WITAMY 

NA STRONIE GRUPY

"SPORTOWCY" 

 

✳️Szanowni Państwo, podaję swój e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. do konsultacji. Pod tym adresem czekam na feedback dot. aktywności, prac dzieci✳️

 

Tematyka tygodnia: 

"Wielkanoc" 01.04-07.04.2020

 

➡️wt 07.04.2020 Co się kryje w święconce?

1. Króliczki z koszyczka - zabawa ruchowa. Potrzebujemy starą gazetę. Piszemy na poszczególnych jej stronach wyraźnie jedną literę lub liczbę. Rozkładamy na dywanie strony gazet z literami albo cyframi. Dziecko kolejno skacze po gazetach i odczytuje symbole. 

2. Co włożysz do koszyczka? - omówienie tradycji obchodzenia Wielkiej Soboty, zapoznanie z symboliką potraw w święconce. Siedem pokarmów, które powinny znaleźć się w koszyczku to: chleb (symbolizuje ciało Pana Jezusa oraz dobrobyt), jajko (symbol życia i zwycięstwa nad śmiercią), wędlina (miała zapewnić płodność i zdrowie), sól (symbol oczyszczenia), ser (ma zapewnić rozwój stada zwierząt domowych), chrzan (miał zapewnić siłę fizyczną) i ciasto (symbol umiejętności i doskonałości). 

3. Nasze koszyczki - dziecko rysuje kredkami lub maluje farbami swój koszyczek wielkanocny.  Pracę proszę podpisać. 

4. Świąteczne porządki - porządkowanie kącika zabaw albo swojego stolika/biurka. Segregowanie zabawek lub materiałów plastycznych wg koloru. 

 

JĘZYK ANGIELSKI 07.04.2020 Body parts

1. Kids vocabulary - Body - parts of the body - ciało człowieka

Słówka:

head - głowa

hair - włosy

ears - uszy

eyes - oczy

nose - nos

mouth - usta

teeth - zęby

tongue - język

neck - szyja

shoulders - ramiona

stomach - brzuch (żołądek)

hips - biodra

arms  - ramiona

hands - dłonie

legs - nogi

feet - stopy

2. Filmik ze słownictwem:

https://www.youtube.com/watch?v=SUt8q0EKbms

3. "One Little Finger" - piosenka dla dzieci.

https://supersimple.com/song/one-little-finger/

4.  "Head, shoulders, knees and toes" - piosenka i taniec dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0&feature=emb_logo

5. Karta pracy: pokoloruj:

http://getdrawings.com/colorings/body-parts-for-kids-coloring-pages-33.jpg

 

07.04.2020

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ

Ćwiczenia warg

wydawanie odgłosów z rozciągniętymi kącikami ust: kozy – me, me; barana: be, be; kurczątka: pi, pi; śmiechu: hi, hi; straży pożarnej: eo, eo, eo

Ćwiczenia policzków

wciąganie policzków – „chudy zajączek”

Ćwiczenia języka

wodzenie językiem za dolnymi zębami

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

głębokie oddychanie przez usta przy zatkanym nosie i odwrotnie

Ćwiczenia oddechowe

zawody „kto dmuchnie dalej” – zdmuchiwanie kulek waty z ręki

Ćwiczenia słuchowe

rozpoznawanie po dźwięku różnych urządzeń domowych, np. odkurzacz, mikser, suszarka, pralka itp.

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia warg 

przesadna realizacja głosek A-U-A-U-A-U, E-O-E-O-E-O

Ćwiczenia policzków 

powolne wypuszczanie powietrza

Ćwiczenia języka 

delikatne żucie brzegów języka zębami trzonowymi

Ćwiczenia podniebienia miękkiego 

wykonujemy pozorne ruchy ssania cukierka leżącego w tylnej części jamy ustnej

Ćwiczenia oddechowe 

dmuchanie na papierowe łódki pływające w misce z wodą

Ćwiczenia słuchowe 

rozpoznawanie głosu, szmeru, źródła dźwięku – miejsca, kierunku, odległości, ilości dźwięków (dużo-mało), głośności (cicho–głośno)

REWALIDACJA – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia warg 

układanie ust do uśmiechu i powrót do pozycji neutralnej

Ćwiczenia policzków 

nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem

Ćwiczenia języka 

dotykanie czubkiem języka wewnętrznej powierzchni dolnych siekaczy z równoczesnym wybrzmiewaniem głoski [e]

Ćwiczenia podniebienia miękkiego 

wymawianie połączeń głosek [k], [g]  z samogłoskami, np. ga, go, ge, gu, gy, gi, gą, gę, ka, ko, ke, ky, ki, ku, ak, ok, ek, ik, yk, uk…

Ćwiczenia oddechowe 

dmuchanie na papierowe ozdoby zawieszone na nitkach o różnej długości ponad głową ćwiczącego

Ćwiczenia słuchowe 

uderzanie o siebie klockami, łyżeczkami, garnuszkami; uderzanie łyżeczką o pustą szklankę, o szklankę z wodą, klaskanie, darcie papieru, gniecenie papieru, przelewanie wody (z wysokości, z niska), drapanie po szkle, papierze, stole

 

AKCJA „KARTKA DLA MEDYKA”❗❗❗

ZAPRASZAMY WSZYSTKICH PRZEDSZKOLAKÓW DO UDZIAŁU W AKCJI. 

RYSUJEMY, MALUJEMY, TWORZYMY KARTKI/ RYSUNKI Z ŻYCZENIAMI, PODZIĘKOWANIAMI DLA PERSONELU MEDYCZNEGO ZA WALKĘ Z KORONAWIRUSEM. NIECH TO BĘDZIE NASZE PODZIĘKOWANIE ZA ICH TRUD I ZNAK, ŻE DOCENIAMY I JESTEŚMY IM WDZIĘCZNI. KARTKĘ MOŻNA WYKONAĆ SAMODZIELNIE BĄDŹ Z POMOCĄ RODZICA. BARDZO PROSIMY O PRZESŁANIE NA MAILA WYCHOWAWCÓW ZDJĘCIA KARTKI. AKCJA TRWA OD PONIEDZIAŁKU 06.04.2020- 08.04.2020. DZIAŁAJMY!

