WITAM NA STRONIE GRUPY ZDOBYWCY

W ROKU SZKOLNYM 2020/2021

***

nauczyciel: Justyna Grabowska-Warunek

woźna oddziałowa: Iwona Kostecka

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

INFORMACJA

DYŻUR WAKACYJNY W PRZEDSZKOLU

DLA DZIECI RODZICÓW PRACUJĄCYCH 

DLA RODZICA SAMOTNIE WYCHOWUJĄCEGO DZIECKO

LUB DZIECI

OD 01.07.2021 r. DO 27.08.2021 r.

WNIOSKI DO POBRANIA W ZAKŁADCE

"REKRUTACJA"

WNIOSKI PRZYJMUJEMY

DO DNIA 25 CZERWCA 2021 r.

Dyżur w budynku na ul. Topolowej 9.

 


PROSZĘ, ABY DZIECI DN. 23.06.21 BYŁY UBRANE NA GALOWO.




Grupa funkcjonuje w godz. 8.30-14.30 
W sytuacjach wyjątkowych dzieci korzystają z grupy zbiorczej. 
Proszę o odbieranie dzieci zgodnie z godziną zadeklarowaną przez Państwa w umowach. 

PROSZĘ, ABY DZIECI DN. 26.05.21 BYŁY UBRANE NA GALOWO.


NAUCZANIE ZDALNE
29.03.2021-18.04.2021
 
W DNIU 16.04.2021 PIĄTEK - NAUCZYCIEL GRUPY "ZDOBYWCY" NA PRACY STACJONARNEJ W PLACÓWCE.
 
15.04.2021 czwartek - nauczanie zdalne
Temat: Gwiazdy, gwiazdeczki
1. Zabawa orientacyjno-porządkowa "Dzień i noc". Proszę włączyć ulubioną piosenkę dziecka. Dziecko porusza się po pokoju w rytm muzyki. Na hasło
"dzień": naśladuje czynności, jakie może wykonywać w ciągu dnia, na hasło "noc": kładzie się na dywanie i udaje, że śpi. Zabawę powtarzamy kilka razy. 
2. Opowieść ruchowa "Dzień z nocą wędrują". Dziecko interpretuje ruchowo poniższy tekst:
Słońce wstaje, zaczyna się dzień
i moje zabawy rozpoczynają też się,
Słońce świeci przez cały dzień. 
A gdy zajdzie, kończy się dzień.
Wtedy właśnie zaczyna się noc.
Na niebie świeci księżyc
i gwiazdek moc.
Śpię ja, śpisz i ty,
Wszyscy śpią.
Śpi też cały dom.
Noc się kończy.
Słońce wstaje, 
zaczyna się dzień...
3. Kosmiczne ćwiczenia logopedyczne - zapraszam do skorzystania z kart:
4. Aktywność językowa - słuchanie wiersza D. Gellner "Gwiazda". 
Gwiazda z miną 
uśmiechniętą
tupie w górze
złotą piętą.
Bez latarki
i bez świeczki
chodzi nocą
na wycieczki.
Chodzi, chodzi
aż do rana, 
no i świeci
sobie sama!
Rozmowa na temat wiersza: Co robi gwiazda? Kiedy na niebie widzimy gwiazdy?
5. Aktywność matematyczna - ćwiczenia klasyfikacyjne. Potrzebne będą: kartonowe gwiazdy w dwóch rozmiarach – małe i duże – i w 3 kolorach, np. srebrne, złote, białe, 3 obręcze.
Segregowanie według wielkości. Rodzic przygotowuje 2 obręcze (można wykorzystać szaliki, paski). Do jednej dziecko ma włożyć duże gwiazdy, a do drugiej – małe gwiazdy. Po posegregowaniu gwiazd rodzic wraz z dzieckiem nazywa utworzone kolekcje: Tutaj są małe gwiazdy, a tu – duże gwiazdy.
Segregowanie według koloru. Rodzic przygotowuje 3 obręcze. Wyciąga małe gwiazdy i duże gwiazdy – złote, srebrne, białe – i je miesza. Dziecko wkłada do pierwszej obręczy złote gwiazdy, do drugiej – srebrne, a do trzeciej – białe. Potem rodzic wraz z dzieckiem nazywają swoje kolekcje: Tutaj mamy złote gwiazdy (pierwsza obręcz), tu – srebrne gwiazdy (druga obręcz), a tu – białe gwiazdy (trzecia obręcz).
 
Koncepcja planu daltońskiego opiera się na 4 filarach: samodzielności, współpracy, odpowiedzialności i refleksji.
Koncentrując na dziecku indywidualizację oddziaływań edukacyjnych zapewniamy mu szansę na samodzielność.
Zachęcam do stosowania domowego planu daltońskiego.
 
 
14.04.2021 środa - nauczanie zdalne
Temat: Chcę być kosmonautą
1. Aktywność ruchowa - zabawa ruchowa z elementami dramy "Spotkanie z ufoludkiem". Dobieramy się w pary: dziecko - ufoludek. Naśladujemy ruchy swojego partnera, jakby były jego odbiciem w lustrze. Zabawę można powtórzyć kilka razy.
2. Zabawa konstrukcyjna - układanie rakiety z klocków.
3. Aktywność językowa - wspólne tworzenie opowiadania "W kosmicznej przestrzeni". Rodzic rozpoczyna opowiadanie słowami: "Astronauta to taka osoba, która podróżuje w przestrzeni kosmicznej. I pewnego razu...". Wspólnie z dzieckiem wymyślamy i dopowiadamy ciekawe historie, które mogłyby wydarzyć się w kosmosie. Rodzic nagrywa lub spisuje pomysły dziecka. Następnie odtwarza lub odczytuje dziecku skończone opowiadanie.
4. Ćwiczenie percepcji wzrokowej - połącz w pary takie same przedmioty:
5. Ćwiczenia grafomotoryczne - karta pracy:
6. Eksperyment "Kosmos w słoiku". Jak zrobić kosmos w słoiku? Zapraszam do obejrzenia filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=mRg-bpD4_Ww
Można użyć 2 barwników (np. różowy i niebieski). Można też użyć tylko koloru niebieskiego. Rodzic może wcześniej zabarwić wodęwink, a dziecko - będzie wlewać ją do słoika.
Powodzenia!
 
