pisankami przechylił się na bok, a pisanki poturlały się po trawie (turla się po dywanie w różnych kierunkach). Skorupki pisanek zaczęły pękać. Wykluły się z nich kurczątka (naśladuje wykluwanie się kurczątek z jajek). Zajączek przestraszył się i zaczął uciekać (skacze w przysiadzie), a kurczątka, machając swymi malutkimi skrzydełkami, pobiegły za nim (biegnie, machając ugiętymi w łokciach rękami). Kurczątka były jednak malutkie, dlatego szybko się zmęczyły. Przykucnęły więc na trawie (przykuca), aby odpocząć. Tymczasem zajączek opowiadał przyjaciołom o swojej przygodzie, a oni się z niego głośno śmiali (naśladuje śmiech). Myślę, że o zajączku nie można powiedzieć, że był odważny – przecież przestraszył się małych kurczątek. Po zabawie dziecko  może wymyślić zakończenie historii, podać swoje propozycje, co mogło się stać z kurczątkami.

Aktywność plastyczno- techniczna

Zapraszam do wspólnego wykonania zajączka wielkanocnego ze skarpetki. Udanej pracy i zabawy! Dokładną instrukcję znajdziecie Państwo tutaj :

https://youtu.be/wAVTm1nNFx8

Aktywność muzyczna

A teraz zapraszam do wspólnej nauki piosenki o pisankach.

„Pisanki, pisanki „-  piosenka do nauki-   https://youtu.be/OTPObfVuHCY

Zabawa integracyjna

Pobawmy się w pieczenie ciasta- baby wielkanocnej. Dzieci doskonale znają tę zabawę . Nauczą rodziców tylko proszę naśladować ich ruchy. Udanej zabawy!

https://chomikuj.pl/marta.kierat1/M.+Bogdanowicz+Ja+w*c5*9br*c3*b3d+innych/piosenki+przedszkolaka/pieczenie+ciasta,1919429032.mp3(audio)

 

30.03.2021 r- wtorek

Witam serdecznie Państwa i dzieci . Zaczynamy od odrobiny ruchu- dla zdrowia.

Temat dnia: Najpiękniejsze jajka.

Ćwiczenia ruchowa

Ćwiczenia logopedyczne

Zabawa: ”ZOO”

Rodzic/opiekun czyta tekst opowiadania, pokazuje ruchy języka, warg, opisane w nawiasach a dziecko naśladuje te ruchy.

        Pewnego dnia języczek wybrał się do ZOO. Spacerował od klatki do klatki (mówimy; tup, tup).W pierwszej klatce zobaczył małpy, które skakały po gałęziach (dotykamy czubkiem języka na przemian dolnych i górnych zębów), zjadały banany (poruszamy buzią jakbyśmy coś jedli), wydają małpie okrzyki    (wołamy; gu, gu). W drugiej klatce mieszkał wilk. Był bardzo zły- pokazywał zębiska (pokazujemy zęby  w szerokim uśmiechu i warczał (wrr). W trzeciej klatce osiołek wydawał osiołkowe odgłosy (i-u,i-u) i skakał, wymachując kopytkami (dotykamy językiem podniebienia). Następnie pan języczek spotkał węża. Wąż syczał( ssssss) i wił się (wolno wysuwamy język z buzi ruchem wahadłowym – od prawej do lewej). Pan języczek odwiedził słonia. Słoń chwalił się zwinną trąbą (robimy rurkę z języka). Potem poszedł obejrzeć krokodyla, który głośno kłapał paszczą (otwieramy i zamykamy wargi wyciągnięte do przodu). Następnie powędrował do klatek hien. Cóż tam porabia? Jak zwykle ma dobry humor i się śmieje ( śmiejemy się hi, hi, ha, ha, he, he). Pan języczek był już bardzo zmęczony. Teraz czas na lody. Ech, pyszne te lody (wykonujemy językiem ruchy przypominające lizanie lodów, następnie oblizujemy wargi ruchem okrężnym).

Działalność językowa - słuchanie opowiadania Grzegorz Kasdepke Najpiękniejsze...

Słuchanie opowiadania.

Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze! Prawda?

Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze mi znanymi kurami. Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały, czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym słowem, jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania.

– Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku!

– A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!

Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.

– Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paski.

– A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.

Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki. Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaki na świecie. (N. przerywa opowiadanie i pyta dzieci, co sądzą o pomyśle kurek i czy rzeczywiście z jajek wylęgną się kurczątka w kolorach skorupek. Następnie kontynuuje opowiadanie, zwracając uwagę dzieci na to, kto miał rację). I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania. Zanim się obejrzały, z popękanych kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.