Zachęcam serdecznie Sportowców do wzięcia udziału w tej akcji! 

Bądźmy razem w tym trudnym czasie! 

 

➡️pon 06.04.2020 Pisanki

1. Jajka i kurczaki - fabularyzowana zabawa ruchowa, poruszanie się po pokoju w rytm dowolnej muzyki. Gdy rodzic wyłącza muzykę, dziecko reaguje na jedno z poleceń. Gdy słyszy: "jajko" - zwija się w kulkę i turla z boku na bok. Gdy słyszy: "kurczak" - chodzi na zgiętych kolanach i macha rękoma jak skrzydełkami. Zabawę powtarzamy kilka razy.

2. Dywanowe pisanki - zabawa manualna. Potrzebujemy elastyczny pasek do spodni (albo szarfę) i materiały plastyczne, np.: nakrętki, tasiemki, patyczki po lodach, sznurek, włóczka, guziki, słomki itp. Dziecko formuje jajko z paska/szarfy na dywanie - to będzie jego pisanka. Ozdabia je otrzymanymi materiałami wg własnego pomysłu.

3. Jak barwimy jajka? Pytamy dziecko, czy zna tradycyjne sposoby barwienia jajek. Np. suche łupinki cebuli barwią jajko na kolor żółty. Owoce czarnego bzu - czerwony, sok z buraka - różowy, marchew - pomarańczowy, owoce tarniny - niebieski, trawa lub pokrzywa - zielony. Pokazujemy mu zdjęcia poszczególnych roślin w internecie.

4. Wspólne ugotowanie jajka w skórkach buraków lub łupinach cebuli. Rodzic gotuje jajko i pokazuje efekt końcowy dziecku.

5. Poznajemy przysłowia związane z jajkami: Jajko mądrzejsze od kury. Kura znosząca złote jajka.

6. Mówiąca pisanka - stoimy naprzeciw siebie. Rodzic rzuca piłkę. Dziecko łapie piłkę i czeka na hasło, np. Rzuć kucając! Rzuć siedząc! Podskocz w górę i odrzuć piłkę! Dziecko odrzuca w podany sposób piłkę do rodzica. 

 

06.04.2020

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ 

Ćwiczenia warg

zwijanie warg do wewnątrz

Ćwiczenia policzków

nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem, powolne wypuszczanie powietrza

Ćwiczenia języka

lizanie językiem wewnętrznej powierzchni zębów i dziąseł

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

wąchanie (wciągamy powietrze jak najdłużej 1 raz albo wciągamy kilka razy krótko raz za razem – np. jak pies, który węszy)

Ćwiczenia oddechowe

rozdmuchiwanie wacików, pomponików, piórek, konfetti

Ćwiczenia słuchowe

„Zgadnij, co wydało dźwięk?” – uderzamy pałeczką w szkło, metal, kamień, drewno itp. Toczymy różne przedmioty po podłodze np. piłki, kasztana, kamienia. Dziecko rozpoznaje odgłos. 

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia warg 

układanie warg jak przy [u], a następnie [i]: u – i –u – i – u – i

Ćwiczenia policzków 

nadymanie policzków – „gruby miś”

Ćwiczenia języka 

„język na gumce” – przyklejenie powierzchni języka do podniebienia twardego i jednoczesne poruszanie żuchwą w górę i w dół

Ćwiczenia podniebienia miękkiego 

kilkakrotnie wymawiamy głoski: [k], [g], a następnie ich połączenia w otoczeniu samogłosek ustnych i nosowych np. "gą”, "ką”, "gę”, "kę”, "go”, "ko”, "gu”, "ku”, "og”, "ok”, "uk”, "ug”. Pamiętamy o możliwym jak najszerszym otwieraniu ust. 

Ćwiczenia oddechowe 

dmuchanie koralików

Ćwiczenia słuchowe 

rozróżnianie i naśladowanie głosów zwierząt: kota, psa, krowy, kury, koguta, kaczki, gęsi itp.

REWALIDACJA – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia warg 

cmokanie ustami w różnym ułożeniu

Ćwiczenia policzków 

wciąganie policzków – „chudy zajączek”

Ćwiczenia języka 

„leniwy języczek” – układanie szerokiego języka na dnie jamy ustnej i przy lekko otwartej buzi

Ćwiczenia podniebienia miękkiego 

zasysanie słomką przedmiotów (skrawków papieru itp.) i przenoszenie ich na inne (najlepiej dość odległe) miejsce, np. z jednego końca stołu na drugi

Ćwiczenia oddechowe 

udawanie śmiechu w różnych tonacjach, na przemian głośno i cicho hhiiiii, hhiiiii, hhiiiii

Ćwiczenia słuchowe 

„Co słyszę?” – dziecko siedzi z zamkniętymi oczami nasłuchuje i rozpoznaje odgłosy dochodzące z sąsiedztwa, zza okna.

 

➡️pt 03.04.2020 Jakie są tradycje Świąt Wielkiej Nocy? 

1. Znajdę cię – zabawa dydaktyczna, poszukiwanie ukrytej maskotki np. zająca. Zasada zabawy jak „ciepło–zimno” – nabywanie orientacji przestrzennej.

2. Wielkanocne kodowanie. Co daje zabawa w kodowanie z dzieckiem?: rozwija myślenie logiczne; usprawnia lewą półkulę mózgu; uczy kategoryzowania i segregowania elementów według przyjętego kryterium; doskonali stosowanie pojęć matematycznych; usprawnia mowę. Pod tym adresem znajdziecie Państwo kartę pracy, należy ją pobrać i wyciąć pisanki:

https://www.logopestka.pl/pisanki-kolorowe-cwiczymy-myslenie-i-mowe/

3. Zagadki wielkanocne - utrwalenie wiedzy  o zwyczajach wielkanocnych. 

Usiadły na gałązce wierzby kotki, jak na obrazie. Są szare, puchate, pewnie już wiesz, że to... BAZIE. 