13.04.2021 wtorek - nauczanie zdalne
Temat: Wyprawa na zieloną planetę
1. Aktywność ruchowa  – dowolna interpretacja ruchowa piosenki "Kosmo Żabka": https://www.youtube.com/watch?v=58IpZcC7KNk
2. "Droga mleczna" – zabawa relaksacyjna. Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym. Rodzic mówi tekst masażyka i co należy "namalować" na plecach. Zabawę powtarzamy dwukrotnie.
Była sobie mleczna droga – rysujemy krętą linię
Pełna wielu błyszczących gwiazd – stukamy palcami
Na jednej z planet – rysujemy koło
Ufoludek mieszka
Co chude nóżki ma – dwoma palcami rysujemy dwie linie
Ma duże zielone uszy – łaskoczemy uszy
I szyję długą ma – gładzimy szyję
Dwa okrągłe brzuszki – dwoma palcami rysujemy dwa kółka
I śmieje się ha, ha, ha – łaskoczemy brzuszek
3. Aktywność językowa - praca z opowiadaniem A. Onichimowskiej "Zasypianka z ufoludkiem": 
Mam na imię Egon, a mój statek kosmiczny – Ogon.
Mieszkamy na Marsie. Najbardziej lubię podróżować nocą. Ogon lata cicho jako ćma i jest tak malutki, że wszędzie możemy się wślizgnąć. Oblatywałem kiedyś po raz pierwszy planetę Ziemia. Ciekawe, czy jest zamieszkana… zastanawiałem się, zbliżając coraz szybciej do rozjarzonej kuli. Ogon zniżył lot i znalazłem się naprzeciwko domu z uchylonym oknem. Już po chwili byliśmy w środku. W łóżku spał olbrzym. Był częściowo przykryty. Miał na pewno jedną rękę, jedno ucho i głowę porośniętą ciemną trawą. Nie wiem, jak się poruszał, czy też na sprężynie, jak ja, czy jakoś inaczej, bo bałem się go odsłonić. Na mojej planecie najwyższy mieszkaniec ma dwadzieścia centymetrów wzrostu. A potem znalazłem dwa statki kosmiczne.
– Co robisz? – spytał Ogon.
– Próbuję uruchomić te rakiety.
– Przecież to są trampki! Nie ciągnij za sznurowadła, bo urwiesz! I w czym jutro ten chłopczyk pójdzie do przedszkola? – wskazał antenami na śpiącego olbrzyma.
Nie chciałem dłużej słuchać, jak Ogon się mądrzy. Był już kiedyś wcześniej na Ziemi, z moim bratem.
– Odlatujemy! – zatrzasnąłem kabinę.
Olbrzym poruszył się gwałtownie. Ma jednak dwoje oczu, zauważyłem. I dwoje rąk. A skoro nosi trampki, ma również nogi… Wszystko to zapisałem szybko w moim elektronicznym notesie.
– Wielki ze mnie naukowiec – mruknąłem z dumą na pożegnanie, wzlatując ponad dachy.
Rozmowa na temat tekstu: 
− Jak się nazywał ufoludek? Jak się nazywało jego UFO?
− Gdzie przyleciał Egon? Skąd przyleciał?
− Czy był on duży czy mały – względem nas, ludzi?
− Jak Egon opisał olbrzyma?
− Z czym Egon pomylił trampki?
− Co wyjaśnił mu Ogon?
− Jak wyglądał Egon? Jak się poruszał?
4. Zabawa logopedyczna "Kosmiczna rymowanka": https://www.youtube.com/watch?v=_SJHaDIsr6Q
5. Przypominamy sobie kolorowe dni tygodnia wg Planu Daltońskiego (sobota, niedziela to kolor biały):
 
6. Pokoloruj według wzoru:
 
W DNIU 12.04.2021 PONIEDZIAŁEK - NAUCZYCIEL GRUPY "ZDOBYWCY" NA PRACY STACJONARNEJ W PLACÓWCE.
 