– Jaka śliczniutka! – wygdakała pierwsza kura.

– Mój ty kochany! – rozczuliła się druga.

– Chlip, chlip! – płakała ze szczęścia trzecia kura.

A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: „Mamo! Już jestem!”.

Rodzic prowadzi z dzieckiem rozmowę na temat opowiadania• Wyjaśnienie znaczenia słowa nioska.

− Co zniosły kury?

− Dlaczego chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze?

− Co zrobiły, aby tak się stało?

− Jak pomalowały jajka?

− Jakie kurczątka wykluły się z jajek?

• Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – Popękane jajeczka.

Kartonowe sylwety jajka (pocięte na trzy części), klej, kartki.

Dzieci składają tekturowe sylwety jajek pocięte na trzy części w całość ; przyklejają je na kartkach.

Edukacja przyrodniczo- ekologiczna.

Zabawy badawcze Z czego składa się jajko?

Potrzebne będą : jajko, spodeczki, jaja na twardo.

Zapoznanie z budową jaja kurzego: rozbicie surowego jajka; oglądanie białka i żółtka na

spodeczkach; określanie ich konsystencji i koloru. Wyjaśnianie przez rodzica, jakie funkcje białko

i żółtko pełnią w jajku; podawanie charakterystycznych cech skorupki. Określanie przez

dziecko , w jakiej postaci można spożywać jajka. Degustowanie jaj ugotowanych na twardo.

• Ćwiczenia językowe Jedno kurczątko.

Rodzic wymawia słowa związane z Wielkanocą (w liczbie pojedynczej). Dziecko tworzy liczbę

mnogą od podanych słów. Np. rodzic mówi: jedno kurczątko, dwa... dziecko dopowiada: kurczątka; rodzic : jeden baranek, trzy... (baranki

 

 

29.03.2021 r Poniedziałek 

Temat dnia: Wielkanoc tuż tuż .

Witam i zapraszam do wspólnej nauki i zabawy! Budzimy się!!!

Pobudka Budzą się listeczki, (dziecko się przeciąga) szemrzą warto rzeczki, (pokazuje ręką wijącą się rzekę – jak wąż i szumi) śniegi roztopione, (dziecko powoli kuca i kładzie się płasko na dywanie) w kałuże zmienione. (dziecko imituje skakanie w kałuży) Jaskółeczka czarna (dziecko rozpościera ręce niczym skrzydła) strzałą niebo szyje, (dziecko lata z rozłożonymi skrzydłami) śpiewem wita wiosnę (dziecko nuci kiri kiri kiri) gniazdko młodym wije. (dziecko rękami imituje wicie gniazda) Motylek cytrynek (dziecko się kłania) dziarską przybrał minę, (robi zawadiacką minę) i w moje okienko (dziecko pokazuje w powietrzu kwadrat jako okno) puka leciuteńko. (dziecko puka w okno)

Ćwiczenia logopedyczne

1. „Skacząca piłka” Wiersz ten służy do usprawniania narządów mowy. Wielokrotne powtarzanie sylaby la usprawnia czubek języka, utrwala prawidłową artykulację głosek l i a oraz przygotowuje do wymowy trudniejszej głoski r.

Mała Ala piłkę ma, piłka skacze: - La, la, la. - La, la, la*

Ala Ani piłkę da, piłka skoczy: - La, la, la. - La, la, la*

Ładnie fika piłka ta: piłka tańczy: - La. la, la. - La, la, la*

Piłkę łapie mała Ala, piłka skacze: - La, la la. - La, la la.*

Czy ktoś wdzięku więcej ma, od tej piłki: - La, la, la? - La, la, la.*

W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dzieci naśladują skaczącą piłeczkę, powtarzając za prowadzącym; la, la, la.

A teraz odrobina ruchu:

Zabawa ruchowa dla maluchów: https://youtu.be/4YFmTNqTfsU

Zajęcia plastyczne: pokoloruj obrazek według własnego pomysłu. Jeśli masz w domu farby  pomaluj obrazek farbami. Pisanki im bardziej kolorowe tym bardziej radosne!!!

Zajęcia z zakresu realizacji planu daltońskiego : powtórzcie Państwo z dziećmi nazwy dni tygodnia lub kolory kwiatków im przypisanych. Robimy to codziennie w przedszkolu. 

Sobota i niedziela to kwiatki koloru białego.  

Zdjęcia wykonanych prac możecie prztsyłać na mojego maila. Codziennie czekam na Wasze prace.  Pozdrawiam Pani Monika

 

INFORMACJA

od 24.02.2021r. do dnia 03.03.2021r.