Wełniane ma trzewiczki, wełniane rękawiczki. BARANEK 

Gdy skorupka jajka pęka, wychodzi z jajeczka. Wygląda wtedy jak mała, żółta kuleczka. KURCZAK

4. Zachęcamy dziecko do wyraźnego wymawiania łamańców językowych:

Kra krę mija. 

Lis ma norę. 

Ząb - zupa zębowa, dąb - zupa dębowa. 

Stół z powyłamywanymi nogami. 

5. Dziwne kroki - zabawa ruchowa. Dziecko chodzi swobodnie po pokoju. Rodzic wymienia, czyj chód dziecko ma naśladować. 

Chodź jak: kwoka z jajem, świąteczny zajączek, brykający baranek. 

6. Plusk-plusk - zabawa dydaktyczna. Na środku pokoju stoi miska z wodą, a obok niej 5 kamieni. Dziecko odwraca się tyłem do miski, rodzic wrzuca do wody po kolei 3 kamienie. Rodzic pyta: Ile kamieni jest teraz w misce? Pokaż tyle palców. Zabawa trwa do momentu, aż rodzic wrzuci każdą ilość kamieni tj. 1-5.

 

03.04.2020 zajęcia społeczno-emocjonalne

1. Jak się dziś czujesz? - Dziecko rysuje odpowiednią minkę i próbuje odpowiedzieć na pytania: Dlaczego mam taki humor? Co się stało, co się wydarzyło, że tak się czuję? 

2. Skała. Dzieci dobierają się parami. Jedno z nich zamienia się w skałę, drugie usiłuje tę skałę przesunąć. Ćwiczenia siłowe. Zamiana ról. 

3. Kolaż – praca w grupie. Dzieci otrzymują tylko jedną parę nożyczek, jeden klej i dwie gazety. Wycinają fragmenty zdjęć twarzy wyrażających różne uczucia. Tworzą kolaż wybranej przez siebie emocji, którą wyrażać ma dana twarz. 

 

➡️czw 02.04.2020 Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych? 

1. Świąteczne przygotowania – opowieść ruchowa. Rodzic ruchem ilustruje czynności, o których opowiada. Dziecko odtwarza ruch rodzica:

 

Zbliżają się święta, idziemy na zakupy po środki czystości (chód w miejscu). 

Myjemy okna (koliste ruchy dłońmi we wspięciu na palce). 

Wycieramy kurze (ruchy dłońmi wokół siebie na wysokości brzucha, ramion), odkurzamy (posuwiste ruchy rąk). 

Pieczemy ciasto. 

Wbijamy jajka (klaśnięcia w dłonie), sypiemy mąkę (naśladowanie ruchu sypania i wymawianie: "szu, szu, szu"), lejemy mleko (naśladowanie ruchu lania i wymawianie: "ciur, ciur, ciur"), ozdabiamy ciasto lukrem w kolorowe wzorki (rysowanie w powietrzu linii prostych, falistych, zygzakowatych, owalnych). 

Świąteczne przygotowania skończone, zmęczeni siadamy.

2. Siejemy rzeżuchę! Potrzebne będą: nasiona rzeżuchy, wata, woda, naczynie szklane lub plastikowe. Polecam filmik na YouTube:

https://youtu.be/WqUG3DAtC34

Czekam na zdjęcia Waszych roślinek za kilka dni:-)

3. Nauka piosenki "Święta tuż, tuż" - doskonalenie percepcji słuchowej.

 

Kwa, kwa, kwa! Kto to idzie? Kaczuszka maleńka.

Ta żółciutka i słodziutka, z cukru caluteńka.

Dokąd idziesz kaczuszko? Powiedz mi na uszko.

Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.

Zaraz wskoczę tam i już,

bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

 

Pi, pi, pi! Kto to idzie? Kurczaczek cukrowy.

Mruży oczy, dumnie kroczy, dzióbek ma różowy.

Dokąd idziesz kurczaczku? Powiedz mi na uszko.

Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.

Zaraz wskoczę tam i już,

bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

 

Kic, kic, kic! Kto to idzie? Zajączek malutki.

Z cukru cały, śnieżnobiały, bardzo wesolutki.

Dokąd idziesz zajączku? Powiedz mi na uszko.

Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.

Zaraz wskoczę tam i już,

bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

 

Cicho sza! Kto to idzie? To baranek przecież!

Najpiękniejszy! Najważniejszy! Wszyscy o tym wiecie.

Dokąd idziesz baranku? Powiedz mi na uszko.

Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.

Zaraz wskoczę tam i już,

bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

 

Tup, tup, tup! Kto to idzie? To moja siostrzyczka.

Malowane jajka wkłada prosto do koszyczka.

Dokąd idziesz siostrzyczko? Powiedz mi na uszko.

Prędko, prędko! Mama woła! Już idziemy do kościoła!

Czas pokarmy święcić już,

bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

Melodia piosenki dostępna jest na: https://youtu.be/pNoD_565U08 

4. Gdzie się schowało "W JAK WIELKANOC"? - zabawa dydaktyczna mająca na celu utrwalenie litery "W, w". Zadaniem dziecka jest znalezienie  np. w czasopiśmie, w starej kolorowance, gazetce z hipermarketu 5 liter "W" lub "w". Dziecko delikatnie wyrywa/wydziera litery i przykleja na kartkę. 

5. Łapanie zajączków – ćwiczenia motoryki małej. Przed zabawą rodzic przygotowuje sznurki długości około 2 metrów. Na jednym końcu zawiązuje patyczek, a na drugim pluszową maskotkę zajączka. Zadaniem dziecka jest jak najszybsze zawinięcie sznurków na patyczek i  złapanie w ten sposób zajączków. Dzieci mogą rywalizować z domownikami, kto szybciej wykona zadanie.

6. Wykonaj zajączka z plasteliny. 

 

JĘZYK ANGIELSKI 02.04.2020 Weather - Itsy Bitsy Spider

Zapraszam do zabawy w języku angielskim.