09.04.2021 piątek - nauczanie zdalne
Temat: Zabawy na świeżym powietrzu
1. Aktywność ruchowa - zabawy z piłką.
ZABAWA „FIGURKI Z PIŁKĄ”. Dziecko biega swobodnie, podrzuca i łapie piłkę. Na sygnał "figurka" zatrzymuje się w bezruchu, przyjmując dowolną pozę z piłką.
BEREK W PARACH „KTO DŁUŻEJ KOZŁUJE?”. Osoba bez piłki stara się wybić lub przejąć piłkę od drugiej osoby z pary, druga natomiast stara się kozłować tak, aby utrzymać jak najdłużej piłkę przy sobie.
ODBIJANIE OD ŚCIANY: sprzed klatki piersiowej, znad głowy - od dołu, rzut o ścianę i przeskoczenie wracającej piłki.
2. Rysowane wierszyki to zabawa dorosłego z dzieckiem. To forma ćwiczeń, która pobudza procesy poznawcze, np. spostrzeganie, myślenie, uwagę, a także wzmacnia motywację do czynności grafomotorycznych:
„Kwiatek” 
W środku koło, na nim płatek,
drugi płatek, trzeci płatek, czwarty płatek,
jeszcze kreska i jest kwiatek.
„Słonko”
Duże koło,
pełno kresek, długich, krótkich,
małych, dużych.
Buzia pięknie uśmiechnięta
i słoneczko oczka mruży.
3. Aktywność językowa "Zabawy na świeżym powietrzu". Co robią dzieci? Czy ty też lubisz zabawy ruchowe na powietrzu? Które z nich lubisz najbardziej i dlaczego? 
4. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki. Dziecko naśladuje czynności, o których jest mowa w rymowance. Rodzic robi przerwę po każdym wersie, żeby dziecko miało czas na naśladowanie danej czynności:
Janek lubi biegać,
Hania - na leżaku spać,
Julek - jeździć na rowerze,
a ja - w kosza grać. 
5. Wspomaganie rozwoju emocjonalno-społecznego. Proszę skorzystać z gry interaktywnej "Koło Fortuny - Emocje": https://wordwall.net/pl/resource/2582666/ko%C5%82o-fortuny-emocje
 
08.04.2021 czwartek - nauczanie zdalne
Temat: Kolorowe piłki
1. Aktywność ruchowa - zapraszam do zabawy z piosenką "Głowa, ramiona, kolana, pięty": https://www.youtube.com/watch?v=rOf9dgLs0kk
i kartami ruchowymi:
 
2. Ćwiczenie oddechowe na podstawie wiersza E. M. Skorek "Rozpędzony pociąg". W miejscach oznaczonych (*) dzieci, powtarzają za rodzicem, naśladując stukot kół pociągu - na jednym wydechu wypowiadają szeptem, raz głośniej, raz ciszej: czuk, czuk, czuk...:
Pędzi pociąg, pędzi
przez lasy i pola,
słychać turkot, furkot
to dudnią wciąż kola.
- Czuk, czuk, czuk…
- Czuk, czuk, czuk…*
Mknie pociąg po torach,
huk rozlega się w lesie,
to stukot wielu kół
w lesie echem niesie.
- Czuk, czuk, czuk…
- Czuk, czuk, czuk…*
Pędzi pociąg przez wioski,
mija lasy i pola,
słychać turkot i furkot,
to dudnią wciąż koła.
- Czuk, czuk, czuk…
- Czuk, czuk, czuk…*
Jadą ludzie pociągiem,
dudni głośno sto kół,
pędzi pociąg szalony,
wiezie uczniów do szkół.
- Czuk, czuk, czuk…
- Czuk, czuk, czuk…*
Mija stacje i pola,
huk rozlega się w lesie,
To dudnienie pociągu
echem w lesie się niesie.
- Czuk, czuk, czuk…
- Czuk, czuk, czuk…*
Coraz słabiej już słychać
pociągowe hałasy,
pociąg jest już daleko,
mija pola i lasy.
- Czuk, czuk, czuk…
- Czuk, czuk, czuk…*
3. Zabawa poznawczo-ruchowa "Rzut kulą". Rodzic wyjaśnia, że jest taka dyscyplina sportowa, która nazywa się rzut kulą. Kula jest metalowa, ciężka,
a sportowiec musi być bardzo silny. Następnie rodzic demonstruje rzut kulą, ale rolę kuli przejmuje piłka średniej wielkości. Później dziecko próbuje swoich sił
w tej dyscyplinie. Każdy rzut jest nagradzany brawami.
4. Zabawa badawcza "Co jest słodkie, a co słone?". Potrzebne będą: 2 szklanki z ciepłą wodą, 2 łyżeczki, sól i cukier. Dziecko wsypuje ostrożnie produkty do szklanek i miesza je łyżeczkami. Rodzic pyta: Dlaczego cukier i sól zniknęły? Jak myślisz? Dziecko próbuje powstałych roztworów, określa ich smak.
5. Aktywność plastyczna - wydzieranka "Kolorowa piłka". Wydzieranka to jedna
z najbardziej wartościowych technik do stosowania z małymi dziećmi. Wyrabiają sobie one zręczność palców, łatwo mogą wymieniać kolory i uzyskać szybki efekt swojej pracy. Potrzebne nam będą: kartka z szablonem, papier kolorowy, klej. Pracę można podzielić na dwa etapy: 1 to darcie kolorowych kartek na małe kawałki, 2 etap to naklejanie.
Miłej pracy i trzymajcie się ciepło!
 