Rodzice dzieci chodzących do przedszkola, składają deklarację

o kontynuacji wychowania przedszkolnego

w roku szkolnym 2021/2022

 

24.02.2021r. dzieci przy wyjściu z przedszkola

otrzymają druk deklaracji, który należy zwrócić do 03.03.2021r.

 

24.02.2021r. zostanie zamieszczony druk na stronce przedszkola:

www.przedszkolelazy.pl – zakładka wiadomości

 

Prosimy o informację w przypadku

rezygnacji ze złożenia deklaracji

pod nr 51752002 lub 326729459

(sekretariat przedszkola)

 

 

 

 

Przypominamy!

Dbajmy o zdrowie siebie i innych.

 

https://youtu.be/mby601Z_0RY

 

INFORMUJEMY !!!

 
BAL KARNAWAŁOWY ODBĘDZIE SIĘ 29.01. 2021  ROKU (PIĄTEK).

 

PROSIMY ,ABY DZIECI W TYM DNIU BYŁY PRZEBRANE W STROJE KARNAWAŁOWE BEZ DODATKOWYCH ELEMENTÓW STROJU (NP. SZABLE, RÓŻDŻKI, PISTOLETY).

 

OPŁATY ZA PRZEDSZKOLE

 

PRZYPOMINAMY, ŻE NUMERY KONT DO POSZCZEGÓLNYCH OPŁAT PRZEDSZKOLNYCH ZNAJDUJĄ SIĘ NA STRONIE PRZEDSZKOLA W ZAKŁADCE "KONTA BANKOWE".

W ZAKŁADCE "WIADOMOŚCI" ZNAJDUJĄ SIĘ DO POBRANIA DRUKI ZGODY NA POMIAR TEMPERATURY ORAZ UPOWAŻNIENIA DO ODBIORU, KTÓRE NALEŻY DOSTARCZYĆ DO PRZEDSZKOLA 1 WRZEŚNIA, BĄDŹ W PIERWSZY DZIEŃ POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.

 

W CELU UNIKNIĘCIA KUMULACJI SUGEROWANA GODZINA PRZYPROWADZANIA DZIECI W

GRUPIE V TROPICIELE TO 9.10

 

RADA RODZICÓW

ROK 2020/2021

PRZEWODNICZĄCA - ALEKSANDRA JURKIEWICZ

Z-CA PRZEWODNICZĄCEJ - KINGA ROSIKOŃ

PROTOKOLANT - KAMILA GOCYLA

SKARBNIK - MAGDALENA TYMKÓW

 

Rada Rodziców ustaliła składkę roczną - 100 zł

Wpłaty można dokonywać w rozbiciu na dwie kwoty:

październik - 50 zł

styczeń - 50 zł

 

UWAGA

nowe konto Rady Rodziców od 08.10.2020r.:

55 8450 0005 0070 0700 2440 0005

 

Rada Rodziców przeznacza kwotę 400 zł dla każdej z grup 

na zakup najpotrzebniejszych artykułów.

 

 

 

PŁATNOŚĆ  ZA PRZEDSZKOLE

Prosimy o dokonywanie wpłat za przedszkole przelewem na poniższe

konta bankowe zgodnie z kwotami przekazanymi dzieciom na karteczkach w terminie do 18.09.2020r.

Jeśli dziecko nie otrzymało katreczki z informacją o płatnościach prosimy o kontakt 

Z Panią Intendent nr tel. (32) 67-29-459 wew 24

  KONTA BANKOWE DO WPŁAT- Bank Spółdzielczy Wolbrom Oddział w Łazach

Konto do wpłat za wyżywienie

32-8450- 0005 -0070 -0700- 0143 -0140

Konto do wpłat za godziny ponad podstawę programową

 

16-8450- 0005- 0070 -0700- 0143- 0137

NOWE

Konto Rady Rodziców od 08.10.2020r.

55- 8450- 0005- 0070 -0700 -2440 -0005

Dokonując wpłat bardzo prosimy o podawanie w tytule wpłaty :

-imię  i nazwisko dziecka, nazwy grupy oraz miesiąc, za który jest płatność,

 

np. "Lena Kowalska, grupa Biedroneczki, miesiąc IX"

 

Pozdrawiam Monika Wydmuch

 

 

ELEKTRONICZNY SYSTEM MONITOROWANIA OBECNOŚCI DZIECI W PRZEDSZKOLU ZOSTAJE WSTRZYMANY DO ODWOŁANIA.