Itsy Bitsy Spider - piosenka dla dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=w_lCi8U49mY

The Itsy Bitsy Spider - zabawa do piosenki:

https://supersimple.com/downloads/the-eensey-weensey-spider-dramatic-play-set-bw.pdf

Gra o pogodzie: https://wordwall.net/pl/resource/703063/angielski/weather

Filmik o pogodzie:

https://www.youtube.com/watch?v=gpBuaU5OPi8

Karta pracy: wytnij obrazki z pogodą, następnie dopasuj podpisy do obrazków:

http://cleverlearner.com/science/images/weather-preschool-worksheets.pdf

Małe przypomnienie kolorów - gra:

https://www.digipuzzle.net/minigames/beehive/beehive_colors.htm?language=english&linkback=../../education/kindergarten/index.htm

 

02.04.2020

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ

Ćwiczenia warg

nakładanie dolnej wargi na górną i odwrotnie

Ćwiczenia policzków

wciąganie policzków – „chudy zajączek”

Ćwiczenia języka

„koci grzbiet” – wypychanie dolnych zębów językiem i wyginanie jego grzbietu ku górze

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

głębokie oddychanie przez usta przy zatkanym nosie i odwrotnie

Ćwiczenia oddechowe

dmuchanie do naczynia z wodą przez rurkę

Ćwiczenia słuchowe

„Memory słuchowe” – do jednakowych, nieprzezroczystych pojemników wsypujemy np. nakrętki, ziarenka siemienia lnianego, grochu, fasoli. Powinny być po dwie takie same zawartości w pojemnikach. Dziecko potrząsając kolejno każdym pojemnikiem odnajduje pary. Na koniec może sprawdzić zawartość pojemników. 

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia warg 

zwijanie warg do wewnątrz

Ćwiczenia policzków 

powolne wypuszczanie powietrza

Ćwiczenia języka 

kształtowanie umiejętności głośnego ssania cukierka, środek grzbietu języka całkowicie przylega do podniebienia twardego

Ćwiczenia podniebienia miękkiego 

wykonujemy pozorne ruchy ssania cukierka leżącego w tylnej części jamy ustnej

Ćwiczenia oddechowe 

udawanie konia: hihihi ihihihihih

Ćwiczenia słuchowe 

wyklaskujemy prosty rytm – dziecko odtwarza usłyszany rytm. Można też użyć bębenków, dzwonków czy garnka. 

REWALIDACJA – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia warg 

układanie warg jak przy [u], a następnie [i]: u – i –u – i – u – i

Ćwiczenia policzków 

nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem

Ćwiczenia języka 

liczenie językiem dolnych zębów od wewnątrz

Ćwiczenia podniebienia miękkiego 

wymawianie połączeń głosek [k], [g]  z samogłoskami, np. ga, go, ge, gu, gy, gi, gą, gę, ka, ko, ke, ky, ki, ku, ak, ok, ek, ik, yk, uk…

Ćwiczenia oddechowe 

dmuchanie koralików

Ćwiczenia słuchowe 

szukanie ukrytego zegarka, radia, dzwoniącego budzika 

 

➡️śr 01.04.2020 Wielkanoc za pasem

1. Pisanki - zabawa w parach. Dziecko udaje jajko - "zamyka się", tworząc kulę, a rodzic próbuje ostrożnie je otworzyć (np. łaskotki). Po otwarciu następuje zamiana ról. 

2. Zajączki, pisanki, kurczaki, baranki... - poszukiwanie ukrytych przedmiotów kojarzących się z Wielkanocą. Można wykorzystać: jajko, kurczę, baranek, palma wielkanocna, bukszpan, kartka z życzeniami itp.

3. Słuchanie wiersza Bożeny Formy "Wielkanoc" - rozmowa z dziećmi nt. wielkanocnych zwyczajów wymienionych w utworze. 

"Święta za pasem, do pracy się bierzemy,

mazurki i baby smaczne upieczemy.

Pisanki, kraszanki razem dziś zrobimy,

wszystkie kolorowe – bardzo się cieszymy.

 

Upiekliśmy z ciasta baranka, zajączka,

z posianej rzeżuchy będzie piękna łączka.

W glinianym wazonie bazie i żonkile,

a na nich z papieru kurczątka przemiłe".

4. Aktywność matematyczna z zajączkiem - połącz kropki 1-10 i pokoloruj ilustrację. 

https://printmania.online/wp-content/uploads/2017/04/polacz-kropki11.jpg

5. Religia - kolorowanka "Wielki Tydzień" (przesłana na Państwa email). 

6. Taniec na jajkach - zabawa taneczna przy dowolnej muzyce. Tańczymy w parze na dużym jajku wyciętym np. z gazety, uważając, aby nie zejść na podłogę. 

7. Z okazji Prima aprilis robimy sobie sympatyczne psikusy. 

 

01.04.2020

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ

Ćwiczenia warg

cmokanie ustami w różnym ułożeniu

Ćwiczenia policzków

nadymanie policzków – „gruby miś”

Ćwiczenia języka

„język na gumce” – przyklejenie powierzchni języka do podniebienia twardego i jednoczesne poruszanie żuchwą w górę i w dół

Ćwiczenia podniebienia miękkiego 

głębokie oddychanie przez usta przy zatkanym nosie i odwrotnie

Ćwiczenia oddechowe 

puszczanie baniek  mydlanych

Ćwiczenia słuchowe 

„Co słyszę?” – dziecko siedzi z zamkniętymi oczami i nasłuchuje i rozpoznaje odgłosy dochodzące z sąsiedztwa, zza okna

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia warg 

nakładanie dolnej wargi na górną i odwrotnie

Ćwiczenia policzków 

nabieranie powietrza w usta, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego na zmianę

Ćwiczenia języka

„leniwy języczek” – układanie szerokiego języka na dnie jamy ustnej i przy lekko otwartej buzi

Ćwiczenia podniebienia miękkiego 

unosimy i opuszczamy podniebienie miękkie, podczas szerokiego otwarcia jamy ustnej przed lustrem. Mówimy: a a a a, aaaaa... 

Ćwiczenia oddechowe 

dmuchanie do naczynia z wodą przez rurkę

Ćwiczenia słuchowe 

„Zaczarowane pudełko” – prezentujemy dziecku przedmioty wydające dźwięk (np. dzwonki, grzechotka, grzebień) i wkładamy je do pudełka. Odtwarzamy dźwięk któregoś z przedmiotu. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, który to przedmiot. 