07.04.2021 środa - nauczanie zdalne
Temat: Gimnastyka
1. Aktywność ruchowa - zapraszam do porannej gimnastyki ze Smykiem: https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8
2. Ćwiczenia ortofoniczne z wykorzystaniem wiersza B. Formy "Bocianie, bocianie". Dziecko naśladuje głos bociana: cicho - głośno, wolno - szybko, poruszając się po pokoju z wysokim unoszeniem nóg:
Bocianie przybyłeś dziś do nas,
witają cię dzieci i łąka zielona.
Dostojnie twe nogi stąpają po trawie,
czarno-białe pióra w słońcu lśnią ciekawie.
Tak jak ty wysoko nogi podnosimy,
kle, kle zaśpiewamy z tobą boćku miły.
Bocianie, bocianie
przybyłeś dziś do nas.
Kle, kle, kle, kle, kle.
Kle, kle, kle, kle, kle.
3. Aktywność językowa - słuchanie wiersza J. Koczanowskiej "Gimnastyka". Rozmowa na temat tekstu: Co nam daje gimnastyka? Co wykonujemy podczas gimnastyki?
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.
4. Ruchowa interpretacja wiersza "Gimnastyka": 
Prawa noga – noga prawa wyprostowana i uniesiona w górę;
wypad w przód – wyciągnięta noga opada na podłogę;
i rękoma zawiąż but – skłon do wysuniętej nogi i naśladowanie zawiązywania buta;
powrót – powrót do pozycji zasadniczej;
przysiad – przysiad z wyciągniętymi w przód rękoma;
dwa podskoki – dwa podskoki w miejscu;
w miejscu bieg – bieg w miejscu;
i skłon głęboki – skłon z sięgnięciem rękoma palców nóg;
wymach rąk w tył – wysunięcie rąk w tył;
do przodu – wysunięcie rąk do przodu;
już rannego nie czuć chłodu – przybranie pozycji zasadniczej.
5. Zabawa dydaktyczna "Detektyw" (cele: kształtowanie wyobraźni przestrzennej i spostrzegawczości, doskonalenie umiejętności odnajdywania przedmiotów według wskazówek).
PLAN DALTOŃSKI - PROSZĘ WYKONAĆ ZADANIE WEDŁUG PONIŻSZEJ INSTRUKCJI:
a. Rodzicu odrysuj na  kartkach z bloku kształty różnych przedmiotów znajdujących się w pokoju dziecka.
b. Ukryj te przedmioty przed dzieckiem.
c. Zadaniem dziecka jest odnalezienie ukrytych przedmiotów tylko na podstawie ich odrysowanych kształtów.
Miłej zabawy!:-)
 
06.04.2021 wtorek - nauczanie zdalne
Temat: Chciałbym być sportowcem
1. Aktywność ruchowa - zabawy z piosenką "Moja lewa noga tańczy, moja prawa noga tańczy!": https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I 
ref. 
Moja lewa noga tańczy, moja prawa noga tańczy. 
Moja lewa ręka tańczy i prawa ręka też!
Zakręćmy bioderkami, kołyszmy ramionami
Zakręćmy bioderkami, a teraz podskok hej!
Wszyscy razem, w koło! Raz i dwa wesoło!
Tańczą mali, tańczą duzi i nawet tańczy pies!
 
Ręka, ręka, do boku, do boku
Daszek, daszek - tuż przy oku! 
 
ref. 
Moja lewa noga tańczy, moja prawa noga tańczy. 
Moja lewa ręka tańczy i prawa ręka też!
Zakręćmy bioderkami, kołyszmy ramionami
Zakręćmy bioderkami, a teraz podskok hej!
Wszyscy razem, w koło! Raz i dwa wesoło!
Tańczą mali, tańczą duzi i nawet tańczy pies!
 
Ręka, ręka, na ramię, na ramię
Druga ręka, druga ręka - na kolanie! 
 
ref. 
Moja lewa noga tańczy, moja prawa noga tańczy. 
Moja lewa ręka tańczy i prawa ręka też!
Zakręćmy bioderkami, kołyszmy ramionami
Zakręćmy bioderkami, a teraz podskok hej!
Wszyscy razem, w koło! Raz i dwa wesoło!
Tańczą mali, tańczą duzi i nawet tańczy pies!
 
Ręka, ręka, na głowie, na głowie
Prawe ucho łapiesz moje, a ja twoje! 
 
ref. 
Moja lewa noga tańczy, moja prawa noga tańczy. 
Moja lewa ręka tańczy i prawa ręka też!
Zakręćmy bioderkami, kołyszmy ramionami
Zakręćmy bioderkami, a teraz podskok hej!
Wszyscy razem, w koło! Raz i dwa wesoło!
Tańczą mali, tańczą duzi i nawet tańczy pies!
 
Kolano, kolano, do góry, do góry
Prawa ręka, prawa ręka łapie chmury! 
 
ref. 
Moja lewa noga tańczy, moja prawa noga tańczy. 
Moja lewa ręka tańczy i prawa ręka też!
Zakręćmy bioderkami, kołyszmy ramionami
Zakręćmy bioderkami, a teraz podskok hej!
Wszyscy razem, w koło! Raz i dwa wesoło!
Tańczą mali, tańczą duzi i nawet tańczy pies!
Wszyscy razem, w koło! Raz i dwa wesoło!
Tańczą mali, tańczą duzi i nawet tańczy pies!
2. Ćwiczenia buzi i języka z kartami "Panda stroi miny":
3. Gra memory "Panda stroi miny". Powyższe karty drukujemy podwójnie na grubszym papierze lub podklejamy kolorową kartką na odwrocie, tak, aby od spodu nie było widać obrazka. Wycinamy karty. Gramy w memory – zasady identyczne jak w klasycznym memory, z tym, że dziecko odsłania obrazek i wykonuje zaprezentowane na nim ćwiczenie. Jeśli poprawnie je wykona, odsłania kolejny obrazek. Wygrywa ten, kto zbierze więcej obrazków.
UDANEJ ZABAWY!
4. Ćwiczenie rozwijające logiczne myślenie, koncentrację uwagi oraz umiejętności matematyczne - "Powtarzające się rytmy z bardzo głodną gąsienicą".
5. Aktywność językowa. Dzisiaj porozmawiamy o sporcie, o tym, że ruch jest bardzo ważny w naszym życiu. Czy wy uprawiacie jakieś sporty? (rower, basen, bieganie, gimnastyka, gra w piłkę, spacer, balet, tenis, wycieczki górskie, jazda na wrotkach, rolkach, sztuki walki).
Rodzic wyjaśnia znaczenie przysłów: „Sport to zdrowie” i „W zdrowym ciele, zdrowy duch”.
Dziecko odpowiada samodzielnie na pytanie: Co to jest sport?
6. Zabawa ruchowa "Spacer ślimaków" wg. B. Formy. Dziecko "ślimak" na czworakach porusza się w różnych kierunkach. Na hasło "rozglądamy się" zatrzymuje się, przechodzi do leżenia przodem, nogi pozostają na dywanie, unosi się na dłoniach wyciągając jak najwyżej głowę, spogląda w różne strony. Na hasło "ślimaki odpoczywają" kładzie się na boki i odpoczywa.
POWODZENIA!
 
02.04.2021 piątek - nauczanie zdalne
Temat: Nasza Wielkanoc
1. Zabawa ruchowa "Do mamy". Dziecko ustawia się naprzeciw mamy (w jak największej odległości). Zadaniem dziecka jest dotarcie do mamy we wskazany sposób. 
WARIANT 1: Zgodnie ze słownym poleceniem (np. skacząc na jednej nodze, na czworakach, pełzając). 
WARIANT 2: Zgodnie z prezentowanym przez mamę kartonikiem: pusty - oznacza pełzanie; 1 kropka - skok na jednej nodze; 2 kropki - skok obunóż; 4 kropki - dziecko porusza się na czworakach.
2. Ćwiczenia logopedyczne. 
Ćwiczenia słuchowe: Rozróżnianie odgłosów pojazdów: samochodu, pociągu, motoru, traktora itp.; Rozpoznawanie po dźwięku różnych urządzeń domowych, np. odkurzacz, mikser, suszarka, pralka itp. 
Ćwiczenia oddechowe: Wdech nosem (usta zamknięte) i wydech ustami; Chłodzenie "gorącej zupy" – dmuchanie ciągłym strumieniem. 
Ćwiczenia warg: Cmokanie; Wysuwanie warg w "ryjek", cofanie w "uśmiech". 
Ćwiczenia języka: Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego; Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych.
Ćwiczenia usprawniające podniebienie miękkie: Głębokie oddychanie przez usta przy zatkanym nosie i odwrotnie; 
Ćwiczenia policzków:  Nadymanie policzków – "gruby miś"; Wciąganie policzków – "chudy zajączek".
3. Zapraszam do obejrzenia razem z dzieckiem filmu edukacyjnego "Tradycje Wielkanocne": https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg
4. Rozwiązywanie wielkanocnych zagadek:
Jakie święto wiosną obchodzimy,
podczas którego jajka pięknie zdobimy? (WIELKANOC)
Cytrynowa, piaskowa bądź czekoladowa.
Na stole wielkanocnym tradycyjnie króluje,
bo wszystkim najczęściej bardzo smakuje. (BABKA WIELKANOCNA)
Bardzo sympatyczny symbol wielkanocny, 
co ma długie uszy i jest bardzo skoczny. (ZAJĄCZEK)
Zwierzątko bialutkie z mięciutkim futerkiem.
Na wielkanocnym stole króluje, Jezusa symbolizuje. (BARANEK)
Jedzeniem wypełniony, pięknie przystrojony.
Tuż przed Wielkanocą do kościoła jest niesiony. (KOSZYCZEK WIELKANOCNY)
5.  Aktywność językowa - praca z historyjką obrazkową "Wielkanoc u zajączka". 
Opowiedz treść kolejnych obrazków i ustal, który obrazek powinien być pierwszy, drugi, trzeci i czwarty:
6. Wielkanocne kolorowanie:
 
KOCHANE DZIECI I DRODZY RODZICE:
WIELKICH MARZEŃ I ICH SPEŁNIENIA,
WIELKIEJ NADZIEI I ODRODZENIA
Z OKAZJI ŚWIĄT WIELKANOCNYCH ŻYCZY P. JUSTYNA
 
01.04.2021 czwartek - nauczanie zdalne
Temat: Świąteczne życzenia
1. Zabawa poznawczo-ruchowa "Gdzie schował się motyl?":
Schował się motyl na zielonej łące (dziecko macha wyprostowanymi dłońmi),
gdzie rosną kwiaty pięknie pachnące (gest ochronny "żółwik" - przedramiona osłaniają wierzch głowy).
Motylek jest... (nazwa koloru), a więc powiedz, gdzie (rodzic w oznaczonym miejscu wymienia nazwę koloru)
owad ten malutki mógł nam ukryć się (dziecko wskazuje przedmioty w pokoju w wymienionym przez rodzica kolorze). 
Zabawę powtarzamy kilka razy. 
2. Zabawa rozluźniająca w parze "Rozwijanie pączków": Dziecko (pączek kwiatu) przysiada na piętach, kładzie głowę na kolanach i chowa ją między ramionami, a rodzic (promyk słońca) ostrożnie i powoli swoimi rękami otwiera pączek. Po wykonaniu ćwiczenia następuje zamiana ról. 
Moja propozycja podkładu muzycznego do tej zabawy - E. Grieg "Poranek": https://www.youtube.com/watch?v=ECG26fw1i_c 
3. Ćwiczenia buzi i języka:
4. Słuchanie wiersza D. Gellner "Pisanki":
Patrzcie,
ile na stole pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.
Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia!
Z pisanek się wyklują
świąteczne życzenia.
Rozmowa na temat wiersza: Jak wyglądają pisanki? Dlaczego leżą grzecznie na stole? Co się wykluje z pisanek?
5. Ćwiczenie usprawniające percepcję wzrokową - wyszukiwanie różnic między 2 obrazkami:
6. Aktywność plastyczna - malowanie wiosennych tulipanów z wykorzystaniem widelca (stemplowanie widelcem). Potrzebne nam będą: biała kartka, farby (zielona, żółta, czerwona i różowa), widelec.
PEDAGOGIKA DALTOŃSKA - PROSZĘ WYKONAĆ ZADANIE WEDŁUG INSTRUKCJI:
a) Najpierw palcami malujemy trawę oraz łodygi tulipanów. 
b) Następnie pokrywamy farbą zęby widelca i przyciskamy je do kartki, aby odbić kształt kwiatu na łodydze. 
c) Zmieniamy farbę i odbijamy kolejne kwiaty tulipanów, dokładnie dociskając. 
Uwaga dzieci: posługujemy się widelcem ostrożnie!wink 
Podsyłam inspirację:
Powodzenia!
 