REWALIDACJA – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia warg 

zwijanie warg do wewnątrz

Ćwiczenia policzków 

wciąganie policzków

Ćwiczenia języka 

lizanie językiem wewnętrznej powierzchni zębów i dziąseł

Ćwiczenia podniebienia miękkiego  

„Chrapanie” na wdechu i wydechu

Ćwiczenia oddechowe 

udawanie konia: hihihi ihihihihih

Ćwiczenia słuchowe

„Memory słuchowe” – do jednakowych, nieprzezroczystych pojemników wsypujemy np. nakrętki, ziarenka siemienia lnianego, grochu, fasoli. Powinny być po dwie takie same zawartości w pojemnikach. Dziecko potrząsając kolejno każdym pojemnikiem odnajduje pary. Na koniec może sprawdzić zawartość pojemników. 

 

Tematyka tygodnia:

"Na wiejskim podwórku" 23.03-31.03.2020

 

➡️wt 31.03.2020 ŚWINKI

1. Blok zajęć o emocjach - wdzięczność. Rozmowa z dzieckiem, próba odpowiedzi na pytania: Co to znaczy "być za coś wdzięcznym"? Czy to miłe uczucie? Za co możemy być wdzięczni zwierzętom?

2. Zabawa w kończenie zdania: "Jestem wdzięczny/wdzięczna za...". Dziecko podaje trzy  pomysły. W razie problemu można dziecku podpowiedzieć, np. Jestem wdzięczny krowie za to, że daje pyszne mleko. 

3. Aktywność przyrodnicza (KP) - Czy wiesz skąd mamy poszczególne produkty? Połącz przedmioty z odpowiednimi zwierzętami wiejskimi:

https://images.app.goo.gl/X75RDdb6PSPLuy8w6

4. Poznajemy technikę origami "Świnka". Będą nam potrzebne: koło z papieru kolorowego bardzo duże różowe, 2 koła średnie różowe, 7 kół mniejszych różowych, 1 koło mniejsze szare, 2 kółeczka wycięte dziurkaczem czarne i 2 różowe. Wykonanie: Przyklejamy największe koło tworzące korpus i koło średnie jako głowę. Drugie średnie koło zginamy na pół i przyklejamy na dolnej połowie głowy. Do szarego kółeczka mocujemy dwa maleńkie różowe tworzące nosek i całość naklejamy na pyszczek. Oczka tworzymy z czarnych maleńkich kółek. Uszy: koła zaginamy najpierw na pół, a później delikatnie po skosie. Podobnie z ogonkiem. Nóżki to po prostu koła złożone na pół. Sposób wykonania pracy podaję za:

http://maluchwdomu.pl/2015/05/origami-zwierzatka-z-wiejskiego.html

5. Język angielski 

Mimo, że teraz pogodę oglądamy najczęściej przez okno, to zawsze możemy o niej pośpiewać.

Oczywiście po angielsku!

Słówka - pogoda:

https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops

How’s the weather? - Jaka jest pogoda?

It’s cloudy. - Jest pochmurnie.

It’s cold. - Jest zimno.

It’s foggy. - Jest mgliście.

It’s hot. - Jest gorąco.

It’s raining.  - Pada deszcz.

It’s snowing. - Pada śnieg.

It’s stormy. - Jest burzowo.

It’s sunny. - Jest słonecznie.

It’s windy. - Jest wietrznie.

Piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

https://www.youtube.com/watch?v=LFrKYjrIDs8

Gra o pogodzie:

https://wordwall.net/pl/resource/919994/weather

Filmik o pogodzie:

https://www.youtube.com/watch?v=O2NwvUB41rA

Karta pracy: połącz obrazek pogody z odpowiednią sytuacją, następnie pokoloruj:

https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/weather/weather-match/27847

6. Traf do celu - ćwiczenie z elementami rzutu. Dziecko stoi na linii i otrzymuje 3 plastikowe klocki. Ustawiamy w pewnej odległości pojemnik np. kosz na pranie i dziecko rzuca klocki tak, aby trafić do niego. 

 

31.03.2020 

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ

Ćwiczenia warg

rozchylanie warg jak w uśmiechu – wargi płaskie, przylegają do zębów (zęby widoczne)

Ćwiczenia policzków

wciąganie policzków

Ćwiczenia języka

„leniwy języczek” – układanie szerokiego języka na dnie jamy ustnej i przy lekko otwartej buzi

Ćwiczenia podniebienia miękkiego 

wykonujemy pozorne ruchy ssania cukierka leżącego w tylnej części jamy ustnej

Ćwiczenia oddechowe

udawanie konia: hihihi ihihihihih

Ćwiczenia słuchowe

rozróżnianie i naśladowanie głosów zwierząt: kota, psa, krowy, kury, koguta, kaczki, gęsi itp.

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia warg

cmokanie ustami w różnym ułożeniu

Ćwiczenia policzków

nabieranie powietrza w usta, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego na zmianę

Ćwiczenia języka

liczenie językiem dolnych zębów od wewnątrz

Ćwiczenia podniebienia miękkiego 

głębokie oddychanie przez usta przy zatkanym nosie i odwrotnie

Ćwiczenia oddechowe

puszczanie baniek  mydlanych

Ćwiczenia słuchowe

„Memory słuchowe” – do jednakowych, nieprzezroczystych pojemników wsypujemy np. nakrętki, ziarenka siemienia lnianego, grochu, fasoli. Powinny być po dwie takie same zawartości w pojemnikach. Dziecko potrząsając kolejno każdym pojemnikiem odnajduje pary. Na koniec może sprawdzić zawartość pojemników. 

REWALIDACJA – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia warg

zbieranie wargami z talerzyka ciasteczek, chrupek, owoców samymi wargami bez pomocy rąk

Ćwiczenia policzków

nadymanie policzków – „gruby miś”

Ćwiczenia języka

naprzemienne dotykanie czubkiem języka, przy otwartych ustach, górnych i dolnych dziąseł od wewnątrz

Ćwiczenia podniebienia miękkiego 

wypowiadanie: aga, ogo, ugu, eke, yky, ygy, iki, Igi, ago, egę itp.