 
31.03.2021 środa - nauczanie zdalne
Temat: Liczymy kurczątka
1. Aktywność ruchowa - zapraszam na początek do skorzystania z wiosennych kart ruchowych dla dzieci:
2. Aktywność przyrodnicza "Siejemy rzeżuchę". Potrzebne będą: nasiona rzeżuchy i wata. Sianie rzeżuchy na podłożu z mokrej waty. Umieszczanie posianych roślin w domowym kąciku przyrody. Obserwowanie wzrostu roślin. 
3. Aktywność matematyczna - ćwiczenia w liczeniu:
Nazwijcie wspólnie zwierzątka. Ile jest kurczątek? Ile kaczuszek? Ile prosiaczków? Ile cielaków? Ile źrebiąt? Gdzie na obrazku znajdują się kurczęta (pokaż)?
4. Aktywność muzyczna - słuchamy i uczymy się piosenki "Z jajkiem i zającem": https://www.youtube.com/watch?v=GxNEUPCe458
CZEKAM NA WASZE FILMIKI Z WYSTĘPAMI!wink
5. Zabawa dźwiękonaśladowcza z elementami ruchu "Odgłosy wiosny". Rodzic odczytuje słowa rymowanki. Dziecko ilustruje ją ruchem według własnego pomysłu, a w odpowiednim momencie zatrzymuje się i wypowiada wyrazy dźwiękonaśladowcze:
Na skraju lasu, gdzie rosną bzy,
latają pszczoły: bzz, bzz, bzz.
Przyleciał bocian, zaraz coś zje.
Nad stawem słychać: kle, kle, kle.
I ptaszek na drzewie, ile ma tchu
śpiewa wesoło: fiu, fiu, fiu. 
 
30.03.2021 wtorek - nauczanie zdalne
Temat: Już za chwilę Wielkanoc
1. Aktywność ruchowa "Wielkanocna gimnastyka" – wykonanie ćwiczeń zgodnie z instrukcją:
Gdy święta Wielkanocne się zbliżają,
Zajączki w domu kurze ścierają... 
(wyciąganie rąk w górę, zataczanie kółek w powietrzu)
Następnie czyszczą swoje futerka,
W prawo i w lewo każdy zając zerka... 
(siedząc w siadzie skrzyżnym pocieranie prawą ręką lewej części ciała, a następnie pocieranie lewą ręką prawej części ciała)
Od rana ze sklepu z zakupami wracają
Ciężkie siatki w łapkach dźwigają... 
(dzieci stojąc prosto powoli pochylają się do przodu i uginając kolana udają, że dźwigają ciężkie zakupy; następnie prostują się i powtarzają ćwiczenie)
Kiedy już wszystko przygotowały
Skakały wesoło przez dzień cały...
(dzieci wykonują skoki w przysiadzie w różnych kierunkach)
Co chwilę goście do zajączka przybywają.
Zajączki w pas im się kłaniają...
(wykonanie ukłonów z niskim pochyleniem tułowia)
Na świąteczny spacer powychodziły
Wszystkich sąsiadów odwiedziły...
(marsz w miejscu)
2. Aktywność matematyczna - zapraszam do zabawy z grą interaktywną "Kurka Tosia": https://view.genial.ly/6061fdb2cec16a0d41abb4ea/interactive-image-kurka-tosia-gra-interaktywna
3. Ułóż wycięte puzzle i naklej na białą kartkę z bloku:
4.  Ćwiczenia oddechowo-fonacyjne - udawanie odgłosów zwierząt:
Krowa muuuuuu
Kaczka kwa kwa
Żaba kum kum
Zając kic kic
Osioł i o i o
Pies hauu haauu
Kot miiaaaaauuuu
Bocian kle kle
Koza meeee
Baran beeee
5. Zabawa paluszkowa "Zajączki":
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych już do mamy kica.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.
 
ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY!smiley
 
29.03.2021 poniedziałek - nauczanie zdalne
Temat: Kolorowe jajka
1. Aktywność ruchowa - zapraszam do skorzystania z propozycji zabaw "Muzyczna gimnastyka": https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
2. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy. Rodzic demonstruje ćwiczenia, a dziecko je naśladuje.
"Jajko" – dzieci otwierają i zamykają wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.
"Gorące jajko" – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując dmuchanie na jajka.
"Rogi baranka" – baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dzieci rysują językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.
"Kura liczy kurczęta" – dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole. 
3. Słuchanie utworu "Święta Wielkanocne" i oglądanie animacji do piosenki: 
https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g
4. Rozmowa na temat stołu wielkanocnego. Co znajduje się na wielkanocnym stole? 
Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat ilustracji. 