Ćwiczenia oddechowe

rozdmuchiwanie za pomocą słomki ziarenek kaszy, ryżu, soli

Ćwiczenia słuchowe

„Zgadnij, co wydało dźwięk?” – uderzamy pałeczką w szkło, metal, kamień, drewno itp. Toczymy różne przedmioty po podłodze np. piłki, kasztana, kamienia. Dziecko rozpoznaje odgłos. 

 

➡️pon 30.03.2020 SKĄD SIĘ BIERZE WEŁNA?

1. Gdzie jest owca? - zabawa ruchowa. Mama owca ma zawiązane oczy. Próbuje odnaleźć swoje dziecko, zagubioną owieczkę, po dźwięku dzwoneczka. Dziecko z dzwoneczkiem przemieszcza się po pokoju. Zabawę można wielokrotnie powtórzyć. Zamiast dzwoneczka można wykorzystać np. 2 łyżki drewniane.

2. Skąd się bierze wełnę? - podawanie nazw i porównywanie wełnianych produktów, określanie i opisywanie wełny po dotyku. Potrzebujemy wełniany sweter i włóczkę wełny. Pytamy dziecko, jak powstają te dwa produkty, skąd się bierze wełnę. Dziecko szuka wśród własnych ubrań, innych produktów z wełny, określa i opisuje wełnę po dotyku. Pokazujemy zdjęcia owcy i barana, pytamy, czym się różnią, a jakie są między nimi podobieństwa. Na koniec prezentujemy dziecku na mapie, gdzie w Polsce hoduje się najwięcej owiec.

Polecam film edukacyjny Jedyneczka - "Kraina nitek":

https://vod.tvp.pl/video/jedyneczka,kraina-nitek,34205

3. Zaganianie owiec do stada - zabawa manipulacyjna z kulkami waty. Dziecko buduje ogrodzenie z klocków. Za ogrodzenie wkłada kulki z waty. Część kulek jest poza ogrodzeniem. Dziecko wkłada "zaginione" owieczki do zagrody za pomocą pęsety, szczypców (przy braku pęsety lub szczypców - rączką). 

4. Wyganiamy owieczki z zagrody - zabawa motoryczno-matematyczna z kostką. Dziecko wyjmuje z zagrody wszystkie kulki z waty, czyli wygania owieczki. Rzucamy kostką (do gry planszowej) i pokazujemy dziecku, ile oczek wypadło. Dziecko umieszcza w zagrodzie odpowiednią liczbę owieczek, z wykorzystaniem klamerki do prania. Jeśli nie mamy kostki, można wykorzystać karteczki z liczbami 1-10, wyciąć cyfry z gazety, pokazać dziecku daną liczbę w książce itd. 

 

W TYM TYGODNIU POZNAJEMY

MASY PLASTYCZNE:

⏺️Ciastolina 

⏺️Mannolina

⏺️Masa solna

Zachęcam do sensorycznych eksperymentów! Zainteresowanym rodzicom chętnie wyślę na e-mail swoje sprawdzone przepisy:-) 

 

30.03.2020 

❗KONTAKT DO LOGOPEDY - P. GABRIELI SZYMUSIK❗

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  

 

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ

Ćwiczenia warg

zbieranie wargami z talerzyka ciasteczek, chrupek, owoców samymi wargami bez pomocy rąk

Ćwiczenia policzków

nadymanie policzków

Ćwiczenia języka

kształtowanie umiejętności głośnego ssania cukierka, środek grzbietu języka całkowicie przylega do podniebienia twardego

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

głębokie oddychanie przez usta przy zatkanym nosie i odwrotnie

Ćwiczenia oddechowe

udawanie śmiechu w różnych tonacjach, na przemian głośno i cicho hhiiiii, hhiiiii, hhiiiii

Ćwiczenia słuchowe

wyklaskujemy prosty rytm – dziecko odtwarza usłyszany rytm. Można też użyć bębenków, dzwonków czy garnka. 

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia warg

rozchylanie warg jak w uśmiechu – wargi płaskie, przylegają do zębów (zęby widoczne)

Ćwiczenia policzków

nadymanie policzków – „gruby miś”

Ćwiczenia języka

„koci grzbiet” – wypychanie dolnych zębów językiem i wyginanie jego grzbietu ku górze

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

„Chrapanie” na wdechu i wydechu

Ćwiczenia oddechowe

rozdmuchiwanie wacików, pomponików, piórek, konfetti

Ćwiczenia słuchowe

szukanie ukrytego zegarka, radia, dzwoniącego budzika

REWALIDACJA – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia warg

„żabka” – naprzemienne zamykanie i otwieranie środkowej części warg przy zaciśniętych kącikach

Ćwiczenia policzków

wciąganie policzków – „chudy zajączek”

Ćwiczenia języka

„język na gumce” – przyklejenie powierzchni języka do podniebienia twardego i jednoczesne poruszanie żuchwą w górę i w dół

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

wymawianie połączeń głosek [k], [g]  z samogłoskami, np. ga, go, ge, gu, gy, gi, gą, gę, ka, ko, ke, ky, ki, ku, ak, ok, ek, ik, yk, uk... 

Ćwiczenia oddechowe

puszczanie baniek mydlanych

Ćwiczenia słuchowe

rozróżnianie i naśladowanie głosów zwierząt: kota, psa, krowy, kury, koguta, kaczki, gęsi itp.

 

➡️pt 27.03.2020 ZWIERZĘTA WIEJSKIE

Drodzy Rodzice, podaję za www.ponadwszystko.com kilka zasad DOMOWEGO PLANU DALTOŃSKIEGO... może się przyda:-) 

Zaplanujmy cały tydzień - chcę wiedzieć co mnie czeka❕

Stwórzmy plan dnia - już nigdy nie zapomnę umyć zębów❕

Zrób zdjęcie moim zabawkom i przyklej w moim pokoju - teraz zawsze trafią na swoje miejsce❕

Zamieniamy jeden zegar w domu na daltoński - zegar ten pozwoli zrozumieć mi upływający czas❕

Razem narysujmy instrukcję ubierania się - będę ubierał się całkiem sam❕

Przywieśmy tablicę obowiązków, wybierzmy dyżurnych - ja też mogę pomóc❕

Stwórzmy instrukcję pieczenia ciasta - teraz o niczym nie zapomnimy❕

 

1. Zabawy konstrukcyjne - układamy figury zwierząt wiejskich. Można wykorzystać klocki, zapałki, słomki itd. 

2. Aktywność matematyczna. Potrzebujemy 5 kubków/szklanek oraz fasolę (makaron? rodzynki?), karteczki z liczbami 1-10. Do 1 kubka wkładamy 2 "liczmany", do 2 kubka - 4, do 3 kubka - 1, do 4 kubka - 5, do ostatniego -3. Dziecko musi policzyć  "liczmany" w kubkach i uzupełnić brakujące, tak aby ich liczba zgadzała się z liczbą na karteczce. Np. w 1 kubku są 2 fasolki, pokazujemy dziecku liczbę 7 i ono dokłada kolejne 5 fasolek. Można pobawić się też w odejmowanie.

3. Lusterka - siedzimy naprzeciwko siebie w parze, jedno z nas pokazuje minę, a drugie stara się ją powtórzyć. Po każdym pokazie zamieniamy się rolami. 

4. Wprowadzenie litery Ł, ł - doskonalenie zdolności grafomotorycznych, percepcji wzrokowej. Polecam kolorowanki dostępne na www.miastodzieci.pl (kolorowanki➡️edukacyjne➡️alfabet➡️litera Ł)

5. Zachęcam do eksperymentowania z dziećmi. One to uwielbiają! Podaję Państwu moją propozycję:

Skąd ten wiatr❓❓❓

Balon napełniamy powietrzem. Przygotowujemy drobne kawałki papieru i układamy je na stole. Powietrze znajdujące się w balonie kierujemy w stronę karteczek papieru. Co się stało? Ciśnienie powietrza w baloniku jest wyższe niż na zewnątrz. Powietrze zawsze kieruje się z ośrodka o wyższym ciśnieniu /balonik/ do ośrodka o niższym ciśnieniu. Ten poziomy ruch powietrza to wiatr.

Więcej eksperymentów można znaleźć na: www.mojedziecikreatywnie.pl albo www.dziecisawazne.pl

Miłej zabawy! Trzymajcie się zdrowo i "do zobaczenia" w poniedziałek.

 

27.03.2020 ZAJĘCIA SPOŁECZNO-EMOCJONALNE

➡️Zabawa wspomagająca rozwój emocjonalny

Uczucia - przygotuj kartoniki z różnymi minkami. Dziecko losuje kartonik z daną emocją i przedstawia ją za pomocą ruchów, gestów nie używając słów. Kartoniki można pociąć na kilka elementów wykonując uczuciowe puzzle - przy układaniu rodzic zachęca do rozmowy na temat danej emocji.

➡️Kontrolowanie własnych emocji

Dziecko stoi luźno z opuszczonymi rękami i zamyka oczy. następni rodzic wypowiada polecenia do wykonania: kręcimy szyją; potrząsamy jedną ręką, następnie drugą; potrząsamy prawą nogą, potem lewą; na koniec trzęsie się całe ciało, coraz bardziej - ćwiczenie można powtórzyć, skutecznie uwalnia nadmierne emocje.

➡️Pozytywne zachowania społeczne, porozumiewanie się

Statek na morzu- należy przygotować wcześniej papierowe statki. Zabawa jest w parach - jedno dziecko kładzie sie na plecach i zamyka oczy, a drugie dziecko statkiem opływa ciało leżącego, tak by przez cały czas zachować kontakt z ciałem (dziecko, które leży będzie mogło w ten sposób śledzić podróż statku). Następnie dzieci zamieniają się rolami.

 

➡️ czw 26.03.2020 CZYJE TO JAJKO?

1. Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową:

⏺️Szukanie różnic pomiędzy dwoma podobnymi obrazkami, różniącymi się kilkoma szczegółami. 

⏺️Zapamiętywanie przedmiotów – pokazujemy dziecku drobne przedmioty (np. klocek, puzzle, guzik, gumka do mazania, zabawka z Kinder Niespodzianki itp.), zapamiętuje je, a po zasłonięciu ich przez nas – wymienia.

⏺️Układanie dowolnego obrazka z pociętych części (można śmiało wykorzystać stare czasopisma lub gazetki z hipermarketu). 

2. Zróbmy pastę! - wspólne przygotowywanie pasty jajecznej. 

3. Ulepienie z plasteliny/ciastoliny jaj o różnej wielkości. 

4. Nauka wierszyka - rozwijanie percepcji słuchowej:

"Wyszła kura na podwórze,

Spodobało się tam kurze.

Na podwórzu dużo kurzu,

Piórko, trawka i sadzawka,

Kamyk, kwiatek i dżdżownica,

Jaka piękna okolica.

Drapu - drap jedną z łap,

Jest robaczek to go - cap!

Drapu - drapu łapką w kurzu,

Jak tu pięknie na podwórzu".

 

26.03.2020 Język angielski "Zwierzęta na wsi" 

Czas w domu można wykorzystać na powtórzenie poprzednich tematów z języka angielskiego oraz na naukę nowych słówek. Chciałabym zaproponować Państwu kilka piosenek, filmików oraz kart pracy związanych ze zwierzętami na wsi. Życzę miłej zabawy :)

1. Nauka wymowy słówek w języku angielskim - filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=ne2OzV-z7uI

Koza - goat,

Kura - hen,

Kurczątko - chick,

Indyk - turkey,

Świnia - pig,

Kaczka - duck,

Gęś - goose,

Królik - rabbit,

Paw - peacock.