PROSZĘ, ABY DZIECI DN. 08.03.2021

BYŁY UBRANE W MIARĘ MOŻLIWOŚCI ELEGANCKO.

DZIĘKUJĘ I POZDRAWIAMsmiley


Grupa funkcjonuje w godz. 8.30-14.30
W związku z procedurami reżimu sanitarnego dot. pandemii koronawirusa proszę o przyprowadzanie i odbieranie dzieci w w/w godzinach.
W sytuacjach wyjątkowych dzieci korzystają z grupy zbiorczej.

INFORMACJA

od 24.02.2021 r. do dnia 03.03.2021 r.

Rodzice dzieci chodzących do przedszkola, składają deklarację

o kontynuacji wychowania przedszkolnego

w roku szkolnym 2021/2022

 

24.02.2021 r. dzieci przy wyjściu z przedszkola

otrzymają druk deklaracji, który należy zwrócić do 03.03.2021 r.

 

24.02.2021 r. zostanie zamieszczony druk na stronce przedszkola:

www.przedszkolelazy.pl – zakładka wiadomości

 

Prosimy o informację w przypadku

rezygnacji ze złożenia deklaracji

pod nr 51752002 lub 326729459

(sekretariat przedszkola)







kiss
Proszę, aby wszystkie dzieci w grupie miały komplet ubrań na zmianę.

mail
W piątek 29.01.2021 odbędzie się bal karnawałowy. Prosimy, aby dzieci w tym dniu były przebrane w stroje karnawałowe bez dodatkowych elementów stroju (np. maski, szable, różdżki, pistolety itp.).

Jak wspierać samodzielność dziecka?
Należy przede wszystkim przyzwyczajać dziecko do samodzielności w zakresie czynności samoobsługowych.
Co jest ważne i od czego zacząć?
Należy nauczyć dziecko:
✓ Mycia rąk z przestrzeganiem kolejnych etapów tej czynności i dokładności ich wykonywania;
✓ Kontrolowania i sygnalizowania potrzeb fizjologicznych;
✓ Prawidłowego wycierania nosa chusteczką higieniczną;
✓ Umiejętnego i kulturalnego jedzenia, posługiwania się sztućcami;
✓ Wkładania i zdejmowania kapci oraz butów;
✓ Odnoszenia zabawek na ich stałe miejsca.
Rozwijając samodzielność dziecka wzmacniamy i wspieramy jego:
✓ Pewność siebie;
✓ Poczucie bezpieczeństwa;
✓ Podstawowe potrzeby: działania, samodzielności i osiągnięć;
✓ Gromadzenie doświadczeń;
✓ Otwartość na nowe wyzwania;
✓ Motywację do pokonywania trudności.
Kiedy rozpocząć naukę samodzielności?
Odpowiedź jest tylko jedna:
Naukę samodzielności należy rozpocząć możliwie jak najwcześniej.
Pamiętajmy, że drogę do samodzielności można przejść tylko małymi, ale konsekwentnymi kroczkami.
Pośpiech jest niewskazany, a pojawiające się przeszkody są po to, by je pokonywać.
Aby wspomaganie czynności samoobsługowych przebiegało harmonijnie tłumaczmy, wyjaśniajmy.
Pokazujmy dziecku jak wykonać daną czynność na własnym przykładzie.
Czytajmy odpowiednią literaturę.
Organizujmy zabawy tematyczne np.: w ubieranie lalki na spacer, prawidłowe mycie rąk czy zapinanie sweterka misiowi.
To od nas samych zależy jak ukierunkujemy zabawę, ale jedno jest pewne – naszym dzieciom z pewnością się spodoba.
Pamiętajmy, że dziecko w codziennych czynnościach ćwiczy sprawność ruchową, spostrzeganie, myślenie, uwagę i osiąga dojrzałość społeczną.
Podaję za: www.ponadwszystko.com

W tym tygodniu będziemy ubierać naszą grupową choinkę.
W związku z tym proszę o przynoszenie i podarowanie ozdób choinkowych w kolorze białym, srebrnym lub niebieskim.
Z góry dziękuję!

PROSZĘ, ABY W DNIU 7.12.2020 DZIECI BYŁY UBRANE NA CZERWONO.
PRZEDSZKOLAKI BĘDĄ OTRZYMYWAĆ PACZKI MIKOŁAJKOWEsmiley

 


PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA PRZENIESIONE NA 24.11 NA GODZ 10.00! UROCZYSTOŚĆ ZOSTANIE NAGRANA.OBOWIĄZUJE STRÓJ GALOWY (BIAŁE BLUZKI/KOSZULE, CIEMNE SPÓDNICE/SPODNIE I BIAŁE RAJSTOPY). 


PACZKI MIKOŁAJKOWE
PACZKI ORGANIZUJE RADA RODZICÓW. 
KOSZT PACZKI - 50 ZŁ. 
KTO ZAPŁACIŁ PIERWSZĄ RATĘ NA RADĘ RODZICÓW, 
TEN MA JUŻ KOSZT PACZKI POKRYTY Z TYCH PIENIĘDZY.
KTO JESZCZE NIE ZAPŁACIŁ, 
TO PROSZĘ O WPŁATĘ DO DNIA 10.11.2020
NA KONTO RADY RODZICÓW.