2. Filmik uczący nazw zwierząt żyjących na farmie po angielsku:

https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo

3. Super simple draw – Rabbit - narysuj królika.

https://supersimple.com/downloads/super-simpl-draw-sheet-rabbit.pdf

 

26.03.2020

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ

Ćwiczenia warg

„żabka” – naprzemienne zamykanie i otwieranie środkowej części warg przy zaciśniętych kącikach

Ćwiczenia policzków

nabieranie powietrza w usta, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego na zmianę

Ćwiczenia języka

liczenie językiem dolnych zębów od wewnątrz

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

głębokie oddychanie przez usta przy zatkanym nosie i odwrotnie

Ćwiczenia oddechowe

rozdmuchiwanie za pomocą słomki ziarenek kaszy, ryżu, soli

Ćwiczenia słuchowe

szukanie ukrytego zegarka, radia, dzwoniącego budzika

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia warg

zbieranie wargami z talerzyka ciasteczek, chrupek, owoców samymi wargami bez pomocy rąk

Ćwiczenia policzków

wciąganie policzków

Ćwiczenia języka

naprzemienne dotykanie czubkiem języka, przy otwartych ustach, górnych i dolnych dziąseł od wewnątrz

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

płukanie gardła ciepłą wodą

Ćwiczenia oddechowe

udawanie śmiechu w różnych tonacjach, na przemian głośno i cicho hhiiiii, hhiiiii, hhiiiii

Ćwiczenia słuchowe

„Co słyszę?” – dziecko siedzi z zamkniętymi oczami, nasłuchuje i rozpoznaje odgłosy dochodzące z sąsiedztwa, zza okna. 

REWALIDACJA – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia warg

nakładanie dolnej wargi na górną i odwrotnie

Ćwiczenia policzków

naprzemiennie „gruby miś” – „chudy zajączek”

Ćwiczenia języka

„koci grzbiet” – wypychanie dolnych zębów językiem i wyginanie jego grzbietu ku górze

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

kilkakrotnie wymawiamy głoski: [k], [g], a następnie ich połączenia w otoczeniu samogłosek ustnych i nosowych np. "gą”, "ką”, "gę”, "kę”, "go”, "ko”, "gu”, "ku”, "og”, "ok”, "uk”, "ug”. Pamiętamy o możliwym jak najszerszym otwieraniu ust. 

Ćwiczenia oddechowe

dmuchanie do naczynia z wodą przez rurkę

Ćwiczenia słuchowe

„Zaczarowane pudełko” – prezentujemy dziecku przedmioty wydające dźwięk (np. dzwonki, grzechotka, grzebień) i wkładamy je do pudełka. Odtwarzamy dźwięk któregoś z przedmiotu. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, który to przedmiot.

 

➡️śr 25.03.2020 PODWÓRKOWA ORKIESTRA

1 Jak robi krowa, jak robi koń? - naśladowanie odgłosów zwierząt na podstawie internetowych nagrań dostępnych w serwisie YouTube.

2. Narysowanie labiryntu (wg pomysłu dziecka), w którym królik dostanie się do marchewki.

3. Zabawa przy piosence "Stary Donald farmę miał" - doskonalenie pamięci słuchowej i ruchowej. Piosenka jest dostępna w serwisie YouTube.

 

W TYM TYGODNIU POZNAJEMY TECHNIKI PLASTYCZNE I GRAFICZNE WSPOMAGAJĄCE NAUKĘ PISANIA:

⏺️MALOWANIE FARBAMI - DŁOŃMI, PALCAMI, RÓŻNYMI PRZEDMIOTAMI (PĘDZLE, WAŁKI, GĄBKI, WATA, PŁATKI KOSMETYCZNE, PATYCZKI DO USZU), MALOWANIE NA RÓŻNYCH POWIERZCHNIACH, MATERIAŁACH (GAZA, BANDAŻ, PIELUCHA, SZKŁO, PLASTIK), NA FOLII BĄBELKOWEJ

⏺️NALEPIANIE NP. KOLOROWEGO PAPIERU CZY GAZET 

⏺️STEMPLOWANIE - RĘKA, STEMPLE Z ZIEMNIAKA 

⏺️WYCINANKI

⏺️WYLEPIANKI NP KULKAMI Z BIBUŁY 

⏺️WYDZIERANKI 

Zachęcam serdecznie do artystycznych eksperymentów!

 

25.03.2020

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ

Ćwiczenia warg

układanie warg jak przy [u], a następnie [i]: u – i –u – i – u – i

Ćwiczenia policzków

naprzemiennie „gruby miś” – „chudy zajączek”

Ćwiczenia języka

naprzemienne dotykanie czubkiem języka, przy otwartych ustach, górnych i dolnych dziąseł od wewnątrz

Ćwiczenia oddechowe

dmuchanie koralików

Ćwiczenia słuchowe

„Zaczarowane pudełko” – prezentujemy dziecku przedmioty wydające dźwięk (np. dzwonki, grzechotka, grzebień) i wkładamy je do pudełka. Odtwarzamy dźwięk któregoś z przedmiotu. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, który to przedmiot. 

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia warg

„żabka” – naprzemienne zamykanie i otwieranie środkowej części warg przy zaciśniętych kącikach

Ćwiczenia języka 

lizanie językiem wewnętrznej powierzchni zębów i dziąseł

Ćwiczenia podniebienia miękkiego 

wywołanie ziewania przy nisko opuszczonej szczęce dolnej

Ćwiczenia oddechowe 

rozdmuchiwanie za pomocą słomki ziarenek kaszy, ryżu, soli

Ćwiczenia słuchowe 

„Zgadnij, co wydało dźwięk?” – uderzamy pałeczką w szkło, metal, kamień, drewno itp. Toczymy różne przedmioty po podłodze np. piłki, kasztana, kamienia. Dziecko rozpoznaje odgłos. 

REWALIDACJA – ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia warg 

rozchylanie warg jak w uśmiechu – wargi płaskie, przylegają do zębów (zęby widoczne)

Ćwiczenia języka 

kształtowanie umiejętności głośnego ssania cukierka, środek grzbietu języka całkowicie przylega do podniebienia twardego

Ćwiczenia oddechowe 

rozdmuchiwanie wacików, pomponików, piórek, konfetti

Ćwiczenia słuchowe

Wyklaskujemy prosty rytm – dziecko odtwarza usłyszany rytm. Można też użyć bębenków, dzwonków czy garnka.

 

Ważna informacja❗❗❗

Materiały dla dzieci od Pani Logopedy i Pani Katechetki będę przesyłać na Państwa e-mail.