DZIEŃ DYNI
Dnia 30.10.2020 będziemy obchodzić w Zdobywcach Dzień Dyni. To będzie dzień pełen dyniowych zabaw i aktywnoścismiley Serdecznie zapraszam!
PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA
Dnia 17.11.2020 o 10.00 odbędzie się wyjątkowe wydarzenie - pasowanie na przedszkolaka w naszej grupie. Dzieci przygotowują krótki występ. 

KONSULTACJE Z RODZICAMI 05.10.2020 OD GODZ. 15.30

PROSZĘ O WCZEŚNIEJSZĄ WIADOMOŚĆ NA: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. W CELU UMÓWIENIA KONKRETNEJ GODZINY.


INFORMACJA

Informujemy, że do dnia 25.10.20 r. można dokonywać wpłat na ubezpieczenie dzieci wg zamieszczonego poniżej przelewu wpłaty:

files/Przedszkole_nr_1_wpata.pdf


WSZYSTKIE NIEOBECNOŚCI DZIECKA PROSZĘ ZGŁASZAĆ W SEKRETARIACIE 517 752 002


RADA RODZICÓW ROK 2020/2021:

PRZEWODNICZĄCA - ALEKSANDRA JURKIEWICZ

Z-CA PRZEWODNICZĄCEJ - KINGA ROSIKOŃ

PROTOKOLANT - KAMILA GOCYLA

SKARBNIK - MAGDALENA TYMKÓW

Rada Rodziców ustaliła składkę roczną - 100 zł

Wpłaty można dokonywać w rozbiciu na dwie kwoty:

październik - 50 zł

styczeń - 50 zł

UWAGA

nowe konto Rady Rodziców od 08.10.2020r.:

55 8450 0005 0070 0700 2440 0005

Rada Rodziców przeznacza kwotę 400 zł dla każdej z grup 

na zakup najpotrzebniejszych artykułów.


 

ZAPRASZAMY NA ZEBRANIE RADY RODZICÓW, KTÓRE ODBĘDZIE SIĘ 22 WRZEŚNIA O GODZ. 17.00 NA UL. TOPOLOWEJ 9. ZE WZGLĘDU NA OBECNĄ SYTUACJĘ EPIDEMIOLOGICZNĄ ZAPRASZAMY JEDNĄ OSOBĘ Z GRUPY - PRZEWODNICZĄCĄ RADY RODZICÓW.


PROSZĘ RODZICÓW ZDOBYWCÓW O PRZESŁANIE SWOICH ADRESÓW E-MAIL NA: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  

Dziękuję za odzewsmiley


Zgodnie z regulaminem funkcjonowania placówki w okresie pandemii: po odebraniu dziecka, Rodzice wraz z dziećmi nie mogą przebywać na terenie ogrodu przedszkolnego (pkt 5 "Przyprowadzanie i odbiór dzieci z przedszkola"). 


PŁATNOŚĆ ZA PRZEDSZKOLE

Prosimy o dokonywanie wpłat za przedszkole przelewem na poniższe konta bankowe zgodnie z kwotami przekazanymi dzieciom na karteczkach w terminie do 18.09.2020 r. Jeśli dziecko nie otrzymało karteczki z informacją o płatnościach prosimy o kontakt z Panią Intendent nr tel.

(32) 67-29-459 wew 24

KONTA BANKOWE DO WPŁAT - Bank Spółdzielczy Wolbrom Oddział w Łazach

Konto do wpłat za wyżywienie

32-8450-0005-0070-0700-0143-0140

Konto do wpłat za godziny ponad podstawę programową

 

16-8450-0005-0070-0700-0143-0137

Konto Rady Rodziców

12-8450-0005-0070-0700-2440-0003

 

Dokonując wpłat bardzo prosimy o podawanie w tytule wpłaty :

- imię  i nazwisko dziecka, nazwy grupy oraz miesiąc, za który jest płatność,

np. "Lena Kowalska, grupa Biedroneczki, miesiąc IX"


ZNACZKI ZDOBYWCÓW:

1. Bartosz B. słoń

2. Gabriel B. piesek

3. Paulina C. żyrafka

4. Tymon D. jeżyk

5. Alicja G. delfin

6. Iga G. biedronka

7. Ignacy K. osiołek

8. Liliana K. sowa

9. Zofia K. świnka

10. Amelia K. myszka

11. Laura Pie. kotek

12. Wiktor P. miś

13. Laura Pos. zajączek 

14. Lena S. żabka

15. Jan S. kaczka

16. Jakub S. lisek

17. Stanisław T. hipcio

18. Liliana W. pszczółka

19. Kacper D. krówka


574 227 626 Sanepid Zawiercie - Konsultant do ds. COVID - Małgorzata Superson


W zakładce WIADOMOŚCI znajdują się do pobrania druki zgody na pomiar temperatury oraz upoważnienia do odbioru, które proszę dostarczyć do przedszkola 1 września, bądź w pierwszy dzień pobytu dziecka w przedszkolu.

W celu uniknięcia kumulacji sugerowana godzina przyprowadzania dzieci w grupie "Zdobywcy" to 9.00

Elektroniczny system monitorowania obecności dzieci w przedszkolu zostaje wstrzymany do odwołania.


ZEBRANIE ORGANIZACYJNE ODBĘDZIE SIĘ NA PRZEDSZKOLNYM PLACU ZABAW (NA ULICY TOPOLOWEJ) W ŚRODĘ, 02.09.2020 O GODZINIE 16.